Zoho Assist

4,7 (1 208)
Donnez votre avis !
Assistance à distance instantanée. Accès à distance sans surveillance.

Note globale

4,7 /5
(1 208)
Rapport qualité-prix
4,7/5
Fonctionnalités
4,6/5
Simplicité d'utilisation
4,7/5
Support client
4,6/5

97%
des utilisateurs recommandent cette application
Classer par

1208 avis

Utilisateur vérifié
Note globale
  • Secteur d'activité : Réseaux informatiques
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Outil efficace

Publié le 15/11/2023

Avantages

La simplicité de la prise en main a distance sur les postes utilisateurs

Inconvénients

Le lien est envoyé par mail donc l'utilisateur doit avoir un accès a sa boite mail.

Nicolas
Note globale
  • Secteur d'activité : Informatique et sécurité réseau
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Super service pour IT

Publié le 20/04/2023

Avantages

Toutes les fonctionnalités sont superbes pour un prix raisonnable.

Inconvénients

rien a signalé, aucun inconvénients détecter.

mallet
Note globale
  • Secteur d'activité : Informatique et sécurité réseau
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Remote via le WEB

Publié le 12/01/2023

Utilisation agréable, fonctionne très bien, juste à faire attention a la gestion du proxy.

Utilisation agréable, fonctionne très bien, juste à faire attention a la gestion du proxy.

Avantages

toute les fonctionnalité d'un accès à distance via le web.Une boite à outil embarqué très puissant ( cmd, lecture des périphériques, gestion des utilisateurs, etc ... )

Inconvénients

très peu de paramètre pour la gestion du proxy

Alternatives envisagées 

TeamViewer Remote

Pourquoi passer à Zoho Assist

pour sa mobilité ( web )
Kouadio franck arnold
Kouadio franck arnold
Note globale
  • Secteur d'activité : Internet
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les mois pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Bon logiciel

Publié le 10/11/2022

Avantages

Bon support aide pour la résolution de problèmes informatiques à distance

Inconvénients

Performance faible par rapport aux logiciels du même genre

Pierre
Note globale
  • Secteur d'activité : Immobilier
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les mois pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Super outil

Publié le 23/11/2021

Avantages

Un super outil de la suite Zoho. S'intègre facilement.

Inconvénients

Intégration et installation très facile

Stéphane
Note globale
  • Secteur d'activité : Matériel informatique
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant Essai gratuit
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Test de Zoho Assist en tant qu'auto entrepreneur

Publié le 09/08/2022

Avantages

J'ai particulièrement appécié sa simplicité d'utilisation et le fait de pouvoir assisté les device en one shot ou de manière permanente (sur les serveurs).

Inconvénients

L'assistance via un client sur l'ordinateur. Il est plus simple d'utiliser l'envoi de lien de connexion par email.

Vitālijs
Vitālijs
Note globale
  • Secteur d'activité : Génie civil
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Good solution

Publié le 12/12/2024

It is good solution. It helps to support our users with ease.

It is good solution. It helps to support our users with ease.

Avantages

Multi platform support. Ease of deployment.

Inconvénients

Limited storage for recordings and no opportunity to store recording on technicians machine

Alternatives envisagées 

TeamViewer Remote et AnyDesk

Pourquoi passer à Zoho Assist

Price, Performance and security of the solution. TeamViewer and Any desk are widely used by scammers and have bad rep for it.
Dan
Note globale
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 7.0 /10

Great Remote support tool

Publié le 15/02/2025

Overall, the software is very easy to use, allowing customers to get remote support without needing...

Overall, the software is very easy to use, allowing customers to get remote support without needing to install anything. However, it can be costly and sometimes feels clunky due to the abundance of options available.

Avantages

Very easy to use, customers can get remote support without installing software

Inconvénients

Can be costly and clunky with too many options

Alternatives envisagées 

AnyDesk

Pourquoi passer à Zoho Assist

no download needed was the highlight of this product, making it much simpler for the end user looking for support
Tonia
Note globale
  • Secteur d'activité : Gestion d'organisme à but non lucratif
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les mois pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 6.0 /10

Zoho Assist Review

Publié le 28/11/2023

Overall, Zoho Assist got the job done. It was a great starter tool or back up tool for remote...

Overall, Zoho Assist got the job done. It was a great starter tool or back up tool for remote support.

Avantages

Zoho Assist is a great starter tool to get your IT department moving in the right direction. It allows you to remote in and work on any PC on your network.

Inconvénients

The functionality is limited compared to other tools. You have to install software on the PC you are working on in order to connect. I prefer a lightweight tool.

James
Note globale
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

A strong contender

Publié le 10/12/2024

Overall very positive and a refreshing change from Teamviewer which we had used for a few years.

Overall very positive and a refreshing change from Teamviewer which we had used for a few years.

Avantages

Feature packed solution with friendly user interface with easy and transparent licencing model.

Inconvénients

Occasional issues with unattended support when using a mobile phone. Would also like to be able to upgrade number of additional unattended seats ourselves rather than having to email support as can be a delay in fulfilment.

