Freshservice

4,5 (594)
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Centre de service IT conforme à l'ITIL

Note globale

4,5 /5
(594)
Rapport qualité-prix
4,4/5
Fonctionnalités
4,3/5
Simplicité d'utilisation
4,5/5
Support client
4,5/5

94%
des utilisateurs recommandent cette application
Classer par

594 avis

Houenagnon Jules Vitale
Houenagnon Jules Vitale
Note globale
  • Secteur d'activité : Internet
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les mois pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d'utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Freshservice

Publié le 02/12/2023

Avantages

Freshworks a bien conçu cet outil parce qu’il nous aide à gérer à distance des problèmes et des améliorations aux entreprises à qui notre entreprise gère les solutions informatiques. À côté du service d’assistance de cet outil, son interface facilite la compréhension des choses le plus possible

Inconvénients

Freshservice peu être un peu coûteux pour ceux qu’ils ont un budget un peu limité parce qu’il n’est q’une des services qu’offre freshworks donc parfois certains compléments nécessitent d’autres services

Paleonum
Paleonum
Note globale
  • Secteur d'activité : Biotechnologie
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d'utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Freshservice l'un des meilleurs

Publié le 21/11/2023

Mon expérience globale avec freshservice est bonne .

Mon expérience globale avec freshservice est bonne .

Avantages

Ce que j'ai le plus aimé chez freshservice est le faite que cela facilite le travail et est beaucoup plus accessible.

Inconvénients

Ce que j'ai le moins aimé chez freshservice est le faite que cela ne garantie pas toujours la capacité de paiement d'une partie .

ayoub
Note globale
  • Secteur d'activité : Santé, bien-être et fitness
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

L’un des meilleurs outils pour la gestion du service d'assistance

Publié le 30/08/2023

Avantages

Freshservice fournit un système de gestion de billets simple qui permet une communication facile avec les autres utilisateurs.Superbe outil de helpdesk qui permet une utilisation agréable et un support client réactif.

Inconvénients

La configuration initiale est complexe.La conception des flux est conviviale mais avec trop de règles ce qui est un peu pénible.Le système de gestion de stock est peu fiable,La fonctionnalité de recherche présente quelques problèmes parfois.

Nassima
Note globale
  • Secteur d'activité : Machines
  • Taille de l'entreprise : 10 000+ employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Examen Freshservice du système de gestion interne des tickets de Gehan Homes

Publié le 06/03/2023

Nous sommes satisfaits des capacités de gestion des tickets et de suivi des actifs de FreshService,...

Nous sommes satisfaits des capacités de gestion des tickets et de suivi des actifs de FreshService, ainsi que de son prix abordable et de son excellent support client.

Avantages

FreshService fournit un système de gestion des tickets simple et convivial qui permet une communication aisée avec les utilisateurs finaux.

Inconvénients

Le système de gestion des stocks peut ne pas être fiable, avec des problèmes occasionnels avec la fonctionnalité de recherche.

Utilisateur vérifié
Note globale
  • Secteur d'activité : Assurance
  • Taille de l'entreprise : 5 001–10 000 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 7.0 /10

Gestion de parc informatique simple

Publié le 06/02/2023

Avantages

Superbe outil de gestion de parc informatique et de help desk. Utilisation intuitive, support client réactif

Inconvénients

Prise en main du logiciel difficile au depart

Jackenson
Note globale
  • Secteur d'activité : Administration publique
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Freshservice one to logiciel

Publié le 13/01/2023

Pour l'instant se correct, et j'espère que le service restera comme ça

Pour l'instant se correct, et j'espère que le service restera comme ça

Avantages

J'apprécie la façon que freshservice aidé les entreprises et protéger les produits

Inconvénients

Non pour l'instant je suis satisfait de freshservice

Maria
Maria
Note globale
  • Secteur d'activité : Fabrication électrique/électronique
  • Taille de l'entreprise : 10 000+ employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Solid, Reliable Ticketing Tool for our Marketing Function

Publié le 14/08/2023

Avantages

Great ticket-management tool for our Marketing function. 40+ users.

Inconvénients

As an IT-ticketing-borne tool, it does not always cater to the needs of a Marketing team. For more sophisticated Marketing planning, collaboration and reporting, we have now started using Freshservice.

