Sendcloud

Un logiciel d'expédition et de logistique pour les entreprises d'e-commerce

Note globale

4,3 /5
(81)
Rapport qualité-prix
4,2/5
Fonctionnalités
4,3/5
Simplicité d'utilisation
4,5/5
Support client
4,2/5

85%
des utilisateurs recommandent cette application
Classer par

81 avis

Philippe
Note globale
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Taille de l'entreprise : 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 0.0 /10

Nul - plein de bugs ne marche jamais

Publié le 09/11/2021

Le service est bien , lorsqu'il marche complètement (ce qui est rare) et qu'il n'y a pas de bug suite au déploiement de mise à jour de leur coté.
De mémoire, sendcloud a toujours eu des difficultés dans l'intégration des différentes règles de transporteurs .
Depuis un an qu'on l'utilise on a surement perdu plus de temps avec leur support (qui est maintenant plus du tout réactif) que gagner avec leurs intégrations toujours bancales et pleines de bug. Il serait grand temps de changer d'équipe de développeurs.
Une déception alors que la solution semblait prometteuse.
Mais ce n'est pas grave nous avons trouvé mieux, plus fiable et complet - concrètement passer votre chemin il y a bien mieux sur le marché.

Avantages

trop simplet pour répondre à de vrais besoins

Inconvénients

Tout est buggé, pas assez complet, ne marche jamais.

Thomas
Note globale
  • Secteur d'activité : Biens de consommation
  • Taille de l'entreprise : 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 0.0 /10

Arnaque

Publié le 19/08/2021

Terrible, évitez à tout priw

Avantages

Sendcloud facture les étiquettes créées et non expédier et refuse de le rembourser. Je vais porter le litige devant les tribunaux français.

Inconvénients

Service client roublard, ils ont tenté de m’arnaquer

Réponse de Sendcloud

Bonjour,

Navré de ce malentendu. Le support client Sendcloud vous a déjà contacté pour vous expliquer la situation et vous apporter une solution. En effet, vous êtes facturé à la création d'une étiquette, mais si vous l'annulez car vous ne l'avez pas utilisé vous êtes remboursé automatiquement dans les 42j. Cependant il faut payer la facture émise.

Aussi vous avez contesté des surcharges que vous deviez payer sauf que dans ce cas nous ne pouvons rien faire car c'est le transporteur qui les appliques, et vous aurez été finalement remboursé si votre contestation est validé par le transporteur. Dans ce cas là nous Sendcloud sommes des intermédiaires et dépendons des CGV des transporteurs.

J'espère que c'est plus clair.
Merci de votre compréhension

Sendcloud

Irakli
Note globale
  • Secteur d'activité : Produits alimentaires
  • Taille de l'entreprise : 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

8millennium B.V

Publié le 30/08/2020

Simple and practical, meets all of my needs and great support

Avantages

Its is pragmatic and easy to use, also perfect option for e-commerce platform with well integrated systems ad possibilities (broad choices of shipping services)

Inconvénients

It's hard to say, so far I like it very much

Ferdek
Note globale
  • Secteur d'activité : Biens de consommation
  • Taille de l'entreprise : 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Sencloud for webshops

Publié le 25/11/2020

I really think that SendCloud is the best multi shipping platform in Europe - I've tried several other and the competition far away behind SendCloud.
I use it every day and it helped my business a lot. When I started my first webshop I didn't have enough orders to negotiate good shipping rates with courier companies - SendCloud was a solution at that time to offer to my client's affordable shipping costs. 2 years ago we were having maybe 3-5 orders a week, now it is around 5-10 orders a day. SendCloud played a major role in this business growth.

Avantages

Amazingly simple setup process. API connection with major marketplaces and with our webshop was very easy. The process of addressing and creating labels for packages became super quick. Exactly what we needed. Issues are solved quickly - customer service is excellent.

Inconvénients

We use SoundCloud now only for EU shipments because SoundCloud at this moment is missing integration with FedEx courier company. I hope it will be added soon that I can use SendCloud for all my packages.