Alternatives envisagées 

RemotePC et Splashtop

Pourquoi choisir Zoho Assist 

Dont like the new interface, numerous issues with groups and devices

Logiciel antérieur 

TeamViewer Remote

Pourquoi passer à Zoho Assist

felt it was a more complete package and more user friendly for both us and customers
Peeyush
Note globale
  • Secteur d'activité : Logiciels
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Best Assist Tool Ever

Publié le 19/01/2025

I am happy with the services with zoho assist.

I am happy with the services with zoho assist.

Avantages

I am using zoho for couple of months and I am happy with the services provided by them. This is very easy to use and fulfil all your needs.

Inconvénients

No issues faced yet using zoho assist. Overall good

Chris
Note globale
  • Secteur d'activité : Informatique et sécurité réseau
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Zoho Assist is great

Publié le 07/02/2025

I love the software and it works with my business.

I love the software and it works with my business.

Avantages

I like being able to remote in and it be user friendly.

Inconvénients

So users do have an issue finding the download file, but really a users error.

Alternatives envisagées 

LogMeIn Central

Pourquoi passer à Zoho Assist

Zoho was intergraded in to Spiceworks and that is why I used it.
Aron
Note globale
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Zoho Assist Is Great

Publié le 13/01/2025

Very great product, has good web interface for when you have to jump on a computer that doesn't...

Very great product, has good web interface for when you have to jump on a computer that doesn't have the tech terminal installed.

Avantages

It is very easy to install unattended access. To have a customer connect was a breeze, only a couple of steps.

Inconvénients

Trying to manage unattended access computers was complicating.

Satish
Note globale
  • Secteur d'activité : Produits pharmaceutiques
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Excellent Product

Publié le 07/01/2025

I did not experience any issues while using it. After using Anydesk for the last couple of years, I...

I did not experience any issues while using it. After using Anydesk for the last couple of years, I was pleasantly surprised that the quality and performance of this product are excellent at a very affordable price

Avantages

Excellent Performance
Affordable Price
Works on Mobile Phone also

Inconvénients

No direct phone support for Zoho assist.

Alexandra
Note globale
  • Secteur d'activité : Réseaux informatiques
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Security provider

Publié le 02/02/2025

It is user-friendly interface and its aldo flexible and accessible

It is user-friendly interface and its aldo flexible and accessible

Avantages

Zoho Asist is the best in protection and security software providers

Inconvénients

I haven't found any poor challenges with this software

Rob
Note globale
  • Secteur d'activité : Gestion de l'enseignement
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

ZOHO assist works

Publié le 13/01/2025

pleasant and satisfactory. I will find the WOL feature handy when the clients PC is off.

pleasant and satisfactory. I will find the WOL feature handy when the clients PC is off.

Avantages

the WOL feature is very nice to have available.

Inconvénients

sometimes the interface seems a bit confusing but still manageable.

Gregory
Note globale
  • Secteur d'activité : Services d'information
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Great Product for beginners or old timers to use for remote IT support

Publié le 28/11/2024

I use this product to support my family and friends. I am their computer tech guy and they live...

I use this product to support my family and friends. I am their computer tech guy and they live all over the east coast. This is th best product by far for remote support i have found and i used to use Team Viewer. It seems evertime google comes out with a product it is better than the competition by far and they did not miss the mark with this. This allows me access to any machine unattended or not, so i can perform maintan3nce tasks, or emergency fixes. I have been using this product for over 4 years to support family, friends ,and customers alike and it is by far the most stable robust product I have ever used.

Avantages

Very easy to access, setup, understand and use.

Inconvénients

Cost is a little expensive but reasonable.

Clayton
Note globale
  • Secteur d'activité : Divertissement
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Great value as long as your clients have solid internet

Publié le 04/11/2024

Our team switched to Zoho Assist after several years with Team Viewer, looking at a more price...

Our team switched to Zoho Assist after several years with Team Viewer, looking at a more price competitive option. We connect to clients that sometimes have very slow internet, and this was the biggest shortcoming. The tools and connection were great with stable internet! While it does not require connection codes which can be great, it required clients to redownload the assist software every time and this could get confusing for less technologically inclined clients. Overall a good option if your client base has strong internet.

Avantages

Works well with decent internet, Integrates well with the Zoho Suite, easy to set up unattended access, somewhat easy for clients - no connection codes required.

Inconvénients

Requires a stronger internet connection than competitors, requires a download every time you wish to connect.

Aaron
Note globale
  • Secteur d'activité : Construction
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Zoho assist, a fantastic option for remote help!

Publié le 04/09/2024

Positive. I’ve been using Zoho Assist for a while now, and it’s honestly been a huge help for our...

Positive. I’ve been using Zoho Assist for a while now, and it’s honestly been a huge help for our business! As an HVAC company with users spread out across different areas, I often need to troubleshoot and manage remote systems, and Zoho Assist has made that so much easier. The unattended access feature is a game-changer—it lets me handle issues and do maintenance even when the user isn't around, saving me a ton of time.

The security features are rock solid, too. With encryption and multi-factor authentication, I know our data is safe. Plus, the fact that I can use it across different platforms is a huge bonus.