Jose
Note globale
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d'utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Great tool for ticket and sprint management

Publié le 15/08/2024

Avantages

Easy customizable ticket creation options with automated routing and responses. Good analytics for tracking ticket metrics.

Inconvénients

Ticket routing automation requires a lot of setup but worth it once complete.

Adam
Note globale
  • Secteur d'activité : Génie mécanique ou industriel
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 3.0 /10

Good Entry Level Ticketing and asset management System

Publié le 11/09/2023

As a ticketing tool, it is perfectly serviceable. All communication is done within the app, so...

As a ticketing tool, it is perfectly serviceable. All communication is done within the app, so records can be easily maintained.

Avantages

It was really easy to use. To Search for any tickets, or for an individual ticket.Has an API that it easy to use. It was used for inventory management. I believe it also has a network scanner.All communication with clients can be done within the App.

Inconvénients

Wasn't Azure compatible, or at least we didn't set up that way, so it was another password to remember.

Angel
Note globale
  • Secteur d'activité : Automobile
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Freshservice is my go-to software for managing all my IT tickets and requests.

Publié le 13/11/2024

Avantages

Easy to use interface with great ticket management functionality.

Inconvénients

Reporting and analytics features could be more robust and customizable.

Marco
Note globale
  • Secteur d'activité : Services aux consommateurs
  • Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Freshservice: Modern and Reliable Ticketing Solution

Publié le 09/04/2024

Avantages

The capabilities of this ticketing solution are incredible.
Freshservice is easy to use and flexible.

Inconvénients

I do not have dislikes for Freshservice.
Freshservice works so well for us.

Yasceine
Note globale
  • Secteur d'activité : Réseaux informatiques
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Freshservice HelpDesk Overview

Publié le 24/04/2024

It is a friendly-use module, easy to manage.

It is a friendly-use module, easy to manage.

Avantages

focus on simplicity and ease of use
customization options

Inconvénients

the discount policy which stipulates that one cannot get a discount if the user number is less than 20 user.

Utilisateur vérifié
Note globale
  • Secteur d'activité : Biens de consommation
  • Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

The Best IT Helpdesk Software

Publié le 17/08/2023

It has been an overall great experience and I highly recommend it.

It has been an overall great experience and I highly recommend it.

Avantages

I love how easy it makes it to manage support tickets and requests; while also being able to handle bug, change and release management for the IT Team.

Inconvénients

Despite having quite robust automations, some of the automations have limitations that require code or change requests to the FreshService team to be made.

Javier
Note globale
  • Secteur d'activité : Électronique grand public
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 7.0 /10

Freshservice is a lifesaver for keeping track of IT issues and requests!

Publié le 25/09/2024

Avantages

Easy-to-use interface, great for ticket tracking and efficient team collaboration.

Inconvénients

Reporting features could be more robust, and it lacks some advanced customization options.

Raymond
Note globale
  • Secteur d'activité : Externalisation/délocalisation
  • Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

SLA Killer

Publié le 11/06/2024

very great, you can close the ticket within SLA, easy to monitor the tickets

very great, you can close the ticket within SLA, easy to monitor the tickets

Avantages

this toll is very easy to use and manage

Inconvénients

in my 12 months of use, none so far that I don't like

Jaclynne
Note globale
  • Secteur d'activité : Génie mécanique ou industriel
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les mois pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d'utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

User-friendly and Organized

Publié le 03/09/2024

Avantages

Freshservice is how we submit requests for assistance to our IT department. It is extremely user friendly, and the department was able to create solutions that employees could search (like FAQ's) to troubleshoot their own issues prior to submitting a ticket. Once a ticket has been submitted, the IT employee receives an email and is able to respond via that email, shortening response time. Tickets are also able to be sorted/filtered easily, making everything feel organized. Personally, I always dread having to bother IT as I'm sure they are kept busy, so I was grateful the process seemed streamlined for them (from a non-IT perspective.)

Inconvénients

Luckily, I have not yet had many issues requiring me to submit IT tickets, so cannot say I have experienced a negative.