We tried a few times to send packages outside EU with DHL but we never succeed with it - somehow there was always some issue with it so we gave up and concentrate on using SendCloud only for EU.

However, if integration with FedEx will be possible we will need to look into it again because 40% of all our packages go outside the EU.

I am also missing integration with the selling platform Reverb.

Alternatives envisagées 

Easyship, ShipStation et Shippo

Pourquoi passer à Sendcloud

Soundcloud offers its own shipping tariffs with couriers where many other platforms don't have that option. Send cloud was offering also an attractive free plan with integrations to sales platforms - that will be removed from 2021. I think it is a mistake to do that, I am sure that it will be a reason for many new webshop owners to move to platforms that offer that option because for starters it will be too expensive to pay 40-50 euro every month. Anyway we will still work with SoundCloud because we are now in place when we can afford that.
Joachim
Note globale
  • Secteur d'activité : Biens de consommation
  • Taille de l'entreprise : 2-10 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Essential for shipping goods!

Publié le 10/10/2022

Setup is very quick and shipments can be automated in no time. + free for small businesses with low shipping volume

Avantages

Perfect solution to simplify logistics quickly and easily. The core competence usually lies in advice and sales, not in shipping. Sendcloud helps us to optimize shipping and to be able to proactively approach customers if, for example, something is wrong with the shipment before the recipient even notices! The individual shipping rules also enable us to automatically preselect the right logistics service provider depending on the country, size, weight or value of the shipment without manual intervention.

Inconvénients

There are many automatic connections, but if it gets a bit more exotic, you have to create your own CSV and upload it manually (if you can't / don't want to use the API). It would be nice if SendCloud could simply pick up such files independently from a URL on a regular basis.

Bennie
Note globale
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Taille de l'entreprise : 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 1.0 /10

Zeer slecht

Publié le 18/10/2022

Zeer slecht

Avantages

Eenvoudige integratie met webshops en lage verzendkosten.

Inconvénients

Zeer slechte klantenservice: telefonisch of contact per chat met SendCloud help draagt niets bij aan het oplossen van verzendproblemen. Ook het aanmaken van tickets bij de klantenservice helpt niet, het duurt meestal ongeveer 5 tot 10 dagen voordat deze opgepakt worden.
Zeer slechte facturatie: op facturen staan vaak onterechte toeslagen. Wanneer deze aangemerkt worden, duurt het maanden voordat er reactie op gegeven wordt.

Danie
Note globale
  • Secteur d'activité : Cosmétiques
  • Taille de l'entreprise : 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

My daily dose of labeling

Publié le 17/08/2022

It labels and tracks our shipments.

Avantages

It is all what we need. Easy to use and integrate. This is my main point for the shipment.

Inconvénients

Simplicity and integration. It is not necessary to be a developer and everybody can use it daily.

Nina
Note globale
  • Secteur d'activité : Biens de consommation
  • Taille de l'entreprise : 2-10 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Sendcloud is so easy to use

Publié le 24/03/2021

We really enjoyed the meeting we had before switching to SendCloud. We had a personal Zoom meeting where we discussed our wishes, they showed us how to use the system and they gave us some recommendations.

Avantages

The integration with Woocommerce was so easy and took only a minute. The Sendcloud system is accessible and easy to use, the integration with our webshop makes sure the customer info is already filled in and we only need to print the labels.

Inconvénients

It's annoying that they charge for printed labels, instead of scanned labels.

Jana
Note globale
  • Secteur d'activité : Produits alimentaires
  • Taille de l'entreprise : 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les mois pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Essential tools for every organization who wants to ship goods!

Publié le 24/07/2021

I am very happy we can handle all our shipments in one central system without having to switch from one shipment provider to another one.

Avantages

The tool provides a very reliable interface between your sales database/crm and a wide range of shipment providers.

Inconvénients

The UX experience is already quite good, but there is some room for improvement concerning intuïtivity.

