Avis clients sur Zoho Assist

Zoho Assist
Note globale
Filtrer
Taille de l'entreprise
Temps d'utilis.
1208 avis
- Secteur d'activité : Réseaux informatiques
- Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
Outil efficace
Publié le 15/11/2023
Avantages
La simplicité de la prise en main a distance sur les postes utilisateurs
Inconvénients
Le lien est envoyé par mail donc l'utilisateur doit avoir un accès a sa boite mail.
- Secteur d'activité : Informatique et sécurité réseau
- Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
- Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Super service pour IT
Publié le 20/04/2023
Avantages
Toutes les fonctionnalités sont superbes pour un prix raisonnable.
Inconvénients
rien a signalé, aucun inconvénients détecter.
- Secteur d'activité : Informatique et sécurité réseau
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 8.0 /10
Remote via le WEB
Publié le 12/01/2023
Utilisation agréable, fonctionne très bien, juste à faire attention a la gestion du proxy.
Utilisation agréable, fonctionne très bien, juste à faire attention a la gestion du proxy.
Avantages
toute les fonctionnalité d'un accès à distance via le web.Une boite à outil embarqué très puissant ( cmd, lecture des périphériques, gestion des utilisateurs, etc ... )
Inconvénients
très peu de paramètre pour la gestion du proxy
Alternatives envisagées
TeamViewer RemotePourquoi passer à Zoho Assist
pour sa mobilité ( web )
- Secteur d'activité : Internet
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les mois pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 8.0 /10
Bon logiciel
Publié le 10/11/2022
Avantages
Bon support aide pour la résolution de problèmes informatiques à distance
Inconvénients
Performance faible par rapport aux logiciels du même genre
- Secteur d'activité : Immobilier
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé tous les mois pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
Super outil
Publié le 23/11/2021
Avantages
Un super outil de la suite Zoho. S'intègre facilement.
Inconvénients
Intégration et installation très facile
- Secteur d'activité : Matériel informatique
- Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant Essai gratuit
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Probabilité de recommander le produit 8.0 /10
Test de Zoho Assist en tant qu'auto entrepreneur
Publié le 09/08/2022
Avantages
J'ai particulièrement appécié sa simplicité d'utilisation et le fait de pouvoir assisté les device en one shot ou de manière permanente (sur les serveurs).
Inconvénients
L'assistance via un client sur l'ordinateur. Il est plus simple d'utiliser l'envoi de lien de connexion par email.

- Secteur d'activité : Génie civil
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 8.0 /10
Good solution
Publié le 12/12/2024
It is good solution. It helps to support our users with ease.
It is good solution. It helps to support our users with ease.
Avantages
Multi platform support. Ease of deployment.
Inconvénients
Limited storage for recordings and no opportunity to store recording on technicians machine
Pourquoi passer à Zoho Assist
Price, Performance and security of the solution. TeamViewer and Any desk are widely used by scammers and have bad rep for it.- Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
- Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
- Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 7.0 /10
Great Remote support tool
Publié le 15/02/2025
Overall, the software is very easy to use, allowing customers to get remote support without needing...
Overall, the software is very easy to use, allowing customers to get remote support without needing to install anything. However, it can be costly and sometimes feels clunky due to the abundance of options available.
Avantages
Very easy to use, customers can get remote support without installing software
Inconvénients
Can be costly and clunky with too many options
Alternatives envisagées
AnyDeskPourquoi passer à Zoho Assist
no download needed was the highlight of this product, making it much simpler for the end user looking for support- Secteur d'activité : Gestion d'organisme à but non lucratif
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé tous les mois pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Probabilité de recommander le produit 6.0 /10
Zoho Assist Review
Publié le 28/11/2023
Overall, Zoho Assist got the job done. It was a great starter tool or back up tool for remote...
Overall, Zoho Assist got the job done. It was a great starter tool or back up tool for remote support.
Avantages
Zoho Assist is a great starter tool to get your IT department moving in the right direction. It allows you to remote in and work on any PC on your network.
Inconvénients
The functionality is limited compared to other tools. You have to install software on the PC you are working on in order to connect. I prefer a lightweight tool.
- Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
- Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 8.0 /10
A strong contender
Publié le 10/12/2024
Overall very positive and a refreshing change from Teamviewer which we had used for a few years.
Overall very positive and a refreshing change from Teamviewer which we had used for a few years.
Avantages
Feature packed solution with friendly user interface with easy and transparent licencing model.
Inconvénients
Occasional issues with unattended support when using a mobile phone. Would also like to be able to upgrade number of additional unattended seats ourselves rather than having to email support as can be a delay in fulfilment.
