Mailjet

Emails marketing, transactionnels et automatisés

Note globale

4,3 /5
(376)
Rapport qualité-prix
4,3/5
Fonctionnalités
4,3/5
Simplicité d'utilisation
4,2/5
Support client
4,0/5

86%
des utilisateurs recommandent cette application
Classer par

376 avis

Christopher
Note globale
  • Secteur d'activité : Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 7.0 /10

Un bon logiciel d'email marketing

Publié le 03/11/2022

Cela fait plusieurs années que j'utilise Mailjet. Globalement, j'apprécie les services rendus. La solution est efficace et permet de travailler vite et bien, quand on la maitrise.

Avantages

J'apprécie la relative simplicité d'utilisation. L'outil d'édition des emails en ligne est efficace, malgré quelques limites. La gestion des listes est facile. Les scénarios sont simples de paramétrage et efficace.J'utilise les serveurs pro de Mailjet et je suis très satisfait du tôt de délivrance des mails.

Inconvénients

Je rencontre quelques bugs de temps en temps (parfois à cause d'une mauvaise utilisation de ma part). Le SAV n'est pas réactif. Parfois 72h. Dans un contexte pro, c'est trop long. L'éditeur d'email ne gère pas très bien l'affichage mobile. Il ne permet que de paramétrer l'emailing en version desktop (hormis quelques petits réglages de gestion des colonnes)L

Alternatives envisagées 

Sendinblue et Mailchimp

Logiciel antérieur 

Sendinblue et Mailchimp

Pourquoi passer à Mailjet

Le tarif, la version française de l'interface (pas le cas à l'époque chez les concurrents).
jeanclaude
Note globale
  • Secteur d'activité : Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Mailjet, pour un Emailing réussi.

Publié le 09/12/2022

Globalement correct, Mailjet mériterait certains ajustements. 7,3/10.

Avantages

J'apprécie la fonction "statistiques" dont Mailjet est doté, particulièrement le suivi des mails reçus, validés et l'enregistrement des clicks. Pratique à l'utilisation, il est traduit en 5 langues (appréciable). J'ai pu voir mon business se développer grâce à la distribution des emails en masse (1ère version payante).

Inconvénients

Le Plan Gratuit est, pour ma part, limité (200mails/jour).. Il est difficile d'élaborer un Plan d'automatisation crédible.

Cylinia
Note globale
  • Secteur d'activité : Santé, bien-être et fitness
  • Taille de l'entreprise : 501-1 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Logiciel fonctionnelle

Publié le 03/01/2023

L’envoi d’émail est efficace pour nous

Avantages

Très facile à manipuler, simple a comprendre. Je recommande

Inconvénients

Rien à signaler, aucuns probleme avec ce logiciel.

Jérémy
Note globale
  • Secteur d'activité : Internet
  • Taille de l'entreprise : 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les mois pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Un outil de campagnes d'emailing simple et performant

Publié le 05/11/2022

Avantages

Pouvoir gérer ses campagnes en toute simplicité ! Créations de bases d'abonnés, création de campagne d'email, gestion des campagnes et des envois... Tout est simple avec Mailjet si bien que je recommande très souvent la plate-forme à mes clients.

Inconvénients

On pourrait souhaiter un outil plus simple pour la création des mails, mais cela reste un détail.

Stacy
Note globale
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Taille de l'entreprise : 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d'utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 7.0 /10

Bon logiciel de CRM

Publié le 14/11/2022

Avantages

Il permet de réaliser des campagnes d’emailing facilement.

Inconvénients

Il n’est pas possible de faire des mises en page personnalisées à 100%.

Pierre-Yves
Note globale
  • Secteur d'activité : Informatique et sécurité réseau
  • Taille de l'entreprise : 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 0.0 /10

Aucun support, aucun moyenb de contact

Publié le 30/07/2020

Avantages

Facile d'accès, interface intuitive et fluide

Inconvénients

Comme de nombreuses autres personnes nous rencontrons des problèmes avec Mailjet : compte bloqué sans raison apparente et aucun support malgré l'ouverture d'un ticket.
Extrêmement déçu par cette société et ces services qui se disent réactif mais ne met rien en œuvre pour vous aider lorsque vous rencontrez des problèmes.
Nous ne pouvons pas utiliser le service d'envoi de mail (que nous avons payé) depuis 48h et c'est extrêmement problématique pour notre business.
Cette société est à bannir !

Sandy
Note globale
  • Secteur d'activité : Organisme social ou civique
  • Taille de l'entreprise : 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 0.0 /10

Pas de support

Publié le 23/09/2020

Avantages

Simple d'utilisation, c'est un outils très bien, lorsqu'il fonctionne ...