Alternatives envisagées 

Stamps.com

Pourquoi passer à Sendcloud

It was recommended by some friends and it is very easy to use in the Belgian market (Belgian providers and Belgian rules taken into account).
Celine
Note globale
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Snel en efficiënt verzenden met Sendcloud

Publié le 28/08/2020

Avantages

Voor de opstart van mijn webshop was ik op zoek naar een app om verzendingen zo makkelijk mogelijk te maken. En Sendcloud was zeker en vast de beste optie. Het verzendplatform was in no-time gelinkt aan mijn webshop, verzendlabels kunnen zeer snel worden aangemaakt en ik kan alle zendingen heel makkelijk opvolgen. Een echte aanrader voor elke webshopeigenaar.

Inconvénients

Het aanbod van alle verschillende verzendopties is zeer goed, maar als je start is het soms wat zoeken naar wat best bij je bedrijf past. Gelukkig kon ik met mijn vragen terecht bij het Customer Support team die mij telkens heel goed (en snel) konden helpen.

Réponse de Sendcloud Traduire en français

Hi Celine,

Thanks for the review, we're happy to hear you like our shipping platform and customer support!

--

Kris

Mounteder
Note globale
  • Secteur d'activité : Logistique et chaîne d'approvisionnement
  • Taille de l'entreprise : 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Great solution to not having to deal with other carrier portals

Publié le 07/01/2021

Avantages

We use Sendcloud because the portals of carriers absolutely suck. We have an overview of all shipments, can contact support to track down lost packages, use a personalised tracking page, email and return portal which is also a very important feature for us.

Inconvénients

The tracking page especially will bug frequently, I am not sure if that's a Sendcloud software issue or a carrier API issue but it's very annoying.

Juan Carlos
Note globale
  • Secteur d'activité : Santé, bien-être et fitness
  • Taille de l'entreprise : 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Fantastic solution

Publié le 28/08/2020

Everything ok. Great customer service who is helping you always.

Avantages

We are using Sendcloud as our platform integrated with our ecommerces in Prestashop and Shopify and everything is fine.

Inconvénients

Integrations with more shipping companies in automatic. We are working with Correos Express and we would like to use Sendcloud also for international shippings with another companies.

bart
Note globale
  • Secteur d'activité : Génie mécanique ou industriel
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

sendcloud i'm loving it

Publié le 23/06/2021

i recommend it to all my friends, starting webshops, small and big businesses it's just soooo much better to have everything in one place

Avantages

Massive time saver, where i used to have multiple accounts at different shipping services i have almost all of them at one place, can combine labels (saves a lot of paper!) overview of all shipment statuses, automatic C23 paperwork, it works like a charm and if it doesn't the team is there to help you asap even with the free account

Inconvénients

I wish that small businesses could use the benefits of the larger ones as well that's a bit of a downside for me but hey let's stay realistic, it's already a winner compared to what i used to have to do when making labels, better pricing and most of all speeeeed

another small thing is the hidden costs that sometimes might arise (i blame you Bpost!) they charge 70 cents if you bring a package to a pickup point instead of paying them for the pickup service or bringing everything to a sorting centre yourself, this does not show up when calculating the cost and leaves you with a surprise of 70 cents, if you do 50 packages before you notice that and switch to DPD you already lost.

And the whole Brexit thing could go a bit smoother when making shipping labels I guess, but I'm sure that will be sorted with time (DPD NP and DP stuff, a bit confusing)

Kayzar
Note globale
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 0.0 /10

Totally Useless, Only Sign Up If You Want to Destroy Your Business

Publié le 10/06/2022

My experience of SendCloud was that they are a bunch of liars that will tell you anything to make you sign up but then deliver absolutely nothing they promised. They negotiated rates with me then after I paid 2 invoices which was what we had agreed the next invoices had a bunch of hidden charges. They were unprofessional, I didn’t speak to the account manager for several weeks due to “partying too much”. The main reason I signed up was a promise about customer support handling customs issues which I asked about 4-5 times and was told not to worry but the first thing that happened was a customs issue exactly what I had described and I was given the number of French customs as customer support. A total disgrace of a company, I would advise to only use them if you want to pay double your negotiated rate, be hounded by debt collectors and have your Amazon business suspend repeatedly.

