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345 avis
- Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
tres bon
Publié le 06/10/2022
top
top
Avantages
Très bon logiciel pour la gestion des client dans les TPE ou PME.
Inconvénients
on ne peut pas le connecter à une page facebook
Alternatives envisagées
Zoho CRM
- Secteur d'activité : Capital risque et capital-investissement
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Simplicité d'utilisation
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
Bigin au top
Publié le 05/12/2022
Avantages
Application très bien conçue, simple à utiliser et idéale pour les petites entreprises. Bien personnalisable avec de nombreuses fonctionnalités indispensables pour le suivi des négociations.
Inconvénients
Le service client est en anglais et parfois nous oriente vers des plateformes qui ne nous profite guère. Il est compliqué de changer les appels en appels entrants.

- Secteur d'activité : Informatique et sécurité réseau
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Simplicité d'utilisation
- Probabilité de recommander le produit 8.0 /10
Outils de CRM
Publié le 24/10/2023
Avantages
Ce logiciel est logiciel basé sur les outils du CRM il est très bon dans la gestion clientèle dans les TPE et les PME
Inconvénients
J'ai du mal à intégré d'autre logiciel ce qui n'est pas trop agréable
- Secteur d'activité : Comptabilité
- Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
Un CRM Efficace
Publié le 21/04/2022
De la prise de contact à la vente, je pilote mon activité dans Bigin. Etant indépendant ce CRM...
De la prise de contact à la vente, je pilote mon activité dans Bigin. Etant indépendant ce CRM adapté pour une petite entreprise me permet de presque tout faire. Sa connexion avec Zoho mail et Zoho meeting est un plus pour moi qui utilise également ces deux solutions.
Avantages
J'aime particulièrement la simplicité d'utilisation et l'interface claire et efficace.
Inconvénients
Une integration directe avec Zoho booking serait un plus.

- Secteur d'activité : Comptabilité
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 5.0 /10
Logiciel de gestion d'entreprise
Publié le 10/10/2023
Avantages
Un bon moyen pour la gestion des clients dans les entreprises et facile à utiliser.
Inconvénients
La non intégration avec zoho Books pour pouvoir faire des documents est mon projet

- Secteur d'activité : Immobilier
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Ease of Use and Quick Implementation
Publié le 27/06/2023
We love the experience we have had, and you can not beat the price point.
We love the experience we have had, and you can not beat the price point.
Avantages
Our whole team was able to onboard in under two days, and it has been extremely intuitive for us to use.
Inconvénients
The way their email toppers and incoming contacts works is a bit cumbersome
Pourquoi passer à Bigin by Zoho CRM
The ease of use and pricing made our choice for us.- Secteur d'activité : Marketing et publicité
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Perfect CRM for Entrepreneurs and Small Business
Publié le 17/11/2023
My experience has been very positive, I like everything about Zoho Bigin. simplicity, easy to use,...
My experience has been very positive, I like everything about Zoho Bigin. simplicity, easy to use, mobile apps.
Avantages
I like having simplicity and a CRM that creates value, without having to spend extra time understanding several features I will not need
Inconvénients
I would like to have more integration options
- Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 0.0 /10
Bad experience with Bigin
Publié le 24/01/2021
It was good & i was very happy till i found all my accounting data was not integrated and had to...
It was good & i was very happy till i found all my accounting data was not integrated and had to add contacts manually
Avantages
Integration with GSuite
Tasks / Calendar
Inconvénients
The worst is it does not integrate with Zoho Books, there is not point. I spent time exporting contacts from books and importing to Bigin and then realised this is foolish to do. They promised to integrate with books but they also suggested to use zoho flow another paid application. This is not fair as why should i keep paying for applications, they should have offered zoho flow for free as it is their fault when CRM is not integrated with books/accounting
Alternatives envisagées
HubSpot CRMPourquoi choisir Bigin by Zoho CRM
To ensure zoho books integration should work and felt natural extensionLogiciel antérieur
HubSpot CRMPourquoi passer à Bigin by Zoho CRM
To ensure zoho books integration should work and felt natural extensionRéponse de Zoho
Hello Natesh! Thank you for taking your time to share your feedback. We're happy to let you know that Bigin's native integration with Zoho Books is ready and is live as part of our Early access program. We really hope that you find this useful.
As always, you can reach out to us anytime if there's anything else that you need to help with. Thank you!

