Avis clients sur Twilio

Twilio
Note globale
Filtrer
Taille de l'entreprise
Temps d'utilis.
474 avis
- Secteur d'activité : Gestion de l'enseignement
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 6.0 /10
Plein d'option mais pas de véritable monitoring.
Publié le 04/02/2025
Globalement c'est une bonne solution. Il propose plein d'option et d'action faisable. Après il...
Globalement c'est une bonne solution. Il propose plein d'option et d'action faisable. Après il faudra vérifier quelles sont les actions qui vous intéresses.
Avantages
Il propose plein de paramètres configurable. Plusieurs possibilités de champ d'action.
Inconvénients
Le monitoring, ils n'ont pas la possibilité de faire des doubles écoutes, écoute à chaud. Recherche des enregistrements pas aisée.
Alternatives envisagées
RingoverPourquoi passer à Twilio
Pour satisfaire un besoin pressant de l'entreprise.- Secteur d'activité : Banque
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 7.0 /10
Twilio m'aide
Publié le 26/12/2023
je suis très satisfait, il me fait gagner du temps
je suis très satisfait, il me fait gagner du temps
Avantages
Frâce à Twilio mes message son personnaliser et ça me fait gagner du temps
Inconvénients
je n'ai pas trouver d'inconvénient à Twilio
- Secteur d'activité : Comptabilité
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé tous les mois pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 3.0 /10
À tester et à adopter
Publié le 07/12/2024
Avantages
Effectivement efficace ! L’interface est propre et les fonctionnalités aussi
Inconvénients
Intégration facile mais pour ceux qui s’y connaisse

- Secteur d'activité : Comptabilité
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 7.0 /10
Meilleurs logiciels
Publié le 04/11/2023
Avantages
Twilio est l'un des plus meilleurs des logiciels de marketing SMS.facile à prendre et rapide à utiliser.
Inconvénients
Difficulté introuvable sur se logiciel, mais certains messages tarde avant de partir
- Secteur d'activité : Santé, bien-être et fitness
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 0.0 /10
Catastrophique
Publié le 03/03/2023
Affreux, aucun service technique réellement à votre écoute, aucune réponse valide, le service...
Affreux, aucun service technique réellement à votre écoute, aucune réponse valide, le service commercial vous réponds simplement au bour de 1 mois que les tarifs annoncés dégréssifs pour l'envois de sms ne le sont en réalité pas ! Le coût du sms est plus du double par rapport à mailjet que je conseille fortement du coup.
Avantages
Soit disant un tarif dégréssif. Au bout de près de 1 mois nous obtenons enfin une réponse mais nous indiquant que le tarif ne change pas que ce soit pour l'achat de 1000 ou 10 000 sms !!! Cela était indiqué l'inverse pourtant.Service technique incompétent. Avec ma société nous tentons de trouver une solution pour encoder un sms depuis plus de 1 mois et malgré une quizaine de réponses par mail nous indiquant des réponses qui n'ont rien à voir avec la demande la réponse n'est pas encore trouvée !!!!Vous êtes livré à vous-même, avec un tarif d'envoi de sms à un coût exorbitant et en plus avec seulement 50 caractères au lieu de 70 habituellement afin de vous faire régler deux sms !!! Le tarif dégréssif promis n'existe pas en réalité donc Twilio est à déconseiller très fortement.
Inconvénients
Mensonges sur la tarification dégréssive !Sms de 50 caractères au lieu de 70 !!Livré à vous même car ils ne vous donnent aucune réponse valable donc catastrophique
- Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 7.0 /10
Twilio - Plateforme de service client
Publié le 06/12/2022
Selon mon experience, on a utilisé Twilio afin de résoudre des besoins de télécommunications et...
Selon mon experience, on a utilisé Twilio afin de résoudre des besoins de télécommunications et messagerie pour différents cas d'utilisation. Ca permet d'atteindre les utilisateurs sur les différents canaux.
Avantages
Le plus apprécié dans ce logiciel est que Twilio est l'une des APIs les plus fiables pour envoyer des SMS et des messages sur le marché. Ainsi, concernant les prix, c'est assez compétitifs.
Inconvénients
Le moins apprécié dans ce logiciel est que Twilio manque un peu d'intégration avec quelques services.