Inconvénients

Pas de support, cela fait 3 jours que nous sommes bloqués et aucune réponse à nos tickets.
Notre système informatique est lié à mailjet et nous n'avons pas de retour.

Utilisateur vérifié
Note globale
  • Secteur d'activité : Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise : 11-50 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Outil mailjet pour gérer les contacts et tester les adresses mails

Publié le 01/01/2023

Très bonne expérience globale d'utilisation de l'outil

Avantages

La fonctionnalité qui m'a particulièrement plus est le test mail / et le bloqueur de spam.

Inconvénients

La gestion des filtres de contacts est parfois un petit peu mince (fonctionnalité sur les tag par exemple)

michael
Note globale
  • Secteur d'activité : Loisirs, voyage et tourisme
  • Taille de l'entreprise : 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les mois pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 0.0 /10

A fuir malheureusement

Publié le 17/08/2021

Avantages

Malheureusement plus aucun point fort que du négatif

Inconvénients

De nombreux problèmes existent pour l'envoi de campagne d'email. Client depuis 5 ans aucun soucis les 2 premières années depuis c'est catastrophique, sans savoir pourquoi avec la même liste d'email et campagne similaire, un coup c'est 98% d'envoyé, un coup c'est 70%. Service support inexistant (pas de téléphone ni de chat), seul l'ouverture d'un ticket permet d'avoir une personne qui en plus ne règle pas votre problème et surtout c'est très long. A fuir je change de crémerie.

Aurore
Note globale
  • Secteur d'activité : Hôpitaux et soins de santé
  • Taille de l'entreprise : 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les mois pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Excellent outil avancé de messagerie

Publié le 31/01/2023

Avantages

La simplicité de l'interface, la possibilité de faire des modèles/templates facilement, et la gestion des contacts sont les 3 gros avantages selon moi.

Inconvénients

L'offre gratuite est assez limitée mais compréhensible. Les statistiques sont aussi très sommaires mais suffisantes pour un utilisateur lambda.

Eric
Note globale
  • Secteur d'activité : Développement et commerce international
  • Taille de l'entreprise : 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les mois pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Excellent

Publié le 27/10/2022

Avantages

ce logiciel est complet et très performant

Inconvénients

je n'ai pas trouvé de points faibles avec ce logiciel

Simon
Note globale
  • Secteur d'activité : Production alimentaire
  • Taille de l'entreprise : 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Ecommerce and Mailjet

Publié le 22/01/2019

Avantages

As we have to be sure that all the mails from our store goes to our customers, we did search for an easy solution. Mailjet is easy to configure and very stable. It was very easy to connect Mailjet with our Storesoftware.
In I think 4 Years of using Mailjet we had to contact the support 1 time, they did help us very well.

Inconvénients

Okay the backend is sometimes a bit confusing and have to click arround to find the things you are looking for

Hamza
Note globale
  • Secteur d'activité : Édition
  • Taille de l'entreprise : 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Alternative of Mailgun

Publié le 20/09/2022

Avantages

Basically both the company name comes under same firm but having lots of different, if you use mailgun in free trial the deliverability comes to 100% but if you purchase then ratio will be different, however, the same does not happens mailjet, seriously i am using this service with multiple accounts and getting same ratio with it, the good thing is that you can save the template in the panel and modified to get better deliverability . Secondly they providing their own unsubscribe link which help us that there system identified the email address of unsubscribe and removed automatically

Inconvénients

One of the cons is to adding payment method every month,as in India RBI has change the policy for online payment

Richard
Note globale
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client

Good overall... But, don't try to do too much too early.

Publié le 10/07/2018

Avantages

Mailjet is very easy to setup as long as you have access to your domain DNS settings. I manage DNS through Amazon Route 53 so changes reflect quickly when I needed to verify DNS ownership. Once you confirm ownership, setting up email API is easy, and works instantaneously - as it should.

I started using Mailjet to send out server and website notifications. For this purpose it worked awesome. I had about 20 websites sending notifications out via MailJet and as long as the domain names were verified correctly it worked great. You'll run into problems if don't verify your domain so if you have issues check that first. Mailjet has an easy domain verification tool that will highlight any issues quickly.

For transactional emails and general emails from an email client MailJet worked fantastic - read the cons section for an area of trouble.

Inconvénients

Since I had such good success using MailJet for our transactional needs, I started using MailJet a couple months ago to send out periodic marketing emails, it's a native feature within their dashboard so I thought it would be nice to consolidate email providers. Well, very quickly we ran into issues and they temporarily lowered my sending limits.

