ShippingEasy

Logiciel de livraison à la fois simple et puissant

4,8 /5 (1039 avis) Donnez votre avis !

ShippingEasy - Présentation

Description du logiciel ShippingEasy

ShippingEasy est conçu pour les vendeurs en ligne et les entreprises d'e-commerce qui souhaitent automatiser et simplifier un grand nombre de processus de traitement en back-end comme l'impression d'étiquettes d'expédition précises et par lots, l'application de règles d'expédition pour l'affranchissement des types de commandes courants, l'envoi automatique d'e-mails aux clients pour le suivi, la simplification du processus des retours, la gestion des stocks et bien plus encore.

ShippingEasy s'intègre aux plateformes de vente en ligne que vous utilisez et télécharge les commandes instantanément afin de les traiter rapidement et correctement et de publier automatiquement leur état sur ces plateformes une fois qu'elles ont été traitées. Les plateformes incluent, entre autres, des sites tels qu'Amazon, eBay, Shopify, BigCommerce, Volusion ou encore PayPal.

En plus de simplifier, d'automatiser et de supprimer les problèmes liés au processus d'expédition, ShippingEasy vous donne immédiatement accès aux tarifs d'expédition USPS les plus bas, quel que soit votre volume individuel d'expédition.

ShippingEasy - Présentation

Prix

À partir de
29,00 $US

Types de licence

Essai gratuit
Gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix

ShippingEasy - Fonctionnalités

Appareils
Pour quelle entreprise ?
TPE PME GE
Disponible dans les pays suivants
États-Unis
Langues
anglais, espagnol

Captures d'écran

Capture d'écran pour ShippingEasy : ShippingEasy: Organize your shipments: sort, filter, split, batch
Capture d'écran pour ShippingEasy : ShippingEasy: Organize your shipments: sort, filter, split, batch Capture d'écran pour ShippingEasy : ShippingEasy: Manage your shipping: reprint, refund, return, 1-click Capture d'écran pour ShippingEasy : ShippingEasy: Use advanced automation and custom shipping rules Capture d'écran pour ShippingEasy : ShippingEasy: Easy interface - set settings once, apply many Capture d'écran pour ShippingEasy : ShippingEasy: All the analytics and reporting you want Capture d'écran pour ShippingEasy : ShippingEasy: Compare rates and calculate the savings based on dimensions Capture d'écran pour ShippingEasy : Real-time inventory made easy! Capture d'écran pour ShippingEasy : Engage customers with beautiful and easy-to-use templates

ShippingEasy - Avis

ShippingEasy - Avis

Note globale
4,8
/
5
Excellent
892

Très bien
125

Moyen
20

Médiocre
1

Mauvais
1

Rapport qualité-prix
4,8
Fonctionnalités
4,7
Simplicité d'utilisation
4,7
Support client
4,9
98% des utilisateurs recommandent cette application
Joshua K.

FREE Plan + Discounted USPS Rates!

I am a seller on a popular online marketplace that has recently increased their shipping rates for sellers. This led to a substantial profit decrease on lower-weight items shipped via USPS First-Class. The discounted rates on ShippingEasy beat the rates of the online marketplace. This has helped my business restore its profits on such items.


Traduire avec Google Translate
Jeff M.

Finally, someone is figuring it out!

Excellent up time (upwards of 98% most of the time). Great support staff, easy to work with and they ACTUALLY resolves issues! Go figure!! (Volusion delusion). Great GUI makes workflow a snap.


Traduire avec Google Translate
Ashley B.

Great product!

Great!


Traduire avec Google Translate
Ryan L.

Bria rocks and you should do whatever it takes to keep her on your staff.

Cheaper insurance and contacting Bria (after several tries to other, less awesome, agents).


Traduire avec Google Translate
Brian L.

Shipping Easy really is the easiest

the integrations with most major shopping carts covers 99% of what I need. I have 1 client using Ultracart that has to do a .csv file for me every day, but it works well enough. everything else aside from the reporting that I am missing gets the job done.


Traduire avec Google Translate
Joshua K.
Secteur d'activité: Vente au détail
Taille de l'entreprise: 2-10 employés
Traduire en français

FREE Plan + Discounted USPS Rates!

Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
Publié le 03/05/2019
Provenance de l'avis : Capterra

I am a seller on a popular online marketplace that has recently increased their shipping rates for sellers. This led to a substantial profit decrease on lower-weight items shipped via USPS First-Class. The discounted rates on ShippingEasy beat the rates of the online marketplace. This has helped my business restore its profits on such items.

Avantages

The thing I absolutely like the most about ShippingEasy is that they offer a FREE plan with plenty of features - something that's hard to find elsewhere. The most useful feature included with all plans is the integration with an Amazon seller account. This allows me to print labels for orders received, view FBA inventory, and manage reviews. The free plan includes 50 shipments per month, integration with an unlimited number of stores/carts/marketplaces, and batch label printing.

Inconvénients

One feature that's lacking in the FREE plan is the ability to link carrier accounts other than USPS. It would be nice if I were able to link my FedEx account with ShippingEasy. This feature is included in the paid plans, however.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation

Probabilité de recommander le produit: 8.0/10

Jeff M.
Secteur d'activité: Divertissement
Taille de l'entreprise: 2-10 employés
Traduire en français

Finally, someone is figuring it out!

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
Publié le 30/11/2019
Provenance de l'avis : Capterra

Excellent up time (upwards of 98% most of the time). Great support staff, easy to work with and they ACTUALLY resolves issues! Go figure!! (Volusion delusion). Great GUI makes workflow a snap.

Avantages

The flexibility and functionality are phenomenal. It's great to have a "hub" where both order fulfillment and marketing can happen in one place! Leaves our e-commerce platform (volusion) in the dust!

Inconvénients

HTML editing and graphical verification (switching back and forth) of e-mail newsletters is limited which makes it very frustrating, especially when one wants to use font sizes larger than "72" or make inter-document hyperlinks for starters. I hope these features will be added soon!

Also, the ability to cancel or recall e-mail campaigns within say 30 mins, would be very helpful. Sometime you think it's perfect, hit the send button, and see the e-mail at your inbox (for review) and see a problem than you can't fix!!

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 9.0/10

Ashley B.
Secteur d'activité: Vente au détail
Taille de l'entreprise: Auto-entrepreneur
Traduire en français

Great product!

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 26/06/2020
Provenance de l'avis : Capterra

Great!

Avantages

Easy to use, integrates with my purchasing software.

Inconvénients

lots of features that are helpful but I just don't always know how to use.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Ryan L.
Secteur d'activité: Santé, bien-être et fitness
Taille de l'entreprise: 2-10 employés
Traduire en français

Bria rocks and you should do whatever it takes to keep her on your staff.

Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
Publié le 26/05/2017
Provenance de l'avis : Capterra

Cheaper insurance and contacting Bria (after several tries to other, less awesome, agents).

Avantages

Bria's help and support is the best part of making the change to this platform. The insurance rates are cheaper but with the extra time cost, I am not sure we are actually saving money.

Inconvénients

It is not user friendly, the labels print from newest to oldest and separate the international and priority from the first class instead of letting me print the labels in the order they were imported, you know, logically. Logic dictates that you would want to print the labels for the oldest orders first, not the newest orders. If I have 50 orders and they are jumbled by mail class and destination, it takes me 5 times longer than Stamps.com to print the batch because I have to do them individually so the orders go out in the order they were received. The training was about showing you all the "cool" (aka useless) features of the platform instead of making it easy for me to use and setting it up for what I need daily. Because of the training lacking usefulness, I have spent extra time sorting out the issues I face (thanks to Bria's help). Bria is the only agent you have that has been willing to help me love a platform I hate, everyone else just says "that feature is not available" or "you cannot do that in this platform" but Bria has worked to come up with creative solutions to get what I need out of this platform. Having to set everything up from packaging to rules is not saving me time and I have found this program to actually take up more of my time than Stamps.com did which I feel is misrepresented by your sales people. I was informed that I could streamline my batches but so far, it's been a lot more work and babysitting from me. Enter Bria the rock star!

