Jira

4,4 (11 177)
Tickets, gestion de projet, service d'assistance

Note globale

4,4 /5
(11 177)
Rapport qualité-prix
4,2/5
Fonctionnalités
4,4/5
Simplicité d'utilisation
4,0/5
Support client
4,1/5

90%
des utilisateurs recommandent cette application

Avis sur 11177

Alexandro P.
Note globale
  • Industry: Logiciels
  • Company size: Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Excellent pour le développement de logiciel

Publié le 20/03/2021

Excellente solution lorsqu'il est bien configuré.
De cette manière vous pouvez vous concentrer sur votre travail et l'utiliser pour le reporting et la gestion des défauts.
Je recommande aux futurs utilisateurs ayant de l'expérience sur la plateforme pour la configuration et la gestion.

Avantages

Ce logiciel est excellent pour la gestion des anomalies.
Même s'il y a quelque défauts sur le logiciel, les anomalies sont transmise assez rapidement au développeurs pour divers corrections.
Les développeurs peuvent mettre à jour les correctifs et informer les utilisateurs dès qu'ils ont eu lieu.
La gestion de projet peut comprendre les tendances comme le nombre total de défauts, le taux de correction des défauts et la qualité générale de leur projet.

Inconvénients

Il faut du temps pour que le logiciel soit configuré pour un projet.
Il existe des tonnes de plugins permettant d'étendre les fonctionnalités, mais leur installation prend du temps.

Maxime B.
Note globale
  • Industry: Services et technologies de l'information
  • Company size: 51-200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 6.0 /10

Intéressant, de nombreuses fonctionnalités mais des bugs récurrents et très énervants

Publié le 26/08/2020

Bonne centralisation des informations

Avantages

Suite assez complète avec Confluence, nombreuses fonctionnalités.

Inconvénients

Nombreux bugs handicapants qui ne sont pas résolus pendant plusieurs mois/années malgré leur remontée :
- photos qui ne se chargent pas, "Fail to load" en commentaire ou dans les tickets, de façon récurrente
- modifications dans les tickets qu'il n'est parfois pas possible d'enregistrer, ce qui nous fait parfois perdre les informations que nous venons de saisir sur le ticket.

Francois D.
Note globale
  • Industry: Services et technologies de l'information
  • Company size: 51-200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 7.0 /10

Complet et fonctionnel

Publié le 11/08/2021

Dans l'organisation des projets, le logiciel est vraiment important et tire avantage de toute sa gamme de fonctionnalités.
Cependant, les lenteurs et autres bugs (comme le non rafraichissement de la description quand on édite depuis un kanban) font baisser la productivité.

Avantages

- La gestion des sprints
- Le lien avec bitbucket
- Les automatisations
- L'API, notamment en python

Inconvénients

- La lenteur de l'interface
- Les multiples bugs lors de l'utilisation des kanban

Sebastien D.
Note globale
  • Industry: Internet
  • Company size: 51-200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Facile clair et optimisé

Publié le 30/08/2021

Permet de garder trace et un suivi de tout ce qui est réalisé au sein de l'entreprise.
Ce logiciel remplace le boulot de plusieurs personnes (gros gains de performances et d'argent)

Avantages

- L'optimisation
- Les liens entre les tickets jira
- La gestion du temps
- La personnalisation
-

Inconvénients

Mettre + en avant les tickets avec des codes couleurs

Paulhenri P.
Note globale
  • Industry: Agriculture
  • Company size: 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Excellent produit, la référence dans le domaine

Publié le 07/11/2019

Avantages

Répond tout à fait a nous problèmess de gestion et de suivi.

Inconvénients

L'implémentation est longue due a une ultra personnalisation possible. Le gestion des notifications est largement améliorable.

