Bigin by Zoho CRM

4,7 (628)
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Système CRM centré sur le pipeline conçu pour les petites entreprises.

Note globale

4,7 /5
(628)
Rapport qualité-prix
4,7/5
Fonctionnalités
4,5/5
Simplicité d'utilisation
4,7/5
Support client
4,5/5

97%
des utilisateurs recommandent cette application
Classer par

628 avis

Azza
Note globale
  • Secteur d'activité : Logiciels
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Mon avis après l'utilisation de Bigin by Zoho CRM

Publié le 19/02/2024

Avantages

J'ai trouvé que l'interface de Bigin by Zoho CRM était très conviviale et facile à utiliser, ce qui a grandement facilité la prise en main du logiciel et j'ai pu facilement importer, organiser et suivre mes contacts, ce qui m'a permis d'avoir une vue d'ensemble claire de mes interactions avec eux.

Inconvénients

Bien que Bigin offre une certaine flexibilité en termes de personnalisation, certaines fonctionnalités avancées de personnalisation peuvent être limitées. Par exemple, la capacité à créer des flux de travail complexes ou à personnaliser davantage les tableaux de bord peut être limitée, ce qui peut être frustrant pour les utilisateurs qui ont des besoins spécifiques en matière de personnalisation.

Pascal
Pascal
Note globale
  • Secteur d'activité : Comptabilité
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 5.0 /10

Logiciel de gestion d'entreprise

Publié le 10/10/2023

Avantages

Un bon moyen pour la gestion des clients dans les entreprises et facile à utiliser.

Inconvénients

La non intégration avec zoho Books pour pouvoir faire des documents est mon projet

Gildas Douglas
Gildas Douglas
Note globale
  • Secteur d'activité : Informatique et sécurité réseau
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d'utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Outils de CRM

Publié le 24/10/2023

Avantages

Ce logiciel est logiciel basé sur les outils du CRM il est très bon dans la gestion clientèle dans les TPE et les PME

Inconvénients

J'ai du mal à intégré d'autre logiciel ce qui n'est pas trop agréable

Valery
Valery
Note globale
  • Secteur d'activité : Capital risque et capital-investissement
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d'utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Bigin au top

Publié le 05/12/2022

Avantages

Application très bien conçue, simple à utiliser et idéale pour les petites entreprises. Bien personnalisable avec de nombreuses fonctionnalités indispensables pour le suivi des négociations.

Inconvénients

Le service client est en anglais et parfois nous oriente vers des plateformes qui ne nous profite guère. Il est compliqué de changer les appels en appels entrants.

yves
Note globale
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

tres bon

Publié le 06/10/2022

top

top

Avantages

Très bon logiciel pour la gestion des client dans les TPE ou PME.

Inconvénients

on ne peut pas le connecter à une page facebook

Alternatives envisagées 

Zoho CRM
Guillaume
Note globale
  • Secteur d'activité : Comptabilité
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Un CRM Efficace

Publié le 21/04/2022

De la prise de contact à la vente, je pilote mon activité dans Bigin. Etant indépendant ce CRM...

De la prise de contact à la vente, je pilote mon activité dans Bigin. Etant indépendant ce CRM adapté pour une petite entreprise me permet de presque tout faire. Sa connexion avec Zoho mail et Zoho meeting est un plus pour moi qui utilise également ces deux solutions.

Avantages

J'aime particulièrement la simplicité d'utilisation et l'interface claire et efficace.

Inconvénients

Une integration directe avec Zoho booking serait un plus.

Stefan
Stefan
Note globale
  • Secteur d'activité : Automatisation industrielle
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Simple but effective

Publié le 03/06/2024

Only positive so far, would definitely recommend

Only positive so far, would definitely recommend

Avantages

It offers a great contact management system, import functionality, emailing, integration with Woocommerce

Inconvénients

Nothing so far, but during the trial it would have been helpful to be able to add a second user to work out some of the sharing details

Alternatives envisagées 

Brevo et HubSpot CRM

Pourquoi choisir Bigin by Zoho CRM 

Although ACT is a very powerful CRM, it offers way more features than required and as a result ends up too expensive.

Logiciel antérieur 

Act!