- Secteur d'activité : Machines
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 8.0 /10
Great and Reliable Call Center Tool
Publié le 24/06/2024
Avantages
We used Twillio as our primary phone tool to manage and distribute contacts between a large group of sales managers.
Each sales managers operates in their own market and language, due to this setup many other tools were skipped and Twilio actually solved this issue for us.
Inconvénients
It is really techy and not everyone from every team can be involved in setting it up.
Sometimes reliability issues arise, the pricing felt jumpy too.
- Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les mois pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Worth Purchasing
Publié le 15/04/2024
Avantages
Twilio is fantastic for SMS (and calls, but our primary purpose for Twilio was SMS). You are able to mass text, schedule, and use personalization options, including dynamic variables. It's very convenient and probably the best SMS integration option available. We use it with our current marketing software system. It's incredibly easy to set up, get started, and maintain.
Inconvénients
It is a little on the pricey side but very comparable to most SMS/VOIP systems available. You do have to pay per SMS and there are character limits so if you're sending one long message - you're paying for 4. But ultimately it is worth it.
- Secteur d'activité : Logiciels
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 6.0 /10
Feels like we have to use them but the pricing is quite high
Publié le 10/11/2024
Overall it feels like we're stuck using them because they integrate and have international numbers....
Overall it feels like we're stuck using them because they integrate and have international numbers. They are responsive but often not flexible.
Avantages
It integrates with our system and they are responsive on the Support team.
Inconvénients
The costs are very high and our customers complain. Their information online is also often misleading.
- Secteur d'activité : Vente au détail
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
Makes SMS and email automation easy and affordable!
Publié le 25/11/2024
Overall, my experience with Twilio has been fantastic. The platform exceeded my expectations by...
Overall, my experience with Twilio has been fantastic. The platform exceeded my expectations by making SMS and email automation in India simple and cost-effective. I highly recommend it to anyone looking for reliable communication solutions.
Avantages
What I liked most about Twilio was how effortlessly it integrated with our systems. The setup was straightforward, and the documentation made it even easier. The value for money is excellent, especially with the robust features for automating SMS and emails in India. It truly streamlined our communication processes.
Inconvénients
While Twilio is generally user-friendly, I found that some advanced features have a bit of a learning curve. It took some time to fully grasp all the functionalities. Additionally, I noticed that customer support could be quicker in responding to inquiries.

- Secteur d'activité : Télécommunications
- Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 8.0 /10
Customer Experience Done Best Through Twilio Voice Automations
Publié le 24/05/2024
Overall a pleasant experience with Twilio as i has done wonders for us on number hosting and...
Overall a pleasant experience with Twilio as i has done wonders for us on number hosting and seamless integration of our voicemail platform being used across SEA and Australia.
Avantages
- less intimidating interface
- seamless integration between internal voice platforms and other VoIP sub tools
- top-up mechanism to effectively manage cost
Inconvénients
- it would require deep technical knowledge to deploy
- Secteur d'activité : Services et installations de loisirs
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 8.0 /10
Set It and Forget It
Publié le 21/11/2024
We use Twilio to send automated texts for bookings through an API. Twilio makes sending these texts...
We use Twilio to send automated texts for bookings through an API. Twilio makes sending these texts super simple. I don't have to really worry about anything with it.
Avantages
Once set up, it's very easy to use the tool to send texts. It ends up being a set it and forget it tool for us and just handles the texts for us through the API.
Inconvénients
Setup is super complicated with seemingly multiple areas to setup the same things, but they're different features. It took us weeks to actually setup properly to start sending texts out.
- Secteur d'activité : Loisirs, voyage et tourisme
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 7.0 /10
Can be confusing.
Publié le 04/11/2024
Support is very clunky, product migration is incomplete to Kore.
Support is very clunky, product migration is incomplete to Kore.
Avantages
It was one of few options available for the purpose in Hungary.
Inconvénients
We received some programmable wireless SIMs and Super SIMs for IoT devices from our IoT partner that were already set up in Twilio. When we received these saying they were Twilio products, these products have been migrated to Kore (a different company who acquired Twilio's IoT products) but most of the functions can still be handled through Twilio. Not all of them, and this isn't clear until you run into an issue you can't solve and try to contact support - that is when we were redirected to Kore. However, not all of the products are fully migrated, eg. the programmable wireless products are still only available in Twilio. So the user is stuck using at least 6-8 different sites just two handle these two products. Not well designed from a user perspective, not easy to use at all. It can get super technical very quickly. AI support can be tricky to get through if you're trying to create a ticket and get human attention.
- Secteur d'activité : Services financiers
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
Really great SMS service
Publié le 05/11/2024
Avantages
Great value for money and able to reach users all over the world with OTP messages. Easy to customise the message content and deploy instantly.
Inconvénients
Was a little confusing on how to add multiple numbers for different territories.
- Secteur d'activité : Services financiers
- Taille de l'entreprise : 201–500 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Great Communcation Channel
Publié le 07/10/2024
Avantages
Works great for customer communication and notifications.
Inconvénients
Can be expensive at times but can be worth it if you use 100% of the product to its full capacity.
- Secteur d'activité : Télécommunications
- Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
- Logiciel utilisé tous les mois pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Twilio as a great system analyzer
Publié le 30/11/2024
In general terms, I found the platform perfect mainly because of its simplicity and because it did...
In general terms, I found the platform perfect mainly because of its simplicity and because it did not generate any inconvenience in its use. It also allowed the onboarding team to speed up the verification of requirements in order to continue with the processes without further delays.
Avantages
I found the platform to be very simple but intuitive and at the same time fast and concise as an analyzer of the system data needed to apply for certain jobs that needed specific system requirements.
Inconvénients
What I found less favorable about the platform was that, at least the first time I used it, when it was not so updated and I saw an error, it did not indicate what the specific error was, but it provided a code and then I had to consult the IT team to find out what needed to be fixed. Later that was corrected but maybe later on there will be some inconveniences like that.