Fabien M.
Note globale
  • Industry: Marchés boursiers
  • Company size: Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Pour gérer une equipe c'est top

Publié le 20/05/2020

Avantages

On peut configurer des workflow et aussi affecter des taches et suivre l'avancement

Inconvénients

le design est pas exceptionnel mais ça va

Hazedine K.
Note globale
  • Industry: Médias de diffusion
  • Company size: 1 001-5 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 7.0 /10

Utilisateur confirmé

Publié le 25/11/2020

Avantages

Facile d'utilisation
Aisance dans la duplication des tickets

Inconvénients

Trop de ramification, on a du mal à s'y retrouver parfois

Thibaut P.
Note globale
  • Industry: Impression
  • Company size: 201-500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 7.0 /10

Avis Jira

Publié le 18/11/2020

Vision rapide des tickets créés
Gain de temps

Avantages

J'aime beaucoup la partie administration qui est facile de prise en main.
Le support technique est très réactif.
De nombreuses extensions pour interconnecter Jira avec différents outils (O365...)
Notifications par mail
Une vision rapide des tickets créés

Inconvénients

La logique des menus est parfois compliquée à comprendre.
La page confluence est mal appréciée par les utilisateurs.

Laurence B.
Note globale
  • Industry: Conseil en gestion
  • Company size: 51-200 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d'utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

outil incontournable dans un monde Agile

Publié le 09/11/2021

Avantages

Utilisation assez intuitive, quand la configuration colle au process de l'entreprise

Inconvénients

Taxonomie SAFe n'est pas une configuration native

Yaya B.
Note globale
  • Industry: Informatique et sécurité réseau
  • Company size: Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

pas mal

Publié le 30/03/2021

bon dans l'ensemble, c'est une application utile pour moi.

Avantages

Cette application propose vraiment de nombreuses fonctionnalités.

Inconvénients

La configuration d'un projet requière assez de temps.

Aime landry E.
Note globale
  • Industry: Automobile
  • Company size: 11-50 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Monn avis sur Jira

Publié le 09/11/2020

facilité d'avoir les informations qu'on recherche.

Avantages

Les recherches sont rapides et nous avons les informations mise à jour constamment.

Inconvénients

je ne sais pas encore, sauf que certaines illustrations (images) ne correspondent pas toujours à ceux de zonmax (dernières version)

Utilisateur vérifié
Note globale
  • Industry: Production alimentaire
  • Company size: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

le gestion avec Jira est la meilleurs gestion

Publié le 25/11/2020

la diversité de la plateforme de Jira est la meilleur bénéfice.

Avantages

moyen de création des stories et application innovent.

Inconvénients

la distribution des taches dans un équipe de travail par cette application est difficulté.

Anne C.
Note globale
  • Industry: Agriculture
  • Company size: 51-200 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d'utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 7.0 /10

jira pour site web

Publié le 06/11/2020

agréable

Avantages

suivi des tickets très facile et réactif
idéal travail en équipe

Inconvénients

différentes entrées de menus compliqué de s'y retrouver au début

Waqar H.
Note globale
  • Industry: Immobilier
  • Company size: 51-200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Review About Jira

Publié le 13/12/2021

My overall with Jira is quite good because it is useful for fast-paced teams or agile workflow, you can build, test, and release software faster and more reliably it can integrate with first and third-party tools throughout the development life cycle.
Jira is the best tool for agile processes.

Avantages

1. This software gives you multiple tools for task management for example burn up/down charts, scrum and kanban boards, etc.
2. Your teams can start with a project template or they can create their own custom workflow.
3. Good thing about this software is that it supports agile development methodology and it works best for everyone both its development team and management.
4. It has customizable permissions that enable admins to determine who can see or perform which action or task.

Inconvénients

1. It's a little bit difficult for newbies to understand.
2. There is room for improvement in GUI.
3. Sometimes I faced lags and delay work progress.
4. Price is a little bit higher than other tools.

Carla C.
Note globale
  • Industry: Biens de consommation
  • Company size: 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Jira is Great for Development, but only Good for Creative

Publié le 14/01/2022

A great way to track deadlines between silos and especially developers.

Avantages

Jira is out of the box free, and it's amazing because it works with everything by the same company. It also allows for easy organization of projects and silos, which intersect with each other. You can easily hand off tasks and allow people to collaborate.

Inconvénients

Jira has a very development based angle, so if you're trying to manage a hybrid team, it works well. But if your team is marketing heavy, it's very anti-user friendly unless a person has familiarity with code or databases. It's just sparse and less user friendly.