I was able to quickly provide them with the information they needed and they removed the sending limits after 7-days. From that experience, I limited our use of MailJet as a marketing platform, but recently used them again only to run into the exact same problem. But this time the issue was because of the volume of emails sent - not because of any bounce or SPAM notifications. The suspension this time resulted in a much more complicated process in demonstrating ownership over the list of email under my control.

I don't want to pick on MailJet too much on this subject of marketing emails; they position themselves as a transactional email platform, and for that, they're awesome. I only used MailJet for marketing purposes because they feature it in their dashboard and it's easy to use. But they seem far more strict in their email purposes than say MailChimp which seems to be setup more for marketing/newsletter type emails.

Arika
Note globale
  • Secteur d'activité : Services financiers
  • Taille de l'entreprise : 1 001-5 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 7.0 /10

A budget tool with limited features

Publié le 27/10/2022

Mailjet is a platform for startups and smaller companies that cannot afford expensive marketing automation tools. Mailjet offers a decent number of service at a pocket friendly pricing plans.

Avantages

1. Has multiple plans to suit companies with lower budget2. Helps you verify email address of leads before broadcasting emails3. You can also do A/B testing using Mailjet

Inconvénients

1. Live chat feature is missing. So you cannot get instant solution for your problems2. Email auto-response fails at time

Katerina
Note globale
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Mailjet facilitates product management

Publié le 01/10/2018

In general I like Mailjet. You set up it once and you forget about it because you know that it is running like clockwork. I always recommend it to my colleagues.

Avantages

Mailjet is quite easy to set up and use. The latest improvements that were implemented this year make the creation of nice looking emails for different platforms very convenient. User-friendly, colorful and intuitively understandable.

Inconvénients

The most irritating thing about Mailjet is when the account is blocked for some reason and you message to the support they just say "Sorry, your domain triggered some of our security rules. We unblock your account". They never say what exactly is incorrect with the domain despite the fact that it could help their customer to improve his domain security or change the hosting. Or as another example, when you have just created your account, you may get the message "Sorry, your domain triggered some of our security flags. We cannot allow you to use our system." No any other clarification what exactly their security system didn't like. And you have to go to their competitors.

Sibiry
Note globale
  • Secteur d'activité : Internet
  • Taille de l'entreprise : 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d'utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Mailjet review

Publié le 21/11/2022

Avantages

I really like the ease of use of this software, it is very simple to understand the basics. The pro server is good with a very high delivery rate

Inconvénients

Customer service sometimes does not respond to emails and this is a disadvantage on their part.

Note globale
  • Secteur d'activité : Comptabilité
  • Taille de l'entreprise : 51-200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Great Email Marketing Tool

Publié le 18/11/2022

Avantages

It offers an easy-to-use email builder feature to create aesthetically pleasing and user-friendly emails. The best feature is their email delivery service, which allows you to send campaigns and upload unlimited contacts. Also, the email list can be segmented and automated to make it more hygienic.

Inconvénients

The platform's limited selection of templates could use some expansion.

Serge
Note globale
  • Secteur d'activité : Production audiovisuelle
  • Taille de l'entreprise : 51-200 employés
  • Logiciel utilisé tous les mois pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d'utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Mailjet review

Publié le 27/11/2022

Avantages

The software is really very useful for creating emailing campaigns. Easy import of contact lists

Inconvénients

Customer service does not answer calls, apart from that I find the software excellent

Jose J
Note globale
  • Secteur d'activité : Études de marché
  • Taille de l'entreprise : 2-10 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Powerful Email Marketing Tool for Small Businesses

Publié le 27/11/2022

I have been using Mailjet to help my clients since quite a bit. My overall experience with Mailjet has been great.

Avantages

I like that Mailjet is very simple to use. It has a clean interface, great documentation, beautiful email templates, and we can create our custom email templates as well.

Inconvénients

There is no cons. There is nothing wrong I can think of, and I believe Mailjet team is doing a great job with their platform.

Vishal
Note globale
  • Secteur d'activité : Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise : 11-50 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Best tool for Email Marketers

Publié le 26/07/2022

You can manage multiple email campaigns here. It will definitely helps you to grow your business rapidly. To can use their pre-made templates for your email campaigns.

Avantages

Mailjet is one of the best tool for Email Management. You can customize and send emails to your clients or users. User can track each email activity that they have sent for business growth.

Inconvénients

Not for the beginners, you must need to learn about email marketing before using this software.

Mary Ellen
Note globale
  • Secteur d'activité : Gestion d'organisme à but non lucratif
  • Taille de l'entreprise : 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Solid Product, Workflow/Automation still needs some work

Publié le 22/10/2019

The platform has gotten much better over the years. We have the bronze subscription and for the price it is really worth it.