- Secteur d'activité : Télécommunications
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Amazing Experience.
Publié le 30/08/2023
Very satisfied... jumped from a XLS based pipeline to build a strong CRM tool in just few hours of...
Very satisfied... jumped from a XLS based pipeline to build a strong CRM tool in just few hours of medium work. Now I can track all of my sales pipeline with a sigle view, and repport it to the company owners easily.
Avantages
Very very very easy to use, easy to first setup, easy to customize to fit on your organizations structue.
Inconvénients
Lacks native integration to O365/M365, lacks on native integration with other Zoho apps like Zoho Projects. The upgrade to Zoho CRM is costly.
Pourquoi passer à Bigin by Zoho CRM
Easy to use, easy to customize, strong mobile app, and pricing.- Secteur d'activité : Marketing et publicité
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 8.0 /10
Best For Small Business
Publié le 08/11/2023
Avantages
This is Best for small businesses. and very easy to handle the lead and can track everything including the products offered
Inconvénients
activity tracker where we can track everything also WhatsApp and email integration
- Secteur d'activité : Immobilier
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 8.0 /10
Simple & Affordable
Publié le 21/11/2023
Positive. Doing research on my own time to figure it out better.
Positive. Doing research on my own time to figure it out better.
Avantages
Affordable and easy to use. Easy way to track contacts and organize them.
Inconvénients
No tutorial once you first get it. Had to do some discovery on my own.
- Secteur d'activité : Immobilier
- Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Best CRM for Real Estate
Publié le 08/10/2023
Its Okay
Its Okay
Avantages
Ease of Use, Best features for Real Estate
Inconvénients
Wanted more automation also still figuring out how to make automatic income computation

- Secteur d'activité : Matériaux de construction
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Recommend using Bigin
Publié le 15/11/2023
Avantages
Easy to setup and use.
Multiple users can collaborate.
Inconvénients
Nothing as such. Have liked using Bigin till now..
- Secteur d'activité : Services juridiques
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant Essai gratuit
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
Zoho cRM Review
Publié le 06/10/2023
good
good
Avantages
User friendly and buget friendly. I am using this becasue of automation, not very costly, and function wise it is very good. customer care are not very good, they do not help immediately, need to wait for few days only then call back.
Inconvénients
need function like invoice and project tracking as well