Avantages

I found no pros, they were more expensive and charged for the account as well where the competition don’t charge for basic customer care. Software was no different than other similar companies just hyped up by the sales reps who are complete liars.

Inconvénients

I found a lot of time wasting when trying to get things done, was told that they had integrated software with Amazon but this only worked satisfactorily with U.K. orders but I export to Europe mainly

Réponse de Sendcloud Traduire en français

Dear Kayzar,

We're very sorry to hear that your experience with Sendcloud has been negative, and we thank you for taking the time to share your thoughts.

We actively try our best to communicate all relevant information. The shipping conditions of every carrier within Sendcloud are available to read in our helpcenter. Unfortunately, surcharges are implemented by the carriers when a package does not meet these conditions, and are then automatically applied and added to your invoice after dispatch.

As I'm aware, my colleagues have been in direct contact with you for several months now and an agreement was made to resolve the situation. We will continue to proactively reach out to you to ensure commitment to finding a resolution.

We hope to speak with you soon on the matter, and once again, we apologise for any inconvenience.

Kind Regards,
Steph

Ingrid
Note globale
  • Secteur d'activité : Produits alimentaires
  • Taille de l'entreprise : 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les mois pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Sendcloud will save you time & money while keeping it personal

Publié le 21/06/2021

-We saved time efficiency.
- we have the best shipping rates.
- Finally we can have an organized administration.
- integrated to our webshop and can be integrated to other platforms.
- sends personalized and detail information to my customers.
- gives me peace of mind

Avantages

The biggest issue I was having with my business is that we did everything manually. We used an excell sheet to keep track of addresses, names, shipping companies -pricing and we even created a formula to sort them per country.

This was time consuming, because after costumers would place an order, we would have to, AGAIN, send a manual email with all the info. Once we had shipped orders, again our minds would have to remember to send the shipment information to each customer.

Because of this super antique method, we spent hours and wasted mornings and nights trying to send the purchase and shipping details to our customers. We were exhausted 😞

With sendcloud, not only did we get the most competitive price out there, I also got praise from my customers across Europe since now they have better prices and more "weight freedom" with their shipment (up to 20 kilos keeping the same price).

Also, all customers receive a notification once the labels are created. Yes, labels that are made by sendcloud (included in my webshop) I don't have to send manual emails anymore 👏🏻 .

And wait, there's more: sendcloud will tell you if our customers have written a wrong address, by typo or just forgottent any detail. It will let you know immediately so we can fix it before shipping.

Sendcloud also allows us to print all labels at once, even if they're not from the same provider (e.g PostNL or DHL).

My customers are happy, I am happy! I’m spreading the word now! 😃

Inconvénients

I’d like to have an app to use on my phone so I can track all orders with more ease. Once I have shipped all orders, I take a rest and use my phone only, so an APP would be nice.

David
Note globale
  • Secteur d'activité : Matériel informatique
  • Taille de l'entreprise : 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 2.0 /10

Good software, Awful delivery of the service they market.

Publié le 17/03/2021

Been using Sendcloud for 3 years
Been using Sendcloud for 3 years, have been putting recently over 12,000 EUR of shipping fees per month to their company, the service for such customer size is a joke. This service was clearly meant for smaller fish in the sea.

I have had issues with pick up reliability since 1.5 years, we have had daily pick ups planned via contract on Monday, Tuesday, Thursday and Friday. We have had to contact them nearly every week, about the fact that DPD is not picking up, and everytime they do their awful process of asking how many packages there are, and they would even sometimes ask if we have a regular pick-up (which used to work for 1.5 years before) where we explain we do Monday to Friday even though we have been contacting them every week. Absolutely crazy. The next best part is that everytime we contact them it is some random in chat that always just does the same thing, ask us the same questions, and then call DPD and then nothing happens anyways. I am sure we have cycled through each live-chat customer supporter that is available at Sendcloud.

The more worrying part is that only at a higher monthly fee does one get a personal advisor which makes 0 sense if we are putting such high monthly sums of shipments into the company, for 30 EUR more a month we get a personal contact person but at 10k-ish a month we do not?

