Salesforce CPQ

Salesforce CPQ

Applications CPQ (Configure Price Quote) nouvelle génération

4.2/5 (31 avis)

Salesforce CPQ - Présentation

Automatisez les devis avec Salesforce CPQ. Configurez des produits, établissez des ordres de tarification et générez des devis, le tout en un clic. Utiliser la vente guidée aident les représentants des ventes à identifier la solution la mieux adaptée aux besoins des clients. Utilisez le configurateur de produit pour définir les ensembles de produits, les dépendances et les exclusions. Identifiez les opportunités de ventes croisées et incitatives et utilisez votre catalogue de produits Salesforce dans Salesforce.

Avec Salesforce CPQ, vous pouvez créer des devis, des propositions et des contrats pour répondre aux exigences de nombreuses situations : définir vos conditions générales de manière statique ou dynamique, joindre des feuilles de données, ajouter un partenaire à une vente, afficher ou masquer le prix d'un composant ou grouper les produits par famille. Tous les documents de devis sont créés au format PDF afin qu'ils puissent être attachés aux e-mails en un clic. Les devis peuvent également être produits dans Microsoft Word et Salesforce CPQ les convertit automatiquement. Tous les documents que vous créez sont stockés et suivis pour les journaux d'audit.

De plus, Salesforce CPQ génère automatiquement des devis de renouvellement basés sur des devis originaux et des devis complémentaires. Tous les renouvellements sont automatisés à partir de la plateforme Salesforce, vous assurant ainsi de ne jamais manquer un renouvellement. Le logiciel fournit également des rapports et des tableaux de bord permettant de mieux comprendre votre processus CPQ.

Salesforce CPQ est entièrement natif à la plateforme Salesforce. Contrairement aux autres applications CPQ construites sur Salesforce, ils utilisent largement des objets standard et proposent une pléthore de fonctionnalités prédéfinies, garantissant une évolutivité aisée à mesure que vos processus de vente évoluent.

Prix

À partir de
N/A
Types de licence
version d'essai gratuite
Abonnement
Rapport qualité-prix

Type d'entreprise

S
M
L

Disponible dans les pays suivants

Canada, Europe, Royaume-Uni, États-Unis

Langues

anglais

Salesforce CPQ - Avis

Note globale
4.2/5
77% d'avis positifs
15
Excellent
9
Très bien
6
Moyen
1
Médiocre
0
Horrible
Traduire avec Google Translate

Steelbrick is Promising

Publié le 03/09/2015
Provenance de l'avis : Capterra

We looked at a few CPQ tools to help us automate a few obstacles in our (complicated) SaaS model. Steelbrick was the best solution out there for your buck.

Pros:
We were in a situation where our current (custom) CPQ solution did not allow the flexibility to add new products, adjust order forms, support local currencies (without an expensive developer resource) and it really empowered out business to address new opportunities by being able to do these things.
There are a lot of objects and we needed to use them all to make our multi-year product model work and it seemed daunting, but really, I was able to pick up how everything fit together after a few days of diving in and playing around.
The support and customer service team are absolutely amazing. Special shoutout to my CSM (Kelly Wilson) who responds day and night to emails and is always willing to find time to get on a call. Our primary support agent (ChrisL) is also really smart and easy to work with.
No implementation of CPQ goes perfect, but we had great implementation engineer (ChrisT) and implementation consultant (ChrisH) who really PARTNERED with us to make sure the tool was what we needed to accomplish our goals.
You can trust the product management team. We have already seen features that they have promised to us (contract amendments, for example).

Cons:
- We did not realize this until after implementation (and product management has promised us that it is a high priority), but the CPQ tool will only work in full data replica sandboxes. Partial and dev sandboxes do not bring over the 20+ object records that come with Steelbrick. You will need to make sure you also consider some data migration solution between environments. You can do this yourself. I did it once successfully and it took 4 hours. :(
- CPU timeout errors. If you have complicated pricing on multi-year products and you make changes to those quotes (for example changing a 5 year deal to a 3 year deal), we often get a "CPU timeout" error. We can't ever get beyond this. We need to build a new quote. :( Again, Steelbrick product management has assured us that this will be addressed in future releases with more precise code.

Note détaillée

Simplicité d'utilisation
Support client

Traduire avec Google Translate

Not as easy to integrate as it is made out to be

Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
Publié le 05/02/2019
Provenance de l'avis : Capterra

I need to put this disclaimer in front of what I'm about to write, because it will sound critical. I left the company using CPQ about seven months after we started to integrate it into our SalesForce platform. So, it may have ended up being a success. At the time I left, it was not a success. Not a failure either. Maybe the payback was still coming.