Avantages

The ability to design your own emails from a template or simply drop in HTML has been great for our company. The email builder is pretty easy to use and emails look decent across all mobile and desktop platforms.

Inconvénients

We started using the workflow/automation feature when it was in its beta phase. We needed to be able to add a user into a contact list and then have emails sent automatically. Creating a workflow is incredibly tedious. I had all the emails I already wanted to use from when I previously had to manually send them to contact lists each day. But for some reason mailjet wouldn't let me use emails from my campaigns in the workflow. I had to recreate every single email as a template in the workflow/automation section to be able to add it to a new workflow. I was able to just copy and paste the HTML, but it was still such a time consuming process. If I could just drag and drop already used campaign emails into a workflow that would make so much more sense.

Utilisateur vérifié
Note globale
  • Secteur d'activité : Gestion d'organisme à but non lucratif
  • Taille de l'entreprise : 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les mois pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Outstanding Mailing Management Software

Publié le 12/03/2019

Avantages

MailJet is extremely easy to use and makes the process of generating mailings extremely simple. The UI for generating mailings is intuitive and simple, yet powerful and able to accomodate pretty much anything you'd want to put into an email. I use it generally for doing newsletters to a large group of about 5,000 subscribers.

The overall interface for managing Contacts lists and Campaigns is well done and understandable. Adding and removing subscribers from Contact lists is fairly straightforward and mostly great.

On the rare occasions when I've needed support, they've always been extremely fast and knowledge-able, and solved the issue in short order.

Inconvénients

Three things about Contact lists are a bit annoying:
1) There doesn't seem to be any way to automatically remove Unsubscribed Contacts: you have to download them manually, then upload them to remove them.
2) Same thing with Bounced or other Contacts that you discover from the post-Campaign analysis: there's no button to say "Remove these from my Contact List": you must download them, then remove them through the removal interface
3) Errors from uploading new Contacts is a little clunky when there are errors: again it generates a file that you have to download and look at separately. For most errors (duplicate address, typos, invalid format, etc) in the little uploads that I do as part of expanding the list, I'd just like to see the darned things immediately on the screen so that I could either ignore them (i.e. dups) or fix them (typos & invalid format). Only if the errors go beyond some threshold (say more than 10, and it could be user-settable), should it do the file-generate-and-download thing.

Simone
Note globale
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Mailjet: our choice for transactional emails

Publié le 07/09/2022

Mailjet helps us delivering hundreds of transtactional and confirmation emails connected to our web projects. It never fails. One of the most reliable providers I have ever met in my career.

Avantages

Mailjet offer various plans based on the size of your projects (there is even a fully functional free one for very small projects). It is very easy to set up, it gives you a lot of different choices to setup domain authentication (preventing your emails to become spam). No frills, everything in its right place and always working.
The interface is very clear in order to communicate to developers which data they should use to integrate their software with mailjet email service, and what to do to avoid black listing, spam, etcetera

Inconvénients

Sometimes their service for automatic detection of domain owners is blocked by firewalls. Thus you need to be able to edit your domain's DNS setting to authenticate the sender.

Lucas
Note globale
  • Secteur d'activité : Design
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les mois pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Of all the ESPs I use, I tend to prefer MailJet for nearly everything

Publié le 19/02/2019

The number-one unique feature that Mailjet provides is MJML with a drag-and-drop builder. Hands-down the best way to roll out anything from an MVP email for testing to a full-fledged transactional messaging system. The close integration of the Builder with the Send API to dynamically populate the messages is AWESOME! Separating code and design is definitely a goal that this can help you achieve.

I love being able to send through SMTP. It's a huge plus for managed WordPress hosting environments where it's impractical to run a mail server. I also really appreciate the Mail Parse API, which allows me to focus on processing inbound emails via webhook and JSON -- no messy content or attachment handling.

The freemium setup, as of early 2019, is sufficient to run small operations for $0, and then the entry-level paid plan is such a good value after you outgrow the free level. I recommend Mailjet to all my clients who need mail sending or receipt/processing.

Avantages

Freemium pricing structure
Good value for entry-level paid plan
MJML WYSIWYG Builder
Data-merge into stored templates
Email address shortcut to send to entire mailing list

Inconvénients

There seems to be some question about the definition of a transactional message. My client's emails that resulted from visitors filling a form (a transaction, I would say) were blocked based on content filters and the support team didn't have a really good answer as to why, other than quoting their policy that the service is for sending bulk or transactional messages only. This issue may have been cleared up in the meantime.