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17583 avis
- Secteur d'activité : E-learning
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Optimisez votre processus de vente avec Salesforce Sales Cloud
Publié le 23/01/2023
Augmentation de la productivité : nous avons amélioré nos processus de vente en utilisant les outils de gestion des opportunités, de suivi des performances et de reporting de Salesforce Sales Cloud. Cela nous a aidé à identifier les opportunités les plus prometteuses et à augmenter notre taux de conversion.
Avantages
Optimisez votre processus de vente avec Salesforce Sales Cloud : une solution CRM complète pour gérer vos pipeline, vos relations clients et augmenter votre productivité"Voici quelques points forts de Salesforce Sales Cloud :Flexibilité : Salesforce Sales Cloud permet aux utilisateurs de personnaliser les pipelines de vente en fonction de leurs besoins spécifiques, ce qui permet une meilleure gestion des opportunités d'affaires.Suivi et analyse : Salesforce Sales Cloud offre des outils de suivi des performances et de reporting pour suivre les résultats des ventes et identifier les opportunités d'amélioration.Collaboration : avec Salesforce Sales Cloud nous bénéficions des fonctionnalités de collaboration pour les équipes de vente, ce qui facilite la coordination et la communication entre les membres de notre équipe.Intégration : Salesforce Sales Cloud est facilement intégrable avec d'autres outils d'entreprise tels que les outils de marketing et d'analyse.
Inconvénients
Voici quelques points faibles de Salesforce Sales Cloud :Coût : Salesforce Sales Cloud peut être coûteux pour les petites entreprises ou les entreprises qui n'ont pas besoin de toutes les fonctionnalités proposées.Complexité : Salesforce Sales Cloud peut être complexe à utiliser pour certains utilisateurs, en particulier pour ceux qui n'ont pas une bonne connaissance des outils de gestion de la relation client. Il peut être nécessaire de consacrer du temps pour maîtriser les fonctionnalités avancées.
- Secteur d'activité : Services aux consommateurs
- Taille de l'entreprise : 5 001–10 000 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 7.0 /10
bon logiciel mais mérite d'être plus simple
Publié le 03/03/2022
a mon niveau de consultation tout va bien
je pense que les tableaux de bord pourrais être plus facile à faire
Avantages
bon système
exploitation facile
mise a jour simple
Inconvénients
manque de rappel afin de rien loupé
améliorer la traçabilité des actions dans sa fonctionnalité
- Secteur d'activité : Restaurants
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Utilisation quotidienne
Publié le 15/09/2022
Avantages
Le logiciel est parfait, un CRM simple et bien expliqué pour une utilisation quotidienne
Inconvénients
Le logiciel n’est pas si simple à manipuler.
- Secteur d'activité : Relations publiques et communications
- Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Simplicité d'utilisation
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
Logiciel CRM très complet
Publié le 16/09/2022
Très bonne expérience d'utilisation
Avantages
CRM efficace et complet. Répond parfaitement aux besoins des commerciaux
Inconvénients
Le design mériterait d'être un peu plus moderne
- Secteur d'activité : Fabrication électrique/électronique
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 7.0 /10
Super logiciel CRM
Publié le 23/09/2022
Avantages
Simplicité, fluidité, design, appli mobile
Inconvénients
Rien de spécial car une formation a été dispensée
- Secteur d'activité : Vente en gros
- Taille de l'entreprise : 201–500 employés
- Logiciel utilisé tous les mois pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Simplicité d'utilisation
- Probabilité de recommander le produit 7.0 /10
mon avis sur Salesforce
Publié le 24/09/2022
Je vois Salesforce comme un portail qui fait le lien entre le personnel sédentaire et le terrain, cela permet de gagner du temps, dans la recherche de fichiers, d'évènements grâce au calendrier, pour communiquer, c'est très efficace, tout est regroupé sur une seule plateforme. certains points fonctionnels sont à améliorer mais j'apprécie la possibilité d'adapter l'outil aux besoins de l'entreprise.
Avantages
Mon utilisation est relativement limitée : suivi des offres commerciales, mis à jour des plans merchandising, messagerie. Son côté intuitif et sa mise en place simplifiée est appréciable, pas besoin de compétences particulières requises pour se faire la main dessus. J'apprécie la messagerie. Ayant en charge le digital learning auprès de la force de vente, elle m'est très utile pour commenter ou aider les commerciaux terrain, la notification par mail est très pratique.
