Avis clients sur Bigin by Zoho CRM

Bigin by Zoho CRM

Système CRM centré sur le pipeline conçu pour les petites entreprises.

Note globale

4,6 /5
(345)
Rapport qualité-prix
4,7/5
Fonctionnalités
4,4/5
Simplicité d'utilisation
4,7/5
Support client
4,5/5

96%
des utilisateurs recommandent cette application
Classer par

345 avis

yves
Note globale
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

tres bon

Publié le 06/10/2022

top

top

Avantages

Très bon logiciel pour la gestion des client dans les TPE ou PME.

Inconvénients

on ne peut pas le connecter à une page facebook

Alternatives envisagées 

Zoho CRM
Valery
Note globale
  • Secteur d'activité : Capital risque et capital-investissement
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d'utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Bigin au top

Publié le 05/12/2022

Avantages

Application très bien conçue, simple à utiliser et idéale pour les petites entreprises. Bien personnalisable avec de nombreuses fonctionnalités indispensables pour le suivi des négociations.

Inconvénients

Le service client est en anglais et parfois nous oriente vers des plateformes qui ne nous profite guère. Il est compliqué de changer les appels en appels entrants.

Gildas Douglas
Note globale
  • Secteur d'activité : Informatique et sécurité réseau
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d'utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Outils de CRM

Publié le 24/10/2023

Avantages

Ce logiciel est logiciel basé sur les outils du CRM il est très bon dans la gestion clientèle dans les TPE et les PME

Inconvénients

J'ai du mal à intégré d'autre logiciel ce qui n'est pas trop agréable

Guillaume
Note globale
  • Secteur d'activité : Comptabilité
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Un CRM Efficace

Publié le 21/04/2022

De la prise de contact à la vente, je pilote mon activité dans Bigin. Etant indépendant ce CRM...

De la prise de contact à la vente, je pilote mon activité dans Bigin. Etant indépendant ce CRM adapté pour une petite entreprise me permet de presque tout faire. Sa connexion avec Zoho mail et Zoho meeting est un plus pour moi qui utilise également ces deux solutions.

Avantages

J'aime particulièrement la simplicité d'utilisation et l'interface claire et efficace.

Inconvénients

Une integration directe avec Zoho booking serait un plus.

Pascal
Note globale
  • Secteur d'activité : Comptabilité
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 5.0 /10

Logiciel de gestion d'entreprise

Publié le 10/10/2023

Avantages

Un bon moyen pour la gestion des clients dans les entreprises et facile à utiliser.

Inconvénients

La non intégration avec zoho Books pour pouvoir faire des documents est mon projet

Heather
Note globale
  • Secteur d'activité : Immobilier
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Ease of Use and Quick Implementation

Publié le 27/06/2023

We love the experience we have had, and you can not beat the price point.

We love the experience we have had, and you can not beat the price point.

Avantages

Our whole team was able to onboard in under two days, and it has been extremely intuitive for us to use.

Inconvénients

The way their email toppers and incoming contacts works is a bit cumbersome

Alternatives envisagées 

Zoho CRM, Pipedrive, Close et HubSpot CRM

Pourquoi passer à Bigin by Zoho CRM

The ease of use and pricing made our choice for us.
Omar
Note globale
  • Secteur d'activité : Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Perfect CRM for Entrepreneurs and Small Business

Publié le 17/11/2023

My experience has been very positive, I like everything about Zoho Bigin. simplicity, easy to use,...

My experience has been very positive, I like everything about Zoho Bigin. simplicity, easy to use, mobile apps.

Avantages

I like having simplicity and a CRM that creates value, without having to spend extra time understanding several features I will not need

Inconvénients

I would like to have more integration options

Natesh
Note globale
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 0.0 /10

Bad experience with Bigin

Publié le 24/01/2021

It was good & i was very happy till i found all my accounting data was not integrated and had to...

It was good & i was very happy till i found all my accounting data was not integrated and had to add contacts manually

Avantages

Integration with GSuite
Tasks / Calendar

Inconvénients

The worst is it does not integrate with Zoho Books, there is not point. I spent time exporting contacts from books and importing to Bigin and then realised this is foolish to do. They promised to integrate with books but they also suggested to use zoho flow another paid application. This is not fair as why should i keep paying for applications, they should have offered zoho flow for free as it is their fault when CRM is not integrated with books/accounting

Alternatives envisagées 

HubSpot CRM

Pourquoi choisir Bigin by Zoho CRM 

To ensure zoho books integration should work and felt natural extension

Logiciel antérieur 

HubSpot CRM

Pourquoi passer à Bigin by Zoho CRM

To ensure zoho books integration should work and felt natural extension

Réponse de Zoho

Hello Natesh! Thank you for taking your time to share your feedback. We're happy to let you know that Bigin's native integration with Zoho Books is ready and is live as part of our Early access program. We really hope that you find this useful.

As always, you can reach out to us anytime if there's anything else that you need to help with. Thank you!

Luís Filipe
Note globale
  • Secteur d'activité : Télécommunications
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Amazing Experience.

Publié le 30/08/2023

Very satisfied... jumped from a XLS based pipeline to build a strong CRM tool in just few hours of...

Very satisfied... jumped from a XLS based pipeline to build a strong CRM tool in just few hours of medium work. Now I can track all of my sales pipeline with a sigle view, and repport it to the company owners easily.

Avantages

Very very very easy to use, easy to first setup, easy to customize to fit on your organizations structue.

