Avis clients sur SAP Business ByDesign

SAP Business ByDesign

4,4 (55)
Donnez votre avis !
Une solution ERP cloud pour les PME

Note globale

4,4 /5
(55)
Rapport qualité-prix
3,9/5
Fonctionnalités
4,1/5
Simplicité d'utilisation
3,7/5
Support client
4,0/5

85%
des utilisateurs recommandent cette application
Classer par

55 avis

Hanifa
Note globale
  • Secteur d'activité : Construction
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 7.0 /10

pratique et complexe surtout en supply chain

Publié le 16/12/2024

j'aime la facilité d'utilisation de SAP, intuitif et efficace

j'aime la facilité d'utilisation de SAP, intuitif et efficace

Avantages

Unification des processus, flexibilité, Intégration avec d'autres systèmes comme trax et meilleure prise de décision

Inconvénients

cout élevé, résiste au changement, dépendance envers l fournisseurs et complexe

Annalisa
Note globale
  • Secteur d'activité : Automobile
  • Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Excellent outil !

Publié le 18/12/2024

Je considère que c’est un excellent portail fondamental pour le déroulement de mon travail et...

Je considère que c’est un excellent portail fondamental pour le déroulement de mon travail et indispensable pour garder une trace des actions accomplies.

Avantages

La plateforme est très intuitive et facile à utiliser. Permet d’extraire des données utiles sur le stock des produits vendus et de gérer les prix de manière efficace.

Inconvénients

La plateforme est parfois lente lors du tirage au sort ou du chargement de nombreuses listes de produits.

Andrea
Note globale
  • Secteur d'activité : Automobile
  • Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Excellent programme de gestion.

Publié le 17/12/2024

Pour toutes les opérations quotidiennes, il s’agit d’un programme fondamental et utile, car il...

Pour toutes les opérations quotidiennes, il s’agit d’un programme fondamental et utile, car il permet de réaliser de multiples actions et procédures indispensables au bon fonctionnement des stratégies commerciales.

Avantages

Je trouve que c’est un programme très utile et fondamental pour créer des promotions et avoir des informations sur les commandes web effectuées par les clients.

Inconvénients

J’ai moins apprécié le fait que certaines extractions prennent beaucoup de temps.

Gaetan
Note globale
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 10 000+ employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d'utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

SAP est un logiciel très puissant

Publié le 04/01/2024

Avantages

J’ai utilise SAP lors d’une mission chez un client. Le projet était complexe et il y avait beaucoup de fonctionnalités à mettre en place. Rien n’est impossible avec SAP et nous avons pu tout implémenter sans problème et le client était très content du résultat

Inconvénients

Beaucoup d’heures pour prendre en main SAP et être à l’aise. Il faut savoir dans quoi on se lance avant de commencer. Les juniors sont iront beaucoup de mal à être efficace dès les premiers jours. Mais à force d’efforts tout est possible.

Louise
Note globale
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Taille de l'entreprise : 10 000+ employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d'utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Logiciel intuitif mais interface peu plaisante visuellement

Publié le 18/12/2024

Avantages

Intuitif, facile d’utilisation, on prend la main assez rapidement pour utiliser toutes les fonctionnalités du logiciel

Inconvénients

L’esthétisme du logiciel pourrait être modernisé.

Shashank
Shashank
Note globale
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

All in One

Publié le 19/07/2018

Scalable Implementations ensuring happy clients.

Scalable Implementations ensuring happy clients.

Avantages

1)Great Interface, Amazing Accessibility and Document Flow from one module to another. 2)Scalable to all types of small to mid-size organizations having 1-1000 employees.
3)Easy to use and learn and has provisions with Work Centers for CRM, SCM, FICO, PMO and HRM modules.

Inconvénients

1)Limited ability when it comes to specific module based requirements since it tends to be a generic all in one solution.
2) Has a very limited presence under the SAP Umbrella and very few people talk about it.