Inconvénients
L'interface de la page d'accueil mériterait d'être repensé, trop d'infos inutiles affichées à mon goût. L'outil est plutôt intuitif, bien pensé mais je n comprend pas certaines choses : pourquoi le retour en arrière est si mal fait dans la navigation des fichiers, on retombe à la racine et l'on est obligé de refaire le chemin en entier ?!
- Secteur d'activité : Informatique et sécurité réseau
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
About SalesForce
Publié le 04/10/2021
Avantages
Useful - easy to use - impeccable rien à dire
Inconvénients
RAS pour le moment - créer une application mobile

- Secteur d'activité : Automobile
- Taille de l'entreprise : 201–500 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 8.0 /10
Un outil puissant
Publié le 09/02/2020
Il m'aide à faire des opérations des calculs pour ne pas être occupé sur tout le temps
Avantages
Un outil pour aider à faire des calculs et le suivi des ventes rapidement
Inconvénients
Des inconvénients surtout au niveau de l'utilisation au début
Alternatives envisagées
AutoCADPourquoi passer à Salesforce Sales Cloud
Car c'est une recommandation d'un ami- Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
- Taille de l'entreprise : 201–500 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Simplicité d'utilisation
- Probabilité de recommander le produit 6.0 /10
Bon produit
Publié le 19/11/2022
Avantages
Encore peu utilisé mais c'est quand même un bon outil. Quelques bogues dans notre intégration malgré tout
Inconvénients
Plusieurs bogues rencontrés jusqu'à present
- Secteur d'activité : Génie civil
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
Bon logiciel dans sont ensemble
Publié le 19/09/2022
Avantages
Le calcul automatique qui simplifie la vie.
Inconvénients
Un peu dur au début de le prendre en main.
- Secteur d'activité : Externalisation/délocalisation
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé Autre pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 3.0 /10
Bonne application
Publié le 24/06/2021
Avantages
tres bonne application normalement parmi les leaders dans le domaine
Inconvénients
pas de difficultes jusqua present as i know

- Secteur d'activité : Logiciels
- Taille de l'entreprise : 10 000+ employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
One shot solution for Business to maintain Sales and Leads
Publié le 26/09/2021
Experience with salesforce is amazing as it is a place where you get to implement all the out of box functionalities and provide a great solution to the business. The automation tool have made most of the task very easy and in a organized way.
Lightning Components are developed which can display and capture the data from the user which is great .
Most of the things can be done using standard functionalities and if not then we can use apex classes to implement business logic and using that there is no limits in salesforce you can do whatever implementation you can think of .
Avantages
Salesforce service cloud a complete package of solution to the business or industry which has there product and sales , Leads , Campaigns etc are included .
There are out of the box functionality which helps the business with multiple automation tools etc.
There are standard object such as Campaigns , Trade Shows , Leads, Pricebook etc which can directly be used to store the data . There are tools of salesforce such as workflowes , process builder , flows which are used to automate things such as record update or sending a email to the client automatically.
We can build lightning components which can be used as a User Interface by the client to add the details and interested area.
Leads can be generated through multiple campaigns where a client login and shows interest in some products . Those leads are assigned to a queue or a particular team using Lead assignment rules so that they can work on it and convert the Lead .
Salesforce is a cloud based technology so it is available with you wherever you go . The data will be stored in Salesforce itself and there is no chance to lose data of clients .
Overall its a great package provided by Salesforce to large business to make things easy for them.
Inconvénients
The lightning experience is really slow as compared to Classic . it usually takes time to reload the website as it is totally cloud based technology .
They cn much better work on the user interface to make it real quick as loading the Lightning Components and web components takes time to load .
The mobile experience on Tabs is not that great and can be improved.
Pourquoi passer à Salesforce Sales Cloud
Because specific to sales this tool provides a complete package . And increasing use of salesforce new features are daily getting added . Overall it is much advanced than any other tool.
- Secteur d'activité : Logiciels
- Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
Great to track reps' performance and onboarding progress
Publié le 18/05/2022
Customization options abound, allowing you to make the application exactly what you want it to be. It's also a lot of fun to play with. I've used it with a few clients of mine, each with a somewhat different set of needs, and it worked well. We can also benefit from easy connectors available with other service providers, as well as a significant amount of automation.
Avantages
It's great that you're able to work with so many different programs. It's great that you can tailor it to your company's specific requirements, too. Salesforce provides some of the best and most user-friendly workflows we've ever encountered. Salesforce Sales Cloud's scalability is another feature I appreciate greatly. There are few CRMs that cater to a wide range of business sizes and can be scaled up or down as the needs of the organization change.