Pourquoi choisir Zoho Assist
Dont like the new interface, numerous issues with groups and devicesLogiciel antérieur
TeamViewer RemotePourquoi passer à Zoho Assist
felt it was a more complete package and more user friendly for both us and customers- Secteur d'activité : Logiciels
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Best Assist Tool Ever
Publié le 19/01/2025
I am happy with the services with zoho assist.
I am happy with the services with zoho assist.
Avantages
I am using zoho for couple of months and I am happy with the services provided by them. This is very easy to use and fulfil all your needs.
Inconvénients
No issues faced yet using zoho assist. Overall good
- Secteur d'activité : Informatique et sécurité réseau
- Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Zoho Assist is great
Publié le 07/02/2025
I love the software and it works with my business.
I love the software and it works with my business.
Avantages
I like being able to remote in and it be user friendly.
Inconvénients
So users do have an issue finding the download file, but really a users error.
Alternatives envisagées
LogMeIn CentralPourquoi passer à Zoho Assist
Zoho was intergraded in to Spiceworks and that is why I used it.- Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
- Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
- Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Zoho Assist Is Great
Publié le 13/01/2025
Very great product, has good web interface for when you have to jump on a computer that doesn't...
Very great product, has good web interface for when you have to jump on a computer that doesn't have the tech terminal installed.
Avantages
It is very easy to install unattended access. To have a customer connect was a breeze, only a couple of steps.
Inconvénients
Trying to manage unattended access computers was complicating.
- Secteur d'activité : Produits pharmaceutiques
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Excellent Product
Publié le 07/01/2025
I did not experience any issues while using it. After using Anydesk for the last couple of years, I...
I did not experience any issues while using it. After using Anydesk for the last couple of years, I was pleasantly surprised that the quality and performance of this product are excellent at a very affordable price
Avantages
Excellent Performance
Affordable Price
Works on Mobile Phone also
Inconvénients
No direct phone support for Zoho assist.
- Secteur d'activité : Réseaux informatiques
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Security provider
Publié le 02/02/2025
It is user-friendly interface and its aldo flexible and accessible
It is user-friendly interface and its aldo flexible and accessible
Avantages
Zoho Asist is the best in protection and security software providers
Inconvénients
I haven't found any poor challenges with this software
- Secteur d'activité : Gestion de l'enseignement
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 8.0 /10
ZOHO assist works
Publié le 13/01/2025
pleasant and satisfactory. I will find the WOL feature handy when the clients PC is off.
pleasant and satisfactory. I will find the WOL feature handy when the clients PC is off.
Avantages
the WOL feature is very nice to have available.
Inconvénients
sometimes the interface seems a bit confusing but still manageable.
- Secteur d'activité : Services d'information
- Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Great Product for beginners or old timers to use for remote IT support
Publié le 28/11/2024
I use this product to support my family and friends. I am their computer tech guy and they live...
I use this product to support my family and friends. I am their computer tech guy and they live all over the east coast. This is th best product by far for remote support i have found and i used to use Team Viewer. It seems evertime google comes out with a product it is better than the competition by far and they did not miss the mark with this. This allows me access to any machine unattended or not, so i can perform maintan3nce tasks, or emergency fixes. I have been using this product for over 4 years to support family, friends ,and customers alike and it is by far the most stable robust product I have ever used.
Avantages
Very easy to access, setup, understand and use.
Inconvénients
Cost is a little expensive but reasonable.
- Secteur d'activité : Divertissement
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 8.0 /10
Great value as long as your clients have solid internet
Publié le 04/11/2024
Our team switched to Zoho Assist after several years with Team Viewer, looking at a more price...
Our team switched to Zoho Assist after several years with Team Viewer, looking at a more price competitive option. We connect to clients that sometimes have very slow internet, and this was the biggest shortcoming. The tools and connection were great with stable internet! While it does not require connection codes which can be great, it required clients to redownload the assist software every time and this could get confusing for less technologically inclined clients. Overall a good option if your client base has strong internet.
Avantages
Works well with decent internet, Integrates well with the Zoho Suite, easy to set up unattended access, somewhat easy for clients - no connection codes required.
Inconvénients
Requires a stronger internet connection than competitors, requires a download every time you wish to connect.
- Secteur d'activité : Construction
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Zoho assist, a fantastic option for remote help!
Publié le 04/09/2024
Positive. I’ve been using Zoho Assist for a while now, and it’s honestly been a huge help for our...
Positive. I’ve been using Zoho Assist for a while now, and it’s honestly been a huge help for our business! As an HVAC company with users spread out across different areas, I often need to troubleshoot and manage remote systems, and Zoho Assist has made that so much easier. The unattended access feature is a game-changer—it lets me handle issues and do maintenance even when the user isn't around, saving me a ton of time.