Pourquoi passer à Bigin by Zoho CRM

Easier to use, cheaper, overall more aligned with what our business needs
Manendra
Note globale
  • Secteur d'activité : Construction
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Zoho bigin review

Publié le 06/03/2025

Zoho bigin provides great value in affordable pricing. I was able to manage a lot of leads very...

Zoho bigin provides great value in affordable pricing. I was able to manage a lot of leads very easily with my team without worrying about cost

Avantages

Zoho has easy to use drag and drop pipeline feature

Inconvénients

Zoho bigin doesn't have native integration with facebook ads

Sanjay
Note globale
  • Secteur d'activité : Emballage et conteneurs
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 6.0 /10

Value for Money

Publié le 10/10/2024

Value for Money considering overall features

Value for Money considering overall features

Avantages

Custom Fields are very helpful to customize

Inconvénients

Slow refresh rate while going to different modules

Alternatives envisagées 

LeadSquared et Pipedrive

Pourquoi passer à Bigin by Zoho CRM

Value for money for startup having limited resources.
Vishal
Note globale
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Bigin is good to start with CRM.

Publié le 26/12/2024

I have been using Bigin for multiple clients of mine. This is one of the best and the most...

I have been using Bigin for multiple clients of mine. This is one of the best and the most reasonably priced CRMs to start your business with.

Avantages

The simplisity and the purpose it serves. Just right.

Inconvénients

Very restricted when it comes to migration and whatsapp modules are a pain for sure.

Brandon
Note globale
  • Secteur d'activité : Construction
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 7.0 /10

Bigin Review

Publié le 27/02/2025

It was pretty good for the free trial, I am interested.

It was pretty good for the free trial, I am interested.

Avantages

I loved how versitile the program was, allowed me to keep track of every customer.

Inconvénients

Often laggy, things wouldn't load right or be formatted the right way.

Emily
Note globale
  • Secteur d'activité : Loisirs, voyage et tourisme
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Simple yet effective.

Publié le 10/02/2025

I love using it, as i said earlier, it is so simple to use and so clear to track ongoing enquiries.

I love using it, as i said earlier, it is so simple to use and so clear to track ongoing enquiries.

Avantages

I like that it is easy to use and effective, when working with sales, you can create a pipeline to easily see where each enquiry is up to..

Inconvénients

There isn't really anything that I don't like.

Laurence
Note globale
  • Secteur d'activité : Textile
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Easy to use CRM

Publié le 18/02/2025

Avantages

Flexibility for a lot of use cases, very easy to set up

Inconvénients

Some basic feature you would expect, ie native text messaging is not included.

Mukul
Note globale
  • Secteur d'activité : Vente en gros
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Best CRM to scale your business to heights

Publié le 28/02/2025

10 out of 10, This is the best crm i have used till date, Bigin by Zoho is the easiest and...

10 out of 10, This is the best crm i have used till date, Bigin by Zoho is the easiest and practical CRM which can be used by anyone.

Avantages

This helps you to manage all your orders , sales, client management under one window.

Inconvénients

That it doest have invoice making facility

Sanjay Prasad
Note globale
  • Secteur d'activité : Télécommunications
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Chief Sales Officer

Publié le 14/02/2025

Avantages

unified dashboard to track all the activities and customisation of modules to to industries prespective.

Inconvénients

Except of available templates, specific customisation is limited.

Niladri
Note globale
  • Secteur d'activité : Immobilier
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Zoho Bigin

Publié le 28/01/2025

Quite good experience I have with zoho bigin software

Quite good experience I have with zoho bigin software

Avantages

Efficient and easy management for small business

Inconvénients

Nothing as of now. I wil notify once I find any cons

Jessica
Note globale
  • Secteur d'activité : Comptabilité
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Great CRM to Help your business grow

Publié le 29/05/2024

My overall experience with Bigin by Zoho CRM has been positive. I've been using it during the free...

My overall experience with Bigin by Zoho CRM has been positive. I've been using it during the free trial period and have found it to be a valuable tool for managing client relationships in my tax firm. The platform's ease of use, combined with its useful integrations and semi-personalization features, has convinced me to purchase and fully implement it in our operations.