Inconvénients
Overwhelming when implemented incorrectly. There are times when it's difficult to keep track of everything. Small-business pricing might be improved, in my opinion. Also, there is a learning curve, but that's fine because CRMs are all the rage these days. I've utilized up to this point.
- Secteur d'activité : Logiciels
- Taille de l'entreprise : 10 000+ employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
#1 CRM Platform Available Today
Publié le 22/03/2023
Strong in working with client effort and contact and to drive and amplify deals. It assists an organization with figuring out its business execution in an entirely different creative manner. I track down it to really be the most easy to understand stage that I have experienced as CRM has advanced into the business world.
Avantages
Once your team is educated, the available CRM options are endless with this software.
Inconvénients
Can have a steep learning curve in the beginning.
- Secteur d'activité : Machines
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 3.0 /10
Big Name Big Deal
Publié le 23/11/2021
I once was a raving salesforce fan. That ship sailed. I am no longer much of a fan. The product has gotten too complicated for smaller business units. They don't need all the features. They don't need the price. The monthly cost is one thing. The set up and integration costs are huge. Can't bring myself to spend the money for that when other options are more than viable and more than competitively priced.
Avantages
I've been a salesforce administrator 3 times. At one of the companies we integrated nearly everything into salesforce. The joke was the janitor couldn't take out the trash without a salesforce entry.
It does some things well. But, over the years it has become too bloated. Small companies just don't need all the functionality and costs.
Inconvénients
The cost has gotten too high. There are competitors on the market that do it very well for a lot less. Programming used to be pretty easy. That has gotten more difficult over the years. To the point where I am no longer a fan. I am a firm believer in CRM. I built my first CRM from scratch in 1988. There was no shrink wrap back then. But the program has gotten bloated and suffers from mission creep.
- Secteur d'activité : Produits chimiques
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 7.0 /10
Best Sales management tool for all type of organizations
Publié le 03/01/2023
One of the best tool for sales data and pipeline management for small to big level of growing companies, salesforce provides customizations as per client requirements
Avantages
Easy to manage sales data and records at one place which helps us to track and monitor sales reports any time as well as dashboard
Inconvénients
sometimes it feel very boar to feel data and update it for salesperson or managers, so the company needs to hire a salesforce guy to manage it

- Secteur d'activité : Vente au détail
- Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 0.0 /10
Great for giant business not for small size businesses
Publié le 19/11/2019
Overall my experience was good and the CRM functions amazing. Getting user buy in was very hard as the system is difficult to use. I’d highly recommend that you use and implementation team and fully plan out the strategy for training prior to launch. This isn’t an easy software platform for all to figure out quickly.
Avantages
Tons of different features available if you can figure it out. Reporting is amazing on dashboards once developed properly. Functionally works well on mobile devices as well
Inconvénients
Hard to use. Hard to setup and very costly if you’re a small to medium sized business. Unless you have total buy in and an implementation team it will be hard to be successful using this software. The cost is very high but you also get an extremely intuitive CRM with reporting.
Alternatives envisagées
HubSpot Marketing HubPourquoi passer à Salesforce Sales Cloud
At the end of the day ownership made this decision prior to me joining the team. Worked through many issues with data and trying to get it corrected.- Secteur d'activité : Restaurants
- Taille de l'entreprise : 201–500 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Great Tool for Scaling Organizations
Publié le 13/02/2023
Avantages
- Great for organizations for scaling since it has whole ecosystems built into it-
Inconvénients
- a lot of customization is required to get the tool to operate the way you need it to- a dedicated resource is needed to help maintain and manage the tool and great resources are a necessary investment
- Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
- Taille de l'entreprise : 10 000+ employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 8.0 /10
Sales Tracking Platform
Publié le 25/01/2023
Overall great business platform that enables sales tracking.
Avantages
Salesforce is a great platform to track deals and opportunities within a company. It makes it easy to collaborate and track business progress.
Inconvénients
I wish there was a way to avoid duplicate entires from multiple parties.
- Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
Powerful and Comprehensive CRM for lead management
Publié le 25/01/2023
Salesforce Sales Cloud can integrate with a variety of other tools and systems, such as marketing automation platforms and customer service software, to provide a comprehensive view of the customer journey.