Aneury
Note globale
  • Secteur d'activité : Logistique et chaîne d'approvisionnement
  • Taille de l'entreprise : 10 000+ employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

SAP Reviews

Publié le 25/11/2024

im incredibly happy with the results and benefits I'm getting from my SAP software from the...

im incredibly happy with the results and benefits I'm getting from my SAP software from the numerous ways they are to search for things.

Avantages

How Organize everything is and how easy it is to find work orders/parts and everything in between.

Inconvénients

sometimes you must be specific about what you are looking for; like if searching for parts you must be specific about it

Elizabeth
Elizabeth
Note globale
  • Secteur d'activité : Comptabilité
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 3.0 /10

Not worth it

Publié le 04/01/2025

This was pretty bad... honestly if you own a small business you would be better off having your...

This was pretty bad... honestly if you own a small business you would be better off having your employees keep track of their own hours by use of a time tracker app.

Avantages

Time keeping abilities were pretty spot on.

Inconvénients

So pretty much everything, it wasnt user friendly, always having problems with my login credentials, not letting me enter in hours worked etc.

Kelly
Note globale
  • Secteur d'activité : Construction
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Very accurate software for accounts payable

Publié le 18/12/2024

I like the way SAP works with all areas of business; everything interlinks and the reports are...

I like the way SAP works with all areas of business; everything interlinks and the reports are everything you need to get an accurate account of your financials.

Avantages

The vendor, invoice and job distribution

Inconvénients

I feel like the software could be a bit more user friendly. I think that SAP has one of the best accounting programs on the market but it should be a little easier to use.

GORDON
Note globale
  • Secteur d'activité : Logiciels
  • Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

The Ulimate SAP's solution for The Mid Market

Publié le 10/06/2024

Overall, SAP Business ByDesign is a good ERP option. A company that cannot afford S/4 HANA should...

Overall, SAP Business ByDesign is a good ERP option. A company that cannot afford S/4 HANA should definately go for SAP Business ByDesign.

Avantages

SAP Business ByDesign is the ultimate mid-level market ERP solution from SAP. SAP came up with SAP Business ByDesign to take care of the mid level companies that couldn't afford the scale of infrastructure needed to run a SAP ERP that the big fortune 1000 companies can afford.

SAP Business ByDesign an affordable option for medium sized companies. The system is hosted in the cloud at SAP's servers. Companies get to buy only the modules that they need without worrying about the infrastructure costs. It's also very cost effective because you only pay for what you use and you can scale to more modules when you need them as your business changes.

For me the coolest thing about SAP Business ByDesign is the fact that it runs on the best database by SAP called HANA. HANA is a powerful, fast in-memory database that allows for powerful business analytics, high level reporting with KPIs and dashboards.

Inconvénients

It is not a cheap system. It could be too expensive for small businesses.
The fact that is is cloud based means that it cannot work without a stable internet connection.

Alternatives envisagées 

SAP S/4HANA Cloud et SAP Business One

Pourquoi passer à SAP Business ByDesign

SAP Business ByDesign is more superior than SAP Business One but S/4 HANA cloud is more expensive.
Sunny
Note globale
  • Secteur d'activité : Construction
  • Taille de l'entreprise : 10 000+ employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

SAP Estimates

Publié le 14/09/2024

My overall experience with SAP has been amazing, its had various tools for estimates and billing...

My overall experience with SAP has been amazing, its had various tools for estimates and billing tools

Avantages

Its one of the best legacy tool that organizations still use and it has vast functions as compare to other products in market

Inconvénients

The most thing I don’t like is its user interface.

William
Note globale
  • Secteur d'activité : Automobile
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

SAP is an Easy and User-Friendly Way to Manage your Business Functions

Publié le 31/10/2024

My overall experience has been great, using SAP daily to run reports and communicate info to and...

My overall experience has been great, using SAP daily to run reports and communicate info to and from our customer.

Avantages

It creates an interactive space for our workplace that is user friendly and easy to navigate.

Inconvénients

It's hard to figure out how to customize the layout.