Alternatives envisagées 

Redmine

Pourquoi choisir Jira 

Wanted more customization

Logiciel antérieur 

monday.com

Pourquoi passer à Jira

It had nice integrations like Trello and was easy to share between developers AND marketers.
Petar M.
Note globale
  • Industry: Services et technologies de l'information
  • Company size: 51-200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 7.0 /10

Once The Best, But Now Falling Behind the Competition

Publié le 30/12/2021

Avantages

One of the most popular tools, many people are familiar with it.
There are a ton of integrations.
There is a decent API.
Very good search functionality, JQL especially.
Good customization options, although a bit confusing at first.

Inconvénients

Recent years have brought no new good features.
Last 3 UI/UX redesigns have been alwful and have reduced the productivity of the tool.
Lacking in dashboards and reports.

Alternatives envisagées 

GitHub et Miro
Sudhir B.
Note globale
  • Industry: Logiciels
  • Company size: 51-200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

One of the greatest defect tracking and project management tools in the industry

Publié le 29/11/2021

Project and Time management in many cutomer projects

Avantages

I find this software to be very versatile and useful.

It has functions that make work easier when it comes to organization, planning, and meeting goals.

It facilitates effective teamwork; it is simple to keep track of the activities that must be completed and the notifications of changes to any action work well.

It has multiple views and is used to manage projects, so people who want to see an overview of the work can use the To-do List or simply the Roadmap, and team members who are trying to balance their daily activities can use the Dashboard to plan their workload.

I like it because it easily adapts to what you want to do.

Inconvénients

In some circumstances, receiving notifications has become difficult, preventing real-time monitoring. Although simple and adaptable, defining and organizing the sorts of work items might be difficult at first.

Danilo G.
Note globale
  • Industry: Vente au détail
  • Company size: 1 001-5 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Jira una buena opción para la gestión de proyectos

Publié le 17/12/2021

Hace 5 años que lo utilizamos., y se han gestionado aproximadamente 500 proyectos.
Promueve mucho la metodología Agile y la colaboración entre equipos, lo cual es algo muy positivo.
Realmente facilita mucho el trabajo, de los colaboradores con tareas de control y supervisión.

Avantages

Excelente herramienta de gestión de proyectos, no sólo agiliza la gestión integral, sino que también ayuda a evaluar los progresos individuales de los equipos como así el progreso general del proyecto.

Inconvénients

Como administrador, la gestión de usuarios, roles y permisos se hace compleja, dado que hay múltiples niveles de permisos, globales y específicos de un proyecto. Si bien es algo positivo, lo negativo es la falta de documentación detallada sobre lo referido a la administración de la herramienta.

Alternatives envisagées 

monday.com

Pourquoi passer à Jira

Mucho más fácil de implementar, y de utilizar para el usuario final.
Brian K.
Note globale
  • Industry: Automobile
  • Company size: 1 001-5 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d'utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 5.0 /10

Jira is good but not great

Publié le 28/12/2021

It was good enough for basic project management and reporting. However when I needed to do something that was not out of the box it was very cumbersome and required a lot of my time.

Avantages

Web based product that was easy to deploy

Inconvénients

Building automation was very cumbersome and did not always work. For example I spent way more time that expected to build a simple automation trigger that when a scope item is closd, all the children tasks under it should close.

Teofil A.
Note globale
  • Industry: Banque
  • Company size: 10 000+ employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Jira for Agile at scale framework

Publié le 28/12/2021

Avantages

The boards customization and the fact that the tool is very stable.

Inconvénients

Search function is very poor and can't be personalized at our level. It is also an aspect of permissions as I have a larger perimeter to see other boards and processes.

Denise W.
Note globale
  • Industry: Marketing et publicité
  • Company size: 201-500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Allows communication with my team to be more fluid

Publié le 26/11/2021

I have utilized a variety of banter programming now for vivid positions, and I guess Jira remaining parts are my fave. It feels cleaner and lower baneful; I don't feel to have the equivalent diverting declarations from Jira. I utilize Jira as a constant stage to keep our unit individuals, in a state of harmony, and on a similar sprinter.