Avantages

I like the ease of use and the integrations that Bigin offers. The interface is intuitive, making it simple to manage client relationships effectively. Additionally, the semi-personalization options available allow for a certain level of customization that suits our firm's needs.

Inconvénients

What I like least about Bigin is that it is not fully personalizable. While it offers some degree of customization, there are limitations that prevent it from being tailored entirely to our specific workflow and preferences.

Alternatives envisagées 

Zoho One

Logiciel antérieur 

Notion

Pourquoi passer à Bigin by Zoho CRM

I chose Bigin by Zoho CRM over other alternative products because it offers a balance of essential features and affordability. While Zoho One is a comprehensive suite with a wide range of features, it is too expensive for my current needs. At this stage, my tax firm does not require the full suite of tools provided by Zoho One, making Bigin a more cost-effective and appropriate solution for managing client relationships efficiently.
Utilisateur vérifié
Note globale
  • Secteur d'activité : Logiciels
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Pleasanty surprised, Loaded features!

Publié le 08/08/2024

I have had a very pleasant experience. Pleasantly surprised at the features available at a very...

I have had a very pleasant experience. Pleasantly surprised at the features available at a very reasonable cost.

Avantages

Simplicity and ease of use and features to help a young company manage market outreach very well and track teams across boundaries.

Inconvénients

Nothing so far. I believe the only thing is the billing for US companies is not very intiutive.

Alternatives envisagées 

Zoho CRM

Pourquoi choisir Bigin by Zoho CRM 

We believe this was more useful and productive to track for our users and reasonably priced.

Logiciel antérieur 

HubSpot CRM

Pourquoi passer à Bigin by Zoho CRM

Much more value for money and loaded with features that we need at the moment.
Morgan
Note globale
  • Secteur d'activité : Hôpitaux et soins de santé
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Great for small businesses

Publié le 21/08/2024

Avantages

Bigin is easy to use and pretty user-friendly while still providing a lot of the needs that most companies will be looking for in a CRM. It gives you the ability to set up multiple funnels so your team can handle the job no matter what department they're in or what product/service you sell.

Inconvénients

Setting up the automations and workflow can be a little confusing at first when you're looking to create something a little different than their templates.

Alternatives envisagées 

Zoho CRM

Pourquoi choisir Bigin by Zoho CRM 

Our work requires we adhere to HIPAA and the cost to be HIPAA compliant with Hubspot was very high.

Logiciel antérieur 

HubSpot CRM

Pourquoi passer à Bigin by Zoho CRM

We're a smaller company, so we didn't need the extensive capabilities of a large CRM.
Utilisateur vérifié
Note globale
  • Secteur d'activité : Équipement et fournitures de bureau
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Best simple sales CRM

Publié le 26/06/2024

Bigin kept my sales pipeline organized and my clients happy, making it a win-win for my business.

Bigin kept my sales pipeline organized and my clients happy, making it a win-win for my business.

Avantages

Bigin's visual pipeline made it clear where each deal stood, so I never missed a beat.

Inconvénients

While Bigin was great, I would have liked more options to customize how I tracked my deals.

Alternatives envisagées 

HubSpot CRM

Pourquoi passer à Bigin by Zoho CRM

Bigin's simplicity and focus on deals were perfect for my small business, compared to the more complex features of other CRMs.
Louann
Note globale
  • Secteur d'activité : Services aux consommateurs
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Bigin by Zoho CRM perfect for my business!

Publié le 15/11/2024

Great support and customer service. The experts at Zoho recommended Bigin as a better fit for my...

Great support and customer service. The experts at Zoho recommended Bigin as a better fit for my small startup.

Avantages

I love that it fits my small business and doesn't overwhelm or clutter with tools I don't need.

Inconvénients

There is really no feature that wasn't useful in some way.

Alternatives envisagées 

Salesforce Starter

Pourquoi passer à Bigin by Zoho CRM

The outreach by Zoho service team and functionality plus cost.
Dieter
Note globale
  • Secteur d'activité : Gestion de l'enseignement
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

bigin crm is our first choice

Publié le 12/09/2024

Very easy to use and great price. The support by e-mail is ok for the price.

Very easy to use and great price. The support by e-mail is ok for the price.

