
Salesforce CPQ & Billing
En savoir plus sur Salesforce CPQ & Billing
Automatisez les devis avec Salesforce CPQ. Configurez des produits, établissez des ordres de tarification et générez des devis, le tout en un clic. Utiliser la vente guidée aident les représentants des ventes à identifier la solution la mieux adaptée aux besoins des clients. Utilisez le configurateur de produit pour définir les ensembles de produits, les dépendances et les exclusions. Identifiez les opportunités de ventes croisées et incitatives et utilisez votre catalogue de produits Salesforce dans Salesforce.
Avec Salesforce CPQ, vous pouvez créer des devis, des propositions et des contrats pour répondre aux exigences de nombreuses situations : définir vos conditions générales de manière statique ou dynamique, joindre des feuilles de données, ajouter un partenaire à une vente, afficher ou masquer le prix d'un composant ou grouper les produits par famille. Tous les documents de devis sont créés au format PDF afin qu'ils puissent être attachés aux e-mails en un clic. Les devis peuvent également être produits dans Microsoft Word et Salesforce CPQ les convertit automatiquement. Tous les documents que vous créez sont stockés et suivis pour les journaux d'audit.
De plus, Salesforce CPQ génère automatiquement des devis de renouvellement basés sur des devis originaux et des devis complémentaires. Tous les renouvellements sont automatisés à partir de la plateforme Salesforce, vous assurant ainsi de ne jamais manquer un renouvellement. Le logiciel fournit également des rapports et des tableaux de bord permettant de mieux comprendre votre processus CPQ.
Salesforce CPQ est entièrement natif à la plateforme Salesforce. Contrairement aux autres applications CPQ construites sur Salesforce, ils utilisent largement des objets standard et proposent une pléthore de fonctionnalités prédéfinies, garantissant une évolutivité aisée à mesure que vos processus de vente évoluent.
Options de tarification dès :
75,00 $US/mois
- Version gratuite
- Essai gratuit
- Abonnement
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Clients types
- Auto-entrepreneurs
- Petites entreprises (de 2 à 50 employés)
- Moyennes entreprises (de 51 à 500 employés)
- Grandes entreprises (500 employés minimum)
Déploiement
- Basé sur le cloud
- Sur site
Disponible dans les pays suivants
Australie, Brésil, Canada, Chine, Allemagne , Royaume-Uni, Inde, Japon, États-Unis et 4 autres
Langues
allemand, anglais, chinois, chinois traditionnel, espagnol , français, italien, japonais, néerlandais, portugais, suédois, thaï et 7 autres
Options de tarification dès :
75,00 $US/mois
- Version gratuite
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Fonctionnalités
Nombre total de fonctionnalités pour Salesforce CPQ & Billing : 89
Alternatives
Zuora

Zoho CRM

Salesforce Sales Cloud

In Mind Cloud

Avis
Vous avez déjà Salesforce CPQ & Billing ?
Les acheteurs de logiciels ont besoin de vous ! Les avis utilisateurs nous aident tous à prendre de meilleures décisions.