Donovan
Note globale
  • Secteur d'activité : Services financiers
  • Taille de l'entreprise : 10 000+ employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

SAP Business ByDesign Review

Publié le 08/01/2025

Overall my experience with SAP Business ByDesign has been positive

Overall my experience with SAP Business ByDesign has been positive

Avantages

What I like the most about SAP Business ByDesign is it intuitiveness and openness.

Inconvénients

What I like the least about SAP Business ByDesign is the complexity from time to time.

DONNA
Note globale
  • Secteur d'activité : Construction
  • Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les mois pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 7.0 /10

Sap Business

Publié le 09/01/2025

over all the program is a great product and the customer service is awesome

over all the program is a great product and the customer service is awesome

Avantages

I can submit invoices for payment and see the status of the invoice very easily

Inconvénients

It was a little difficult to learn to navigate but that was probably more user error then anything else lol

Jade Anthony
Note globale
  • Secteur d'activité : Biens de consommation
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les mois pendant Essai gratuit
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 7.0 /10

SAP BUSINESS

Publié le 05/01/2025

Avantages

They have a lot of industry to choose from, and the interface is appealing. Also it is user-friendly.

Inconvénients

They do not disclose the pricing of their plan. That would be helpful.

Michael
Note globale
  • Secteur d'activité : Entreposage
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

SAP works for me

Publié le 14/01/2025

Avantages

I like that it is cloud based, and can be accessed from anywhere. I also like that it is up to date.

Inconvénients

I disliked the subscription price, and how I liked that it was cloud based, I disliked that part when internet connection was down.

Yasceine
Note globale
  • Secteur d'activité : Informatique et sécurité réseau
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 6.0 /10

SAP ByDesign Review

Publié le 21/10/2024

It was less than expected. Most employees were not satisfied with the SAP ByDesign Solution

It was less than expected. Most employees were not satisfied with the SAP ByDesign Solution

Avantages

It has a user-friendly interface. It is cloud-based solution.

Inconvénients

complexity of Customization: the ability to customize certain aspects can be limited compared to more flexible ERP solutions.
High cost.

Jaykumar
Note globale
  • Secteur d'activité : Logiciels
  • Taille de l'entreprise : 10 000+ employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

trustworthy ptroduct for all types of bussinesses

Publié le 14/01/2025

I have been using it for the last 20 days. it's a great product that is a trustworthy solution with...

I have been using it for the last 20 days. it's a great product that is a trustworthy solution with cloud solution, real-time monitoring, customizable product

Avantages

Placeholder for Enterprise Resource Planning (ERP) to small to medium-sized businesses (SMBs) with cloud solution with real-time monitoring

Inconvénients

One of the major issues is a high cost for small bussiness and also require more effort to learn

michelle
Note globale
  • Secteur d'activité : Verre, céramique et béton
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Sap is a great program

Publié le 29/08/2024

Avantages

very easy and self explanatory. Helps keep things organized and easy to send to admin.

Inconvénients

There is not much that I see that I do not like.

Abhay
Note globale
  • Secteur d'activité : Logiciels
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d'utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Abhay's review

Publié le 16/01/2025

Avantages

User friendly interface and very easy to use.

Inconvénients

There is room for improvement for software to look like modern age design.

Utilisateur vérifié
Note globale
  • Secteur d'activité : Équipements publics
  • Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Good product when it comes to workflow processing in industry

Publié le 22/05/2023

Using SAP made it easy for a company that is multi-departmental to be able to track every day...

Using SAP made it easy for a company that is multi-departmental to be able to track every day activities without doing much and improves the company's efficiency.

Avantages

It makes it easier for the company to perform its day-to-day activities with SAP's workflow processing and also when it comes to allocating bills to their respective source.

Inconvénients

For users, I wish it was possible for a person who loaded a workflow notification to delete it as well if they feel the need to.

Utilisateur vérifié
Note globale
  • Secteur d'activité : Construction
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Software EPR de alto nivel y desempeño para empresas

Publié le 25/02/2023

Es tal vez uno de lo softwares mas completos pero a la vez mas complejos para la gestión administrat...