Avantages

Best value for the price compared with all other crms for SMB in 2024. We worked with Pipedrive within the last 5 years. But since we found bigin we switched imediatly.

Inconvénients

Not all plugings for 3th companys (compared to Pipedrive)

Alternatives envisagées 

monday CRM

Pourquoi choisir Bigin by Zoho CRM 

Because bigin gives us the same oportunities and functions like Pipedrive but for a better price.

Logiciel antérieur 

Pipedrive

Pourquoi passer à Bigin by Zoho CRM

Because we like the dashbord from bigin more than mondy and the price is lower.
Laate
Note globale
  • Secteur d'activité : Design
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant Essai gratuit
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

As a newbie to CRMs, I was looking for one with just the right fit and finish

Publié le 25/08/2024

I'm just getting started on CRMs – including the exploration I did on other platforms like Nimble,...

I'm just getting started on CRMs – including the exploration I did on other platforms like Nimble, HighLevel, and EngageBay. I’m just looking for the right one with the right feeling that’s going to accelerate my business’s growth. Over time with Bigin (or some other CRM), I’d love to see some automations, tie-ins to appropriate third-party apps, and AI integrations. I need a CRM capable of supporting different workflows – and everything that naturally spills out from that process.

Avantages

Bigin seems to have cracked the code for CRM newbies like me. They've done an incredible job of making things remarkably simple on the surface, while clearly having much more to offer within the service. I've spent a lot of time researching CRMs, and Bigin just kept on coming up to the top (especially when I combined features and cost together).

Inconvénients

I was concerned about the possibilities of a constant upsell from Zoho CRM – as Bigin is the baby version of a much bigger platform. Thankfully they haven't experience this in practice. They haven't oversold me, and I'm very appreciative of that. So, in effect, the biggest Con never materialized!

Pourquoi passer à Bigin by Zoho CRM

Ease of use, elegance of design, price point, and quick onboarding.
Somesh
Note globale
  • Secteur d'activité : Automobile
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Bigin is perfect for startups

Publié le 13/11/2024

Excellent, you can actually setup your CRM during evaluation period (which can be extended with so...

Excellent, you can actually setup your CRM during evaluation period (which can be extended with so many options), which also gives you an idea on the type of plan you need & continue to use it once you subscribe.

Avantages

Ease of use, has all the basic functionalities & is not pocket heavy which is very important for new businesses or start ups.

Inconvénients

Limited options to plan out operational work

Alternatives envisagées 

Odoo et HubSpot CRM

Pourquoi passer à Bigin by Zoho CRM

It provides all the needed functionalities at an affordable cost.
Naveen
Note globale
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Streamlined Efficiency with Outstanding Value

Publié le 10/10/2024

My overall experience with Bigin by Zoho CRM has been highly positive. It offers a smooth,...

My overall experience with Bigin by Zoho CRM has been highly positive. It offers a smooth, intuitive experience from the start, with an easy setup process that allowed my team to dive in quickly without much training. The interface is clean and user-friendly, making it simple to manage sales pipelines, track customer interactions, and automate routine tasks like follow-ups. Bigin has streamlined our workflow and improved team communication, which has been a major boost for our efficiency.

Though it’s perfect for small to mid-sized teams, I do feel that as we grow, some additional features—like advanced reporting and the ability to upload documents—would make it even more beneficial. Despite this, Bigin has provided us with great value for the investment and has had a positive impact on how we handle our sales operations.

Avantages

What I liked most about Bigin by Zoho CRM is how incredibly easy it is to set up and use. The visual sales pipeline makes tracking deals a breeze, and the automation features save a lot of time by handling follow-ups and communication updates. It’s also a cost-effective solution that offers great value for small to mid-sized teams. The simple, intuitive interface makes it easy for any team member to quickly adapt, streamlining our sales workflow and keeping everything organized.

Inconvénients

What I liked least about Bigin is the limited document handling functionality. There's no option to upload or store documents such as quotes, contracts, or invoices directly in the CRM, which would have been a helpful feature. Additionally, for more advanced reporting or scalability, the platform might feel a bit constrained as your business grows. Some additional customization options in reporting would make it even more powerful.