Traduire en français

Réponse de ShippingEasy

We're thrilled to hear such great things about Bria's level of service. We have high standards when it comes to our customer service, and Bria certainly upholds those standards! Thank you for sharing your experience.

As for the concern of functionality within the app itself, we are always looking to make adjustments and improvements based on customer feedback. We have added a feature request ticket based on your conversation with Bria. Once our development team can outline and prioritize the work, Bria will follow-up with you.

In the meantime, Bria has informed us that she has presented you an alternative resolution using Shipping Rules. While not precisely what you were looking for, hopefully that can help in the interim. The platform is meant to make life easier for merchants like you, so we are sorry we didn¿t hit the mark right off-the-bat.

Again, we appreciate your feedback and look forward to making sure ShippingEasy meets your shipping needs.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 0.0/10

Brian L.
Secteur d'activité: Emballage/livraison de marchandises
Taille de l'entreprise: 2-10 employés
Traduire en français

Shipping Easy really is the easiest

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 17/03/2020
Provenance de l'avis : Capterra

the integrations with most major shopping carts covers 99% of what I need. I have 1 client using Ultracart that has to do a .csv file for me every day, but it works well enough. everything else aside from the reporting that I am missing gets the job done.

Avantages

Very intuitive UI and easy for my employees and clients to use with very little learning curve.

Inconvénients

the maid drawback is there is some report functionality missing that would make my job a lot easier when it comes to invoicing my clients. I have asked about different things a few times and pretty much get the same answer that it is something being considered as a future enhancement, but it never seems to come.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 9.0/10

Recommandation utilisateur
9,4/10
Basé sur 1 039 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : recommandation utilisateur
Comparer avec les alternatives

ShippingEasy - Prix

ShippingEasy - Prix

À partir de
29,00 $US
Essai gratuit
Gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix
Rapport qualité-prix
4,8/5
Basé sur 1 039 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : rapport qualité-prix
Comparer avec les alternatives

ShippingEasy - Fonctionnalités

ShippingEasy - Fonctionnalités

API
Audit
Données en temps réel
Facturation
Gestion de la conformité
Gestion des documents
Gestion des flux de travail
Gestion des stocks
Importation et exportation de données
Intégration de tiers
Monitoring
Notifications automatiques
Piste d'audit
Rapports en temps réel
Rapports et statistiques
Rapports personnalisables
Stockage de documents
Suivi de l'inventaire
Suivi des activités
Tableau de bord d'activités
Fonctionnalités
4,7/5
Basé sur 1 039 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : note sur les fonctionnalités
Comparer avec les alternatives

Catégories

Vidéos et tutoriels

Vidéos et tutoriels

ShippingEasy - FAQ

ShippingEasy - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur ShippingEasy.

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour ShippingEasy ?

Types de licences disponibles pour ShippingEasy :

À partir de: 29,00 $US

Type de licence: Gratuit, Abonnement

Essai gratuit: Disponible

Q. Quelles sont les principales fonctionnalités du logiciel ShippingEasy ?

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de ShippingEasy.

Q. Qui utilise ShippingEasy ?

Utilisateurs habituels du logiciel ShippingEasy :

Auto-entrepreneurs, Grandes entreprises, Entreprises de taille moyenne, À but non lucratif, Administration publique, PME

Q. Dans quelles langues ShippingEasy est-il disponible ?

Langues dans lesquelles ShippingEasy est disponible :

anglais, espagnol

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour ShippingEasy ?

Types de licences disponibles pour ShippingEasy:

Gratuit, Abonnement

Q. ShippingEasy prend-il en charge les appareils mobiles ?

Nous n'avons pas d'informations sur les appareils pris en charge par ShippingEasy.

Q. Avec quelles applications ShippingEasy peut-il s'intégrer ?

Applications s'intégrant à ShippingEasy :

AmeriCommerce, BigCommerce, ChannelAdvisor, Finale Inventory, GroovePacker, Magento Commerce, QuickBooks, Stitch Labs, UPS Ready, Webgility

Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour ShippingEasy ?

Ressources d'aide disponibles pour ShippingEasy :

FAQ, Base de connaissances, Support en ligne, Support téléphonique, Tutoriels vidéo