- Secteur d'activité : Logiciels
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 1.0 /10
Poor customer service in Twilio
Publié le 06/10/2023
Being one of the major players in the market, Twilio has abused its position greatly! We and our...
Being one of the major players in the market, Twilio has abused its position greatly! We and our customers consequentially, have experienced major service suspension in our US region. TBy not taking serious operational issues for their customer as a matter of priority they have caused us not only loss of revenue but impacted our reputation vastly. The interruption to services in the US area has been left unresolved for over 2 weeks, being transferred from department to department and mostly handled by AI very unsuccessfully and time consuming.Since it has been a reoccurring issue, and has been solved previously, it shows us that their client data and history management is very poor. Being a global service provider based in the US, they do not take into account the time zone differences and the customer support response time is appalling. The response time window doesn’t consider the time difference when the automation kicks in.
Avantages
The software is easy to use and deploy, fair pricing
Inconvénients
Level of customer service - our issue with the US carrier is being handled for more than 2 weeks with no success. And Twilio is based in the US.Use of AI in Customer support - no result, tons of disappointment.Kicking the ticket from one department to another knowing the importance of the matter for us and our customers.
- Secteur d'activité : Services financiers
- Taille de l'entreprise : 201–500 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Reliable and scalable.
Publié le 30/01/2024
Avantages
There are so many things to love about Twilio from my experience and perspective. I like the quality of its documentations and how intuitive they are.
I find their customer service team very responsive to queries and inquiries and I love how Twilio has SDK's in my favorite programming language.
Inconvénients
Twilio boasts 99.9% uptime and it supports all major programming languages. Personally for me , Twilio is head and hand above every other sms/voice cloud communication platform.
- Secteur d'activité : Hôpitaux et soins de santé
- Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Twilio Has Been So Reliable for SMS Marketing
Publié le 21/04/2024
Avantages
For proper SMS marketing, Twilio has been so reliable.
Twilio has been so accurate to use.
Inconvénients
I have zero cons for Twilio.
Twilio is reliable.
- Secteur d'activité : Recherche
- Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Twilio's Capabilities are Excellent: It Is Brilliant
Publié le 30/04/2024
Avantages
Twilio has been a brilliant an easy to use SMS marketing system.
I like the efficient features of Twilio.
Inconvénients
Twilio is easy to use and flawless.
It works so well for us.
- Secteur d'activité : Logiciels
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 0.0 /10
Do not use this company
Publié le 08/07/2024
Avantages
Their service does work and its fast and comprehensive
Inconvénients
Twilio abruptly turned off the service without any warning leaving people unable to sign up to the app. The timing was terrible as a number of affiliates had started promoting. Whats even more insulting is that our pleas for support just went ignored and 4 days later we havent had a response. This company does not deserve your business. They allowed our start up to get scammed via toll fraud then when we disputed the payment they abruptly paused our account a month later without warning purly as an act of revenge. Absolutely unconscionable unethical unprofessional conduct.
- Secteur d'activité : Gestion de l'enseignement
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Probabilité de recommander le produit 7.0 /10
Critical tool for marketing ops, but not easy to set up
Publié le 31/08/2024
Avantages
It's a solution to purchase and use numbers, and it's critical for our marketing ops
Inconvénients
Not super easy or intuitive to set up the first time
- Secteur d'activité : Santé, bien-être et fitness
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
The OG of SMS Messaging for Business
Publié le 29/03/2024
Avantages
It's easy to set up with an API and you load money in the account and off you go! And it makes sure you are being compliant with regulations
Inconvénients
It can be complicated to get setup and their website at the time wasn't intuitive to use.
Alternatives envisagées
ClickSend- Secteur d'activité : Assurance
- Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
A Solid Server
Publié le 26/10/2023
Overall it's a decent program. I wish it was a bit more stable, but the fact it allows hundreds of...
Overall it's a decent program. I wish it was a bit more stable, but the fact it allows hundreds of CCRs/CCAs/sales reps to be on calls simultaneously is a huge plus.
Avantages
It is able to handle a call center that has hundreds of employees taking calls at the same time.
Inconvénients
It crashes a fair amount and we do have issues with it at times.
- Secteur d'activité : Santé, bien-être et fitness
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 0.0 /10
Worst Company Ever
Publié le 10/11/2023
horrible and frustrating. Do not use this service, they are the worst. Save yourself the money and...
horrible and frustrating. Do not use this service, they are the worst. Save yourself the money and time.
Avantages
Nothing, the customer service is terrible. it is impossible to use the service and they are the worst
Inconvénients
Their customer service is the absolute worst. You will never get a rep live. You will be charged for messages weather they go through or not. I was charged $250 for messages never sent. I cannot stress enough what a terrible company and product they have.