It was sold to us as being a quick, seamless integration that would be easy to get up and running and customized to our business model. It was not that. It is a potentially elegant solution that we wanted to use so we could scale up our selling process and hopefully reduce the sales cycle. There was no evidence that it succeeded in doing that for us.

Avantages

I love the concept of starting the quoting process and having that all captured in the CRM database. Also, that it looks and feels like SalesForce so the sales people are not scared off by it immediately.

Inconvénients

The spin-up was very difficult. It did not work as seamlessly as advertised. Ultimately, it required us to rely on a consulting agency that did not show the same level of quality and customer service that one would expect if dealing directly with SalseForce. It turned out to be much more costly than expected to implement this "plug-in."

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit

3.0/10
Traduire avec Google Translate

A Scalable Quoting Platform

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
Publié le 21/05/2018
Provenance de l'avis : Capterra

Create internal/operational efficiencies
Improve business process agility
Improve business process outcomes

Avantages

The application provides rich functionality in product catalogs, commerce and report generation and is scalable to support future organizational growth. The user on boarding is easy due to cloud based solution. Support of solution to run on Mobile platform and channels drives high adoption

Inconvénients

Lack of maturity of pre-built integration APIs or adapters with other products / applications which can be improved further.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit

7.0/10
Traduire avec Google Translate

A great alternative to get fast proposals.

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
Publié le 16/02/2019
Provenance de l'avis : Capterra

It's has been a very good experience for the business units that are using it right now inside the company, we are taking efforts to make it useful for all the company.

Avantages

I liked the Salesforce integration, we were looking for an alternative to get more detail in cost, price and quotas for our customers inside the same Salesforce platform.

Inconvénients

At the beginning you have to make clear your business objetives to map all the fields you will use in this platform. To define the right catalogs is crucial to make this tool work.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit

9.0/10
Traduire avec Google Translate

Well integrated Quoting tool

Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
Publié le 10/02/2019
Provenance de l'avis : Capterra

This product has Increased our revenue, increased productivity and decreased time spent on excel sheets.

Avantages

Very well integrated with all salesforce applications

all my contacts, clients, emails, quotes.

Calendar and call back all in one place with reminders.

Help things organized and make it easy to meet your sales goals.

The ability to have multiple rate quote packages that can be updated anytime easily.

Inconvénients

Costly for medium sized enterprises. calculation times can be sometimes slow

Note détaillée

Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit

10.0/10

Salesforce CPQ - Prix

À partir de
N/A
Types de licence
version d'essai gratuite
Abonnement
Rapport qualité-prix

Salesforce CPQ - Fonctionnalités


  • API
  • Analyse des ventes
  • Base de données de contacts
  • Données en temps réel
  • Fonctionnalité de recherche
  • Gestion des devis
  • Gestion des opportunités
  • Importation et exportation de données
  • Intégration CRM
  • Intégration de tiers
  • Intégration des e-mails
  • Modèles personnalisables
  • Monitoring
  • Notifications automatiques
  • Outils de collaboration
  • Rapports et statistiques
  • Rapports sur les ventes
  • Suivi des activités
  • Suivi des ventes
  • Tableau de bord d'activités

Salesforce CPQ - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Salesforce CPQ.

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Salesforce CPQ ?

Types de licences disponibles pour Salesforce CPQ :

Type de licence: Abonnement

version d'essai gratuite: Non disponible

Q. Quelles sont les principales fonctionnalités du logiciel Salesforce CPQ ?

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de Salesforce CPQ.

Q. Qui utilise Salesforce CPQ ?

Utilisateurs habituels du logiciel Salesforce CPQ :

Grandes entreprises, Entreprises de taille moyenne, PME

Q. Dans quelles langues Salesforce CPQ est-il disponible ?

Langues dans lesquelles Salesforce CPQ est disponible :

anglais

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Salesforce CPQ ?

Types de licences disponibles pour Salesforce CPQ:

Abonnement

Q. Salesforce CPQ prend-il en charge les appareils mobiles ?

Nous n'avons pas d'informations sur les appareils pris en charge par Salesforce CPQ.

Q. Avec quelles applications Salesforce CPQ peut-il s'intégrer ?

Applications s'intégrant à Salesforce CPQ :

Adobe Document Cloud, Octiv, SpringCM, Workato

Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour Salesforce CPQ ?

Ressources d'aide disponibles pour Salesforce CPQ :

Base de connaissances, Support téléphonique