- Secteur d'activité : Psychologie
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant Essai gratuit
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
Simple and easy-to-use CRM
Publié le 14/10/2023
Avantages
Simple and easy-to-use CRM. The pipelines make it easy to keep track of our progress in client admissions.
Inconvénients
It would be nice to have an 2 way SMS feature built in to link with Twilio.
- Secteur d'activité : Loisirs, voyage et tourisme
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Simple and Efficient CRM system
Publié le 10/10/2022
Support team are great, you can selected specific time slots to chat with a support representative,...
Support team are great, you can selected specific time slots to chat with a support representative, They will assist you with Setup, or if you unsure how to setup your system.
Avantages
You have various templates to choose from, you can setup your CRM system within a few minutes.
Inconvénients
Everything we needed thus far was solved within Zoho Bigin
Alternatives envisagées
Zoho CRMPourquoi choisir Bigin by Zoho CRM
Did not do what we needed it.Logiciel antérieur
monday.comPourquoi passer à Bigin by Zoho CRM
Zoho Bigin is inexpensive, we do not need all the features in Zoho CRM.- Secteur d'activité : Hôtellerie
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
A basic , entry-level CRM
Publié le 08/09/2020
We have had a great experience with Bigin, it was a great alternative while lowering our costs. It...
We have had a great experience with Bigin, it was a great alternative while lowering our costs. It offers a great value for the money we pay for it.
Avantages
While trying to lower our costs derived from the health crisis, we searched for CRM alternatives and ultimately we choose Bigin, due to their clean interface and the functionality they offer, as well as their low price (but great value overall)
Inconvénients
Limited number of custom fields, no email templates and difficult to create email templates on my own.
Alternatives envisagées
Zoho CRMPourquoi choisir Bigin by Zoho CRM
Cleaner interface, best priceLogiciel antérieur
Vtiger CRMPourquoi passer à Bigin by Zoho CRM
mainly price, but it has a lot of functionality. It will also be easy to migrate to Zoho CRM, when the situation allows for it.- Secteur d'activité : Agriculture
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Probabilité de recommander le produit 7.0 /10
Nice CRM for Small Companies and StartUps
Publié le 18/11/2021
Avantages
Nice CRM for small companies and startups. One user ist free, premium accounts only costs 7 € per month.
Actually I'm just testing around, but it feels nice :-)
Inconvénients
Connection to MS 365 isn't hazzle-free. It broke down several times. However, it finally worked.
Logiciel antérieur
HubSpot CRMPourquoi passer à Bigin by Zoho CRM
It was easier to set up and get it run. Also the pricing model seems to be very interesting.- Secteur d'activité : Produits chimiques
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 7.0 /10
Low Cost CRM
Publié le 21/02/2022
low-cost CRM with required options
low-cost CRM with required options
Avantages
I like the interface and very simple not too many options to distract the user very good tool for small business owners to increase productivity
Inconvénients
hyperlink for the phone number is missing, call task remainder for the company is missing some time we have a company details without contact person
- Secteur d'activité : Produits alimentaires
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
How you manage your CRM
Publié le 25/02/2023
I benefited a lot from the experience of working with this program, it facilitated a lot of my work...
I benefited a lot from the experience of working with this program, it facilitated a lot of my work and saved a lot of time.
Avantages
A program with good features for CRM management, suitable for small and large companies, offers a free trial and a free version, easy to operate, and facilitates the management of reports and data.
Inconvénients
It is a good platform, but it needs to improve its work on mobile. Adding new options will make the program faster and more suitable for companies with a large number of employees.
- Secteur d'activité : Marketing et publicité
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Bigin CRM
Publié le 10/04/2023
Avantages
The flow of the platform is smooth and intuitive, making it simple to navigate and manage my tasks efficiently. The customization options are also fantastic, allowing me to tailor the CRM to my specific business needs.
Inconvénients
That I have to pay for every user, so it would be very good especially on early stage if you can at least start with two users. Talking as a small business
Alternatives envisagées
HubSpot Marketing HubPourquoi passer à Bigin by Zoho CRM
Because it allows me to try before paying for the product- Secteur d'activité : Marketing et publicité
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
CRM Experience using Zoho Bigin
Publié le 05/12/2021
Client activity is consistent and I don't forget deals
Client activity is consistent and I don't forget deals
Avantages
The Deal stages and Dashboard features are what I use the most. I am able to keep track of my progress and set activities for myself.
Inconvénients
Probability feature for each deal stage would be helpful to estimate what I could close off with on the month
- Secteur d'activité : Santé, bien-être et fitness
- Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Probabilité de recommander le produit 8.0 /10
If you "live" inside your sales pipeline, this CRM tool is for you
Publié le 14/08/2021
For the most part, I have had a good experience with Bigin
For the most part, I have had a good experience with Bigin
Avantages
The first time I came across Bigin, I wondered why a company would have two CRM tools (Zoho also has Zoho CRM)... but then I understood: Bigin focuses on the pipeline aspect of a CRM.
The one thing that stroke me the most at first was the fact that Bigin was really a mobile-focused CRM. Pipelines, workflows (another name for automations in Bigin), and activity management are powerful, but I think that it is really in its mobile-first approach that Bigin shines.
Its Signals are the perfect way to make sure you never forget to do something, and if you are an Apple user, you can even write or use a pencil on your iPad. Something I really enjoy is the ability to create widget to add to my smartphone homepage. This is great because I can easily get an overview of different things – e.g. tasks I need to carry out, upcoming appointments for the week – without having to be in front of my computer or without having to log into the Bigin mobile app. A simple swipe from my phone's home screen and I can see all of that.
Inconvénients
Depending on what you would like a CRM tool to do for you, you may find that Bigin is lacking some things... For me, the main con is the fact that the premium plan has a limit of 50,000 contacts/record (though it is true that you can add more by paying)
- Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
- Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
CRM always available with you
Publié le 09/07/2023
It's very important to have knowledge of what happens with the emails sent. It would be asking too...
It's very important to have knowledge of what happens with the emails sent. It would be asking too much if we know where the customer clicks (lol).Easy to send individual or mass emails.We have a summary of what was done and compared with the previous month.
Avantages
I love signals. Being aware of what is happening with my sent emails is very important to help me make decisions about the next steps to take.
Inconvénients
I would like to have signals available in the mobile application. In my case, I use android and I don't have this feature available, I don't know if it's for iOS. How about an integration with LinkedIn?
- Secteur d'activité : Immobilier
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10