- Secteur d'activité : Produits chimiques
- Taille de l'entreprise : 5 001-10 000 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Simplicité d'utilisation
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Salesforce CPQ for managing invoicing process
Publié le 02/10/2022
Absolutely delightful - I fully recommend it.
Absolutely delightful - I fully recommend it.
Avantages
Salesforce CPQ is absolutely fantastic software to manage the whole invoicing process. The time spent on the invoices management has gone down drastically when using Salesforce CPQ and it is very easy to use. It is used in order to automate Billing and Invoicing, Recurring Payments, Discounts and Order Management. I recommend it to anyone working at the company with complicated invoicing processes. Also the documentation and courses in Trailhead are great!
Inconvénients
The configuration might be quite hard at times, but it is rather because of the fact that the businesses processes are very complex and they are hard to model.
- Secteur d'activité : Services aux consommateurs
- Taille de l'entreprise : 51-200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 6.0 /10
Better for Simpler Pricing Modules
Publié le 12/03/2021
Overall its easy to maintain and allows for native SF features which makes it a great add on for...
Overall its easy to maintain and allows for native SF features which makes it a great add on for customers already using Sales Cloud.
Avantages
Since this is obviously an SF platform- the ease of implementation is great as well as the fact that there is not a huge learning curve- it operates just as other SF objects.
Inconvénients
It can be very complicated to implement a pricing structure if you do not have a "simple" pricing module. We have tried 3 separate times (& used certified experts and contractors) to try and implement our pricing module and it did not work- I will say our pricing structure is much more complicated than it should be but its still been a huge issue.
- Secteur d'activité : Logiciels
- Taille de l'entreprise : 501-1 000 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Simplicité d'utilisation
- Probabilité de recommander le produit 4.0 /10
CPQ requires a lot of clicks and is far from intuitive
Publié le 06/04/2021
It streamlines approvals somewhat, and makes for a more standardized quoting system, so I understand...
It streamlines approvals somewhat, and makes for a more standardized quoting system, so I understand the business reasons for switching to it, but from an end user perspective, it has been a huge pain to use.
Avantages
The thing I like the most about CPQ is that it allows me to keep multiple quotes attached to one opportunity a lot easier. There are also some great ways to add multiple products and makes that aspect of quoting easier.
Inconvénients
CPQ was recently introduced at my org and it is so cumbersome to work through. It requires a lot of clicks and updating price/making price changes is very difficult. Creating a quote used to take me about 5 minutes and now it takes about 20 depending on the complexity. Maybe I'll get used to it and more familiarized, but it definitely isn't intuitive or efficient.
- Secteur d'activité : Appareils médicaux
- Taille de l'entreprise : 1 001-5 000 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 7.0 /10
Huge feature set with multi-level deployment options - takes some getting use too
Publié le 18/06/2020
Large scale tracking of employee, customer and device information to include maintenance and...
Large scale tracking of employee, customer and device information to include maintenance and tasking necessities. Generates an integrated DB option that allows for global tracking, management and metric options with a broad reporting feature.
Avantages
The broad scope capabilities of Salesforce allow for a multi-departmental integration and deployment functionality with multi-scope database options. Integration with third-party systems is phenomenal, and the allowance of homegrown development is almost limitless when designing to the needs of your organization. Speed of deployment and development is only mitigated by internal knowledge but a large knowledge base and user set globally assist in speed of change.
Inconvénients
Despite the large scale integration options with salesforce there can be a slowed user capability due to functional UI. This can of course be customized to meet the needs of your internal customers, but still requires considerable training to the tools available. Ensuring internal department integration and assistance will speed an organization to use.
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Simplicité d'utilisation
- Support client
Steelbrick is Promising
Publié le 03/09/2015
We looked at a few CPQ tools to help us automate a few obstacles in our (complicated) SaaS model....
We looked at a few CPQ tools to help us automate a few obstacles in our (complicated) SaaS model. Steelbrick was the best solution out there for your buck.
Pros:
We were in a situation where our current (custom) CPQ solution did not allow the flexibility to add new products, adjust order forms, support local currencies (without an expensive developer resource) and it really empowered out business to address new opportunities by being able to do these things.
There are a lot of objects and we needed to use them all to make our multi-year product model work and it seemed daunting, but really, I was able to pick up how everything fit together after a few days of diving in and playing around.
The support and customer service team are absolutely amazing. Special shoutout to my CSM (Kelly Wilson) who responds day and night to emails and is always willing to find time to get on a call. Our primary support agent (ChrisL) is also really smart and easy to work with.
No implementation of CPQ goes perfect, but we had great implementation engineer (ChrisT) and implementation consultant (ChrisH) who really PARTNERED with us to make sure the tool was what we needed to accomplish our goals.
You can trust the product management team. We have already seen features that they have promised to us (contract amendments, for example).
Cons:
- We did not realize this until after implementation (and product management has promised us that it is a high priority), but the CPQ tool will only work in full data replica sandboxes. Partial and dev sandboxes do not bring over the 20+ object records that come with Steelbrick. You will need to make sure you also consider some data migration solution between environments. You can do this yourself. I did it once successfully and it took 4 hours. :(
- CPU timeout errors. If you have complicated pricing on multi-year products and you make changes to those quotes (for example changing a 5 year deal to a 3 year deal), we often get a "CPU timeout" error. We can't ever get beyond this. We need to build a new quote. :( Again, Steelbrick product management has assured us that this will be addressed in future releases with more precise code.
Salesforce CPQ & Billing - FAQ
Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Salesforce CPQ & Billing.Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Salesforce CPQ & Billing ?
Types de licences disponibles pour Salesforce CPQ & Billing :
- À partir de : 75,00 $US/mois
- Type de licence : Abonnement
- Version d’essai gratuite : Non disponible
Q. Qui utilise Salesforce CPQ & Billing ?
Utilisateurs habituels du logiciel Salesforce CPQ & Billing :
2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001-5 000
Q. Dans quelles langues Salesforce CPQ & Billing est-il disponible ?
Langues dans lesquelles Salesforce CPQ & Billing est disponible :
allemand, anglais, chinois, chinois traditionnel, espagnol, français, italien, japonais, néerlandais, portugais, suédois, thaï
Q. Salesforce CPQ & Billing prend-il en charge les appareils mobiles ?
Appareils pris en charge par Salesforce CPQ & Billing :
Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)
Q. Avec quelles applications Salesforce CPQ & Billing peut-il s'intégrer ?
Applications s'intégrant à Salesforce CPQ & Billing :
Salesforce Service Cloud
Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour Salesforce CPQ & Billing ?
Ressources d'aide disponibles pour Salesforce CPQ & Billing :
FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique, Chat
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