Avantages

Software worked well and there were no IT problems

Inconvénients

Disconnection from the courier, denying responsibility for all cases possible.

Pierre
Note globale
  • Secteur d'activité : Automobile
  • Taille de l'entreprise : 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 0.0 /10

Support is ver te zoeken, problemen oplossen ook!

Publié le 24/11/2020

Telefonisch totaal niet bereikbaar.
Wij vinden het te belachelijk voor woorden dat alles over mail moet worden besproken.
De support is een afschuifsysteem voor problemen die niet opgelost willen worden!
Als er bijkomende kosten voor de klant worden gemaakt, wil Sendcloud daar niet in tegemoet komen.
Alles wordt afgeschoven op de vervoerders. Zelf wordt geen verantwoordelijkheid genomen!
Onze samenwerking eindigt per direct!

Avantages

Als alles naar behoren werkt, is de keuze van vervoerders makkelijk.

Inconvénients

Moeilijk te bereiken en telefonisch al helemaal niet bereikbaar! Support niet naar behoren.

Réponse de Sendcloud Traduire en français

Goedemiddag Pierre,

Wat vervelend om te horen dat je de samenwerking stop wilt zetten. Dat vinden we uiteraard erg jammer! We zijn direct even gaan kijken naar de betreffende case. Voor zover wij kunnen zien is alles netjes afgehandeld; alle via Sendcloud gemaakte kosten worden namelijk gecrediteerd.

Onze collega van Customer Service is verder in jullie case gedoken en heeft afgelopen dinsdag contact opgenomen met je collega. Hieruit bleek dat de communicatie over de mail helaas niet volledig duidelijk was voor jullie. We hebben de case opnieuw toegelicht en samen gezocht naar een oplossing. Hopelijk kunnen we in het vervolg alsnog de samenwerking naar tevredenheid voortzetten! Namens ons excuses voor de ontstane verwarring.

- Senna

Luuk
Note globale
  • Secteur d'activité : Biens de consommation
  • Taille de l'entreprise : 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Great way of sending goods!

Publié le 07/01/2021

We have not experienced any problems yet, I work with it every day! I am very satisfied.

Avantages

The easiest way to ship. It works in sync with the API (Bol, Amazon, Real etc)

Inconvénients

Everything works fine!! smooth and easy

Jeannnine
Note globale
  • Secteur d'activité : Sports
  • Taille de l'entreprise : 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 5.0 /10

Geen support en addertjes onder het gras

Publié le 18/05/2022

Avantages

Meer of min gemakkelijk te integreren maar is maar begin van de (lijdens?)weg

Inconvénients

Voor het afstellen naar persoonlijke instellingen is de support 0,0. Je wordt telkens doorverwezen naar een handleiding.
Waar ik nog op het minst over te spreken ben is mijn ervaring met de eilandtoeslag. Het systeem weet maar al te goed naar waar het pakje moet. Sendcloud houdt rekening met het land maar niet met de uiteindelijke bestemming waardoor je nog een toeslag krijgt of zure appel. Een van de redenen waarvoor je overstapt, is een automatisering naar informatie over de zending voor je klant alsook het sneller verwerken van orders. Uiteindelijk kan je niet sneller werken daar je iedere keer moet nakijken of je pakje niet onder de vele uitzonderingen valt.

Réponse de Sendcloud Traduire en français

Hi,

Wat vervelend om te horen dat je een toeslag hebt ontvangen voor je zending naar een afgelegen gebied.

Afhankelijk per vervoerder kan het wel eens voorkomen dat je een toeslag afgelegen gebied ontvangt. De vervoerder bepaalt wanneer zij een postcode classificeren als afgelegen gebied. Aangezien deze gebieden variabel zijn, kunnen we dit niet direct in het panel op voorhand tonen. Mocht er echter twijfel zijn of een postcode een afgelegen gebied is, kun je dit op ons helpcenter terugvinden. De documentatie die hier te vinden is wordt altijd up to date gehouden door de betreffende vervoerder.