Avantages
Customizable: Salesforce Sales Cloud is highly customizable, allowing users to tailor the platform to their specific business needs and processes.
Inconvénients
Learning curve: The platform has a steep learning curve and may take some time to master.
- Secteur d'activité : Marketing et publicité
- Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
- Logiciel utilisé tous les mois pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Simplicité d'utilisation
- Probabilité de recommander le produit 6.0 /10
Works well for lead management and wordpress
Publié le 22/03/2023
Avantages
We use salesforce leads on our website collected through gravity forms pushed from wordpress to salesforce. The push seems to happen instantly and it is easy to test new forms because the leads show up instantly
Inconvénients
It has been difficult getting extra details to show up correctly. Sometimes leads get pushed twice adding double notes. We could never figure it out so we just lived with it.
- Secteur d'activité : Logistique et chaîne d'approvisionnement
- Taille de l'entreprise : 10 000+ employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 7.0 /10
Salesforce on an administrators review.
Publié le 12/03/2021
I can say I had a lot of fun using it as an Administrator. At first, it's very challenging specially for the newbies like handling this kind of application but with daily management and training you'll find Salesforce very helpful not just for the business but also on the personal skill set that I gained with years of using it.
Avantages
What I like the most with Salesforce its automation and analytics. It makes our job easier as an admin to maintain the application and and also to manage different end users that rely on its function to deliver the needs of the business.
Inconvénients
The complexity. Sometimes its very hard to do some task since the application it self is designed with such complexity. Sometimes I found it hard to follow some procedure in salesforce specially when handling it for the first time.
Alternatives envisagées
Dynamics 365Logiciel antérieur
Dynamics 365Pourquoi passer à Salesforce Sales Cloud
I don't really know since I was only an administrator for Salesforce on our company.- Secteur d'activité : Réseaux informatiques
- Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
All your sales and marketing needs under one umbrella
Publié le 17/05/2022
Brought in a lot of clarity in forecasting sales and lead volumes
Made data storing organized. It is our one-stop-shop for all sales and marketing-related information
Avantages
Helps maintain account and lead level data connected (hyperlinked)
Easy storage of every information at all stages of the sales funnel
Intuitive reporting and dashboard
Inconvénients
High price
Complicated implementation
Customer support is not as great as HubSpot
Alternatives envisagées
NetSuitePourquoi choisir Salesforce Sales Cloud
Hubspot reporting and dashboarding were too poor. It did not give us a clear picture of where we were in terms of our quota achievement.Logiciel antérieur
HubSpot Marketing HubPourquoi passer à Salesforce Sales Cloud
It was purely the management decision and external referral
- Secteur d'activité : Formation professionnelle et coaching
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Great CRM Tool
Publié le 17/07/2019
Once we started using Salesforce, we have increased our repeat business from our existing clients and our conversion rate from the leads and referrals we receive has skyrocketed. We are able to tailor our offerings to the prospects specific needs and their response has been overwhelmingly positive. We often get comments about how they feel like we understand them better than our competitors.
Avantages
Salesforce is probably the most functional CRM tool on the market, and one of the easiest to set up and use. It worked right out of the box, and we have continued to expand the features we use. One of the best things are all the plugins available, which allow you to customize the environment to fit your business' specific requirements. Our revenues have doubled consistently year-to-year and our customer satisfaction ratings have improved dramatically since we began using Salesforce. My team has threatened to revolt if we ever consider moving to a different platform.
Inconvénients
The licensing structure favors larger organizations, but the fees we pay are still reasonable for the value we get from the product.
- Secteur d'activité : Hôtellerie
- Taille de l'entreprise : 10 000+ employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
Salesforce the sure CRM
Publié le 06/03/2021
Overall, I'd strongly recommend this app because it has a very good system for coordinating corporate operation, it's very easy to use, the navigation could be improved, and the load time is fast.
Avantages
Salesforce is an excellent tool that is very useful and budget-friendly, and it already has a lot of features to run regular tasks, arrange help tickets, and set reminders for important to-dos, whether they are urgent or not. It's also useful for integrating with other software for easier management, such as calendar apps. It includes sorting, categorizing, and marking filters, as well as a search tool.
Inconvénients
The only thing I found was that getting to where you want to go in this CRM took a lot of clicks. To open a specific ticket, for example, you'd have to first open a demo page before being able to open the ticket with the actual material. Although the site mapping was improved internally to and the amount of time it took to navigate from one page to the next. So far, it is the only disadvantage.