The security features are rock solid, too. With encryption and multi-factor authentication, I know our data is safe. Plus, the fact that I can use it across different platforms is a huge bonus.
One of the best parts is how simple it is to use. The real-time chat and screen-sharing features make working with clients super smooth, especially when I use a an app like FaceTime or Team to compliment the experience.
Overall, Zoho Assist has really helped us step up our game, making our work more efficient. If you’re looking for a reliable, secure remote access tool, I’d definitely recommend giving it a try!
Avantages
Easy to use for both myself and my users.
Inconvénients
At times the admin features goes awry, and we have to wait for the system to reset.
Pourquoi passer à Zoho Assist
IT was very expensive, and we did not like the feature set as much. Google Workspace was becoming unreliable.- Secteur d'activité : Sports
- Taille de l'entreprise : 201–500 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
How to not break the bank with remote assistance.
Publié le 08/05/2024
Zoho has been great, it functions as a tool that I don't have to worry about and don't feel I'm...
Zoho has been great, it functions as a tool that I don't have to worry about and don't feel I'm being gouged
Avantages
The cost to feature/function ratio is great. There are lot of features found in comparable more expensive solutions but available at a much more budget friendly package. The interface is intuitive and simple to navigate and understand vs other more costly solutions.
Inconvénients
Unattended agents sometimes go offline for short periods of time after intense troubleshooting sessions that require multiple reboots, connect, disconnects.
Pourquoi choisir Zoho Assist
Cost and frustrating issues from support.Logiciel antérieur
LogMeIn ProPourquoi passer à Zoho Assist
The way Zoho Assist handles multiple monitor setups was the second selling point next to ease of use.- Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Zoho Review
Publié le 27/11/2024
Very good. Easy to use, both attended and unattended access.
Very good. Easy to use, both attended and unattended access.
Avantages
Easy to use, very seldom have issues with it.
Tremendous value at its price point.
Inconvénients
Occasional issues connecting, coming back after reboot. We really do not have many issues with it.
Alternatives envisagées
ConnectWise ScreenConnectPourquoi passer à Zoho Assist
Pricing for Zoho was more in our range and budget- Secteur d'activité : Informatique et sécurité réseau
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Zoho is a great Tool
Publié le 24/06/2024
Support - GREAT. Always answer within minutes.
The tool - Great and easy to use.
Support - GREAT. Always answer within minutes.
The tool - Great and easy to use.
Avantages
The ability to provide remote support to users without having to pay a huge price.
Inconvénients
nothing so far. The software is simple and easy to use
- Secteur d'activité : Recrutement
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
Zoho Assist - Great to use
Publié le 04/12/2024
We've had a really good experience with Zoho Assist so far. It was easy to deploy, it's very easy...
We've had a really good experience with Zoho Assist so far. It was easy to deploy, it's very easy to use, and requires no effort on the end user.
Avantages
It's simplicity. We can use on demand support, which is super easy for an end user to use, or unattended access. We deployed this through Intune and now we can connect to all machines without needing the end user to be present.
We also used the free trial to make sure we were happy with the product and the salesperson was always quick to respond to questions.
Inconvénients
That you need to be on an enterprise license to use the portal features.
- Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Zoho Assist - definitely worth the price
Publié le 28/11/2024
I have not had any issues with Zoho Assist and it has saved me considerable time in supporting...
I have not had any issues with Zoho Assist and it has saved me considerable time in supporting multiple remote server sites.
Avantages
I like that I can have as required supporr session or have clie t installed to access servers at any time without user interaction.
Inconvénients
Getting the unattended installer to a client if I am not onsite, is bit of a pain as the user at the site can not get the installer directly.
Pourquoi choisir Zoho Assist
LogMeIn pricing changed and product was not as reliable and harder to administer.Logiciel antérieur
LogMeIn ProPourquoi passer à Zoho Assist
Performance, administrative overhead and fit and finish of produvt.- Secteur d'activité : Informatique et sécurité réseau
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Zoho Review after 30days of use.
Publié le 28/08/2024
Avantages
Zoho remote assist is very fast to connet even the remote computer is running with slow bandwith. In addition, the file transfer feature of Zoho is reliable with no transfer failures between computers. The oline and downtime feature under the admin center is highly required by any IT support person.
Inconvénients
1_Some computers when using the volume agent deployment tool of Zoho assist fail to connect even after being added to the list of computers.
2_Another challenge, some computers ask for further admin approval from remote computer even the agent tool has been deployed.
3)The zoho assist app launches very slowly.