Wij begrijpen deze frustratie, vandaar dat wij alle voorwaarden voor transport en toeslagen zo transparant mogelijk omschreven hebben in ons helpcenter. Omdat wij begrijpen dat toeslagen ontzettend vervelend zijn, zijn wij intern aan het uitzoeken hoe we dit nog beter in het panel kunnen ondersteunen zodat je altijd verzekerd bent van de voordeligste verzendoptie.

- Senna

Dennis
Note globale
  • Secteur d'activité : Biens de consommation
  • Taille de l'entreprise : 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

World wide shipping made easy

Publié le 19/03/2021

Shipping to over 240 countries/territories used to be a time consuming job, but Sendcloud has made that a low easier!!

Avantages

The overview. We use two platforms for selling our products. Sendcloud combines the two perfectly.

Inconvénients

The pricecalculation doesn't show expected transittimes.

Sabine
Note globale
  • Secteur d'activité : Gestion d'organisme à but non lucratif
  • Taille de l'entreprise : 2-10 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Sendcloud is a very smart solution for real small businesses.

Publié le 28/09/2021

I can describe the overall experience with Sendcloud as a smart solution for a very small business to be able to act as smart as a very large enterprise . It augmented my competitive base and my customers were all very pleased with the smart and fast way of delivery all over Belgium.

Avantages

In march 2020 due to Covid Pandemic precautions, in Belgium we could only continue our business if we had a proven ecommerce activity. With lockdown we could not have pickups of orders anymore and had to start sending to customers homes. And there was a suggested tool Sendcloud. I tried it, thought it was really easy to implement and so I started using it within 1 hour of discovering the tool. Very easy to implement and that is what I need . So I loved the fact is was easy and not as hard as brainchurgery.

Inconvénients

There was a minor about it, but it was customer user experience, but I rated the tariffs of the packages too low first so the invoice afterwards was a surprise .

Jamy
Note globale
  • Secteur d'activité : Design
  • Taille de l'entreprise : 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Easy of use and very helpfull for a comany who is shipping many orders

Publié le 12/03/2021

I had a problem with the system once, they were very helpfull with solving my problem.

Avantages

Easy of use and the connection with other businees programs

Inconvénients

All labels are automatically developed. They also develop labels for order who will be picked up from our location.

Bob
Note globale
  • Secteur d'activité : Hôpitaux et soins de santé
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Sendcloud is an easy to use tool

Publié le 03/01/2021

Very good.

Avantages

Soundcloud is easy to connect to your webshop, saves a lot of time and has had no bugs/downtime during my use.

Inconvénients

There were no problems in using soundcloud in the past 1,5 years.

Onno
Note globale
  • Secteur d'activité : Mode et vêtements
  • Taille de l'entreprise : 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

De juiste keuze

Publié le 04/02/2021

Voooral het gemak en de dagelijkse tijdswinst.

Avantages

Simpele implementatie en binnen een uur live en draaiend.

Inconvénients

Automatische selectie van verzender vanuit applicatie,.

Alternatives envisagées 

Shops United

Pourquoi passer à Sendcloud

Gemak van keuzes en prijzen vervoerders.
Jordi
Note globale
  • Secteur d'activité : Biens de consommation
  • Taille de l'entreprise : 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 0.0 /10

Zeer slechte klantenservice

Publié le 17/09/2022

Probeer al 3 maanden een case opgelost te krijgen m.b.t instabox pickup kosten die worden berekend terwijl we hier niet om hebben gevraagd. Klantenservice is heel slecht wordt van het kastje naar de muur gestuurd.

Avantages

Probeer al 3 maanden een case opgelost te krijgen m.b.t instabox pickup kosten die worden berekend terwijl we hier niet om hebben gevraagd. Klantenservice is heel slecht wordt van het kastje naar de muur gestuurd.

Inconvénients

Probeer al 3 maanden een case opgelost te krijgen m.b.t instabox pickup kosten die worden berekend terwijl we hier niet om hebben gevraagd. Klantenservice is heel slecht wordt van het kastje naar de muur gestuurd.