One of the best parts is how simple it is to use. The real-time chat and screen-sharing features make working with clients super smooth, especially when I use a an app like FaceTime or Team to compliment the experience.

Overall, Zoho Assist has really helped us step up our game, making our work more efficient. If you’re looking for a reliable, secure remote access tool, I’d definitely recommend giving it a try!

Avantages

Easy to use for both myself and my users.

Inconvénients

At times the admin features goes awry, and we have to wait for the system to reset.

Alternatives envisagées 

TeamViewer Remote et Google Workspace

Pourquoi passer à Zoho Assist

IT was very expensive, and we did not like the feature set as much. Google Workspace was becoming unreliable.
Paul
Note globale
  • Secteur d'activité : Sports
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

How to not break the bank with remote assistance.

Publié le 08/05/2024

Zoho has been great, it functions as a tool that I don't have to worry about and don't feel I'm...

Zoho has been great, it functions as a tool that I don't have to worry about and don't feel I'm being gouged

Avantages

The cost to feature/function ratio is great. There are lot of features found in comparable more expensive solutions but available at a much more budget friendly package. The interface is intuitive and simple to navigate and understand vs other more costly solutions.

Inconvénients

Unattended agents sometimes go offline for short periods of time after intense troubleshooting sessions that require multiple reboots, connect, disconnects.

Alternatives envisagées 

TeamViewer Remote, AnyDesk et BeyondTrust Remote Support

Pourquoi choisir Zoho Assist 

Cost and frustrating issues from support.

Logiciel antérieur 

LogMeIn Pro

Pourquoi passer à Zoho Assist

The way Zoho Assist handles multiple monitor setups was the second selling point next to ease of use.
Richard
Note globale
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Zoho Review

Publié le 27/11/2024

Very good. Easy to use, both attended and unattended access.

Very good. Easy to use, both attended and unattended access.

Avantages

Easy to use, very seldom have issues with it.
Tremendous value at its price point.

Inconvénients

Occasional issues connecting, coming back after reboot. We really do not have many issues with it.

Alternatives envisagées 

ConnectWise ScreenConnect

Pourquoi passer à Zoho Assist

Pricing for Zoho was more in our range and budget
Ricardo
Note globale
  • Secteur d'activité : Informatique et sécurité réseau
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Zoho is a great Tool

Publié le 24/06/2024

Support - GREAT. Always answer within minutes.
The tool - Great and easy to use.

Support - GREAT. Always answer within minutes.
The tool - Great and easy to use.

Avantages

The ability to provide remote support to users without having to pay a huge price.

Inconvénients

nothing so far. The software is simple and easy to use

Marc
Note globale
  • Secteur d'activité : Recrutement
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Zoho Assist - Great to use

Publié le 04/12/2024

We've had a really good experience with Zoho Assist so far. It was easy to deploy, it's very easy...

We've had a really good experience with Zoho Assist so far. It was easy to deploy, it's very easy to use, and requires no effort on the end user.

Avantages

It's simplicity. We can use on demand support, which is super easy for an end user to use, or unattended access. We deployed this through Intune and now we can connect to all machines without needing the end user to be present.

We also used the free trial to make sure we were happy with the product and the salesperson was always quick to respond to questions.

Inconvénients

That you need to be on an enterprise license to use the portal features.

Alec
Note globale
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Zoho Assist - definitely worth the price

Publié le 28/11/2024

I have not had any issues with Zoho Assist and it has saved me considerable time in supporting...

I have not had any issues with Zoho Assist and it has saved me considerable time in supporting multiple remote server sites.

Avantages

I like that I can have as required supporr session or have clie t installed to access servers at any time without user interaction.

Inconvénients

Getting the unattended installer to a client if I am not onsite, is bit of a pain as the user at the site can not get the installer directly.

Alternatives envisagées 

TeamViewer Remote et Splashtop

Pourquoi choisir Zoho Assist 

LogMeIn pricing changed and product was not as reliable and harder to administer.

Logiciel antérieur 

LogMeIn Pro

Pourquoi passer à Zoho Assist

Performance, administrative overhead and fit and finish of produvt.
EMMANUEL
Note globale
  • Secteur d'activité : Informatique et sécurité réseau
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Zoho Review after 30days of use.

Publié le 28/08/2024

Avantages

Zoho remote assist is very fast to connet even the remote computer is running with slow bandwith. In addition, the file transfer feature of Zoho is reliable with no transfer failures between computers. The oline and downtime feature under the admin center is highly required by any IT support person.

Inconvénients

1_Some computers when using the volume agent deployment tool of Zoho assist fail to connect even after being added to the list of computers.
2_Another challenge, some computers ask for further admin approval from remote computer even the agent tool has been deployed.
3)The zoho assist app launches very slowly.

Alternatives envisagées 

AnyDesk

Pourquoi choisir Zoho Assist 

Agent deployment by Zoho is much easy compared to the other products. In addition, Zoho prices are way better.

Logiciel antérieur 

TeamViewer Remote

Pourquoi passer à Zoho Assist

Zoho gives interface is able to provide an audit log of connections which the alternative doesn't give.