Es tal vez uno de lo softwares mas completos pero a la vez mas complejos para la gestión administrativa, contable y financiera de una empresa. Tiene todos los módulos que uno necesita integrar para manejo y control empresarial. Se puede rastrear procesos, documentos y responsables. Toda la información esta enlazada lo cual permite consultarla de manera permanente en cada parte del proceso.

Avantages

Lo primero es que es online y permite tener toda la información en la nube de forma de segura. Es muy completo y cuanta con todos los módulos necesarios de gestión y control de la empresa, se puede parametrizar usuarios con perfiles de autorización diferente. La trazabilidad entre procesos y documentos es una de las mejores herramientas que tiene este software.

Inconvénients

Es costoso, la generación de informes no es amigable, se requiere de un partner externo para sacar mayor provecho a la herramienta y entender mejor su funcionamiento.

Utilisateur vérifié
Note globale
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

One of the best ERP system for small and medium companies.

Publié le 10/01/2023

My overall experience with Business ByDesign has been really great. The platform lives up to its...

My overall experience with Business ByDesign has been really great. The platform lives up to its expectations and has the greatest features to manager a growing company that might outgrow other systems they use.

Avantages

What I love about this product is that you can customize the platform to your company and industry specifications and have cloud benefits.

Inconvénients

There is not really much I do not like about the system. Sometimes support can be slow depending on the vendor and support team/system you use.

Jérôme
Note globale
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

The best choice for mid-size companies that looks for a complete suite in the Cloud

Publié le 12/12/2020

This is our management system
We recommend it for every company that looks for multi-"all" ERP from...

This is our management system
We recommend it for every company that looks for multi-"all" ERP from 10 to 999 users

Avantages

The product is very easy to use. SAP provides mobile applications ready to be used
All the functions that a midsize company needs are pre-set in the solution : project management, contract management, field service operations, manufacturing, acounting, finance, builtin analytics, AP, AR, inventory, crm, srm, supply chain. A great vision, well packaged product, scalable from 10 to 999 users.
It is more than robust, stable and there from 12+ years, benefiting from 42+ years of SAP experience in ERP Suites

Inconvénients

A tighter integration with other SAP products but now we can use SAP CLOUD PLATFORM to connect everything and use RPA functions.

Alternatives envisagées 

Dynamics 365, NetSuite et Sage X3

Pourquoi passer à SAP Business ByDesign

Robustness, ease of use, functionalities, SAP CLOUD, SAP HANA capabilities
Rhys
Note globale
  • Secteur d'activité : Mode et vêtements
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Extensive, all encompassing business ERP system

Publié le 05/02/2020

Implementation of SAP Bydesign across our companies means we have one system across all companies...

Implementation of SAP Bydesign across our companies means we have one system across all companies so reporting can be on a local or global level. The gold partner support is excellent and ongoing system improvements good.

Avantages

Reliable cloud based adaptable ERP software that is ideal for multi-company, multi-country, multi-curency business management. Out teams accross the globe can access live data across warehouses, production, logistics, sales and finance. Enable as much or as little as required in implementation. Web services enable it to talk to other systems if needed.

Inconvénients

Occasional minor back end issues take some time to resolve if they are not business critical. The CRM module and app are not user friendly and not feature rich like some other systems avaliable. We have integrated our SAP Bydesyn with Hubspot CRM

Alternatives envisagées 

Synthesia, Dynamics 365, NetSuite et Kinetic

Pourquoi choisir SAP Business ByDesign 

We use Sage Accounts, Orderwise Stock Management and Goldmine CRM, and had to have separate systems in different countries. We needed a multi currency ERP solution, we looked at 5 systems and settled on SAP Bydesign

Logiciel antérieur 

Synthesia, Dynamics 365, NetSuite et Kinetic

Pourquoi passer à SAP Business ByDesign

Had all the functionality and was suitable for an SME, whereas most of the other multi currency systems were too large, and would have cost too much and taken too long in implementation.