Avantages

Jira is an extraordinary app for keeping our company. We can snappily falter with one another and produce new channels to grow our joint effort, proficient instruments to keep your detachment imparting. Set various channels for offices or frameworks.

Inconvénients

Jira can be genuinely irresistible and can be mistaken for some other customary internet-based media stage. Jira is an incredible instrument for correspondence across units yet it doesn't offer any plan activity highlights.

Jing feng C.
Note globale
  • Industry: Logiciels
  • Company size: 10 000+ employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Jira Review

Publié le 21/11/2021

Overall it is an extremely useful tool, but user friendliness can be improved on.

Avantages

Seamless integrations. The integrations with Github, Gitlab, Slack, Confluence are extremely useful. By creating tasks on Jira for Agile, I can start on a branch based on those tickets, then when my branch is merged. It is automatically updated on Jira. Also, any important updates can be sent to Slack via Jira.

Inconvénients

Setting up workflows may not be as user friendly. Customizing how the tickets move in an Agile board in Jira may take some time to learn. Also, moving tickets from backlog to the sprint board is not as straightforward as it sounds, as I have to manually go to backlogged tickets, then right click on them and sent to the current sprint.

Víctor P.
Note globale
  • Industry: Logiciels
  • Company size: 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

The best tool for Project management

Publié le 07/01/2022

I used Jira for years while working as a Product Owner. It's simply the most helpful tool I use in my daily basis.

Avantages

The functionalities that Jira has to manage the backlog are simply the best in the market. There's nothing comparable with any other tool.

Inconvénients

At the beginning it might be a bit difficult to use because it has too many things. The Gantt functionality is improvable.

Gayan D.
Note globale
  • Industry: Services et technologies de l'information
  • Company size: 51-200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

The only project management tool you need

Publié le 25/10/2021

JIRA has been an integral part of our software development and project management journey and has just about all the tools you need to successfully manage your project or product offerings.

Avantages

JIRA has just about every project management aspect covered in their offering and it's easy to set up and configure to suit your needs.
Reporting, ticket tracking, requirement and comment tracking, workflow customization, task assignment and follow-up + more make the life of a project manager a breeze which would otherwise have to be done using a multitude of tools.

Inconvénients

The permissions structure/permission matrix at the administrative level could be a bit more user-friendly as troubleshooting an incorrectly configured (permission) JIRA instance can be a hassle.
Sometimes when new versions are introduced, some of the older features are dumbed down to make it easier for the user but for power users, this could cause confusion if they were wired to do some tasks using the old methods.

Alternatives envisagées 

Airtable, Asana et Trello

Pourquoi choisir Jira 

JIRA was more feature-rich, had all the project management tools needed under one offering and had integrations with a wide set of 3rd party platforms and programs

Logiciel antérieur 

MantisBT

Pourquoi passer à Jira

More customizable while being user-friendly at the same time.
Brandon S.
Note globale
  • Industry: Services aux consommateurs
  • Company size: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

A robust application that can be used for everything from task management to software...

Publié le 02/11/2021

We started using Jira for simple issue tracking for all issue types, from bugs and ideas to backlogged and in progress tickets. We have since expanded this to track our full development roadmap and to produce documentation within Confluence. We have also taken advantage of the integration with Gitlab and Sentry to help give us a more clear picture of what's going on, even when it isn't happening directly in Jira.

Avantages

Jira has a weekly release schedule which means the product is always being improved or changed. This is usually a good thing, although I will admit that sometimes it isn't. Jira is also incredibly functional for a broad range of use cases, from managing a simple to-do list, team task tracking, process automation, to software development. They do a good job of making it user friendly and easy to onboard, especially since they started making drastic UI improvements a little over a year ago.

Inconvénients

A consequence of being capable of so much is that it can be hard to configure initially. More specifically, which features you need and which can be disabled. There are a lot of great features but some just complicate the workflow, and it usually takes time to figure this out.

Alternatives envisagées 

Basecamp, Trello, Wrike, Asana, Pivotal Tracker et Teamwork

Pourquoi passer à Jira

Jira was either more user-friendly or offered a solution that was geared more towards software development than the other applications. I also like the direct integration with Confluence, even though Confluence itself can be annoying at times.