Andreas
Note globale
  • Secteur d'activité : Ressources humaines
  • Taille de l'entreprise : 5 001–10 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 5.0 /10

I like the Produkt

Publié le 08/08/2023

Avantages

It is easy to use and i like the workflow automator

Inconvénients

Only indian support not able to understand them good

Alternatives envisagées 

JIRA Service Management

Pourquoi choisir Freshservice 

Because Track It do not support multible E-Mail accounts and no html mails

Logiciel antérieur 

Track-It!
Vigneshkumar
Note globale
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Awesome product for ITSM, ITAM and ITOM

Publié le 21/08/2023

Avantages

I like the Self service portal and Virtual Agent, With this requestor can easily make Service request through the portal and Virtual Agent helps our requestor on basic troubleshoot problem

Inconvénients

Improve the Customer support services , and provide a on site support is better to understanding more in this product

Denise
Denise
Note globale
  • Secteur d'activité : Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Works wonderfully for automation and workflow

Publié le 06/02/2023

Everything related to work may be found in one convenient location. It's perfect for storing...

Everything related to work may be found in one convenient location. It's perfect for storing company guidelines, demands, and procedures. It also has pre-built connections to popular services like Gmail, Slack, and more.

Avantages

Automated processes and operational flow. Adding a new integration and automating task pushes is a breeze. To date, automation has allowed us to cut our work time by as much as 60 percent.

Inconvénients

While the sheer number of configuration options may seem daunting at first, you'll quickly gain the expertise to tailor freshservice to your exact needs as you gain experience with IT service management.

Lee
Note globale
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

FreshService - Essential for Ticket Management and ITSM

Publié le 18/08/2023

Change and Release Management have simplified and reduced the number of issues we have had as a...

Change and Release Management have simplified and reduced the number of issues we have had as a business.One of the main benefits is the reduction in work duplication, using ticket assignation we have reduced the possibility of duplicating workloads across the teams.

Avantages

Ticket Management and Change Management are the two areas i appreciate the most. Over the years we have engaged with the Fresh Service support teams and community forums to provide feedback - which has been listened to and implemented in future updates.

Inconvénients

The alert management profiles and rules could do with an overhaul - at the moment we are having to setup multiple alert rules against a single Alert profile based on the content of the alert.Would be great to generate alert rules based on If / Or / And Statements.

David
Note globale
  • Secteur d'activité : Administration publique
  • Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Freshservice

Publié le 17/08/2023

Very positive experience as we are able to configure system to meet our needs.

Very positive experience as we are able to configure system to meet our needs.

Avantages

Freshservice contained the features and ability to meet our help desk, ticketing, and purchasing needs.

Inconvénients

Time Tracking and Interface to Billing System(s)

youssef
Note globale
  • Secteur d'activité : Design
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 6.0 /10

Mr. Joseph's review

Publié le 09/02/2023

the limitations imposed on portal design in addition to the demand for HTML code expertise. I...

the limitations imposed on portal design in addition to the demand for HTML code expertise. I haven't been able to find out if it's feasible for us to have parent portal sites with kid pages, and creating these pages will require coding expertise.

Avantages

The features it offers are excellent. We can manage our Service Catalog, interface with Active Directory, manage Asset Inventory, and now we're utilizing a project management application. The ticketing procedure is very simple to use.

Inconvénients

the limitations imposed on portal design in addition to the demand for HTML code expertise. I haven't been able to find out if it's feasible for us to have parent portal sites with kid pages, and creating these pages will require coding expertise.

Mario
Note globale
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Freshservice IS a great Product

Publié le 08/08/2023

They have been helpful whenever we had an issue.

They have been helpful whenever we had an issue.

Avantages

Ticket System workflow is the best to use.

Inconvénients

it is a learning curve to use the workflow

Alternatives envisagées 

ServiceNow

Pourquoi passer à Freshservice

Price and ease of service
Ana
Note globale
  • Secteur d'activité : Électronique grand public
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Freshservice has made my IT management a breeze. It's user-friendly and efficient.

Publié le 16/08/2024

Avantages

The ticketing system is organized and easy to use. The automation features save me time.

Inconvénients

The reporting feature could be more customizable. The mobile app needs improvement.

Mei Leng
Note globale
  • Secteur d'activité : Logistique et chaîne d'approvisionnement
  • Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 1.0 /10

The workflow very rigid

Publié le 21/08/2023

Avantages

The integration too rigid and unfriendly do not have confident to perform the integration

Inconvénients

The workflow very rigid do not robust enough for customer to configure to handle customize organization workflow do not have proper implementation notification to customer. Only take action when error report by customer