Inconvénients

Lacks native integration to O365/M365, lacks on native integration with other Zoho apps like Zoho Projects. The upgrade to Zoho CRM is costly.

Alternatives envisagées 

Zoho CRM et Pipedrive

Pourquoi passer à Bigin by Zoho CRM

Easy to use, easy to customize, strong mobile app, and pricing.
Akvil
Note globale
  • Secteur d'activité : Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Best For Small Business

Publié le 08/11/2023

Avantages

This is Best for small businesses. and very easy to handle the lead and can track everything including the products offered

Inconvénients

activity tracker where we can track everything also WhatsApp and email integration

Steven
Note globale
  • Secteur d'activité : Immobilier
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Simple & Affordable

Publié le 21/11/2023

Positive. Doing research on my own time to figure it out better.

Positive. Doing research on my own time to figure it out better.

Avantages

Affordable and easy to use. Easy way to track contacts and organize them.

Inconvénients

No tutorial once you first get it. Had to do some discovery on my own.

Dexter
Note globale
  • Secteur d'activité : Immobilier
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Best CRM for Real Estate

Publié le 08/10/2023

Its Okay

Its Okay

Avantages

Ease of Use, Best features for Real Estate

Inconvénients

Wanted more automation also still figuring out how to make automatic income computation

Anshul
Note globale
  • Secteur d'activité : Matériaux de construction
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Recommend using Bigin

Publié le 15/11/2023

Avantages

Easy to setup and use.
Multiple users can collaborate.

Inconvénients

Nothing as such. Have liked using Bigin till now..

Prabha
Note globale
  • Secteur d'activité : Services juridiques
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant Essai gratuit
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Zoho cRM Review

Publié le 06/10/2023

good

good

Avantages

User friendly and buget friendly. I am using this becasue of automation, not very costly, and function wise it is very good. customer care are not very good, they do not help immediately, need to wait for few days only then call back.

Inconvénients

need function like invoice and project tracking as well

Danny
Note globale
  • Secteur d'activité : Psychologie
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant Essai gratuit
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Simple and easy-to-use CRM

Publié le 14/10/2023

Avantages

Simple and easy-to-use CRM. The pipelines make it easy to keep track of our progress in client admissions.

Inconvénients

It would be nice to have an 2 way SMS feature built in to link with Twilio.

MishAl
Note globale
  • Secteur d'activité : Loisirs, voyage et tourisme
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Simple and Efficient CRM system

Publié le 10/10/2022

Support team are great, you can selected specific time slots to chat with a support representative,...

Support team are great, you can selected specific time slots to chat with a support representative, They will assist you with Setup, or if you unsure how to setup your system.

Avantages

You have various templates to choose from, you can setup your CRM system within a few minutes.

Inconvénients

Everything we needed thus far was solved within Zoho Bigin

Alternatives envisagées 

Zoho CRM

Pourquoi choisir Bigin by Zoho CRM 

Did not do what we needed it.

Logiciel antérieur 

monday.com

Pourquoi passer à Bigin by Zoho CRM

Zoho Bigin is inexpensive, we do not need all the features in Zoho CRM.
Irving
Note globale
  • Secteur d'activité : Hôtellerie
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

A basic , entry-level CRM

Publié le 08/09/2020

We have had a great experience with Bigin, it was a great alternative while lowering our costs. It...

We have had a great experience with Bigin, it was a great alternative while lowering our costs. It offers a great value for the money we pay for it.

Avantages

While trying to lower our costs derived from the health crisis, we searched for CRM alternatives and ultimately we choose Bigin, due to their clean interface and the functionality they offer, as well as their low price (but great value overall)

Inconvénients

Limited number of custom fields, no email templates and difficult to create email templates on my own.

Alternatives envisagées 

Zoho CRM

Pourquoi choisir Bigin by Zoho CRM 

Cleaner interface, best price

Logiciel antérieur 

Vtiger CRM

Pourquoi passer à Bigin by Zoho CRM

mainly price, but it has a lot of functionality. It will also be easy to migrate to Zoho CRM, when the situation allows for it.
Utilisateur vérifié
Note globale
  • Secteur d'activité : Agriculture
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 7.0 /10

Nice CRM for Small Companies and StartUps

Publié le 18/11/2021

Avantages

Nice CRM for small companies and startups. One user ist free, premium accounts only costs 7 € per month.

Actually I'm just testing around, but it feels nice :-)

Inconvénients

Connection to MS 365 isn't hazzle-free. It broke down several times. However, it finally worked.

Alternatives envisagées 

Agile CRM et HubSpot CRM

Logiciel antérieur 

HubSpot CRM

Pourquoi passer à Bigin by Zoho CRM

It was easier to set up and get it run. Also the pricing model seems to be very interesting.
Madhan
Note globale
  • Secteur d'activité : Produits chimiques
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 7.0 /10

Low Cost CRM

Publié le 21/02/2022

low-cost CRM with required options

low-cost CRM with required options

Avantages

I like the interface and very simple not too many options to distract the user very good tool for small business owners to increase productivity

Inconvénients

hyperlink for the phone number is missing, call task remainder for the company is missing some time we have a company details without contact person

Utilisateur vérifié
Note globale
  • Secteur d'activité : Produits alimentaires
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

How you manage your CRM

Publié le 25/02/2023

I benefited a lot from the experience of working with this program, it facilitated a lot of my work...

I benefited a lot from the experience of working with this program, it facilitated a lot of my work and saved a lot of time.

Avantages

A program with good features for CRM management, suitable for small and large companies, offers a free trial and a free version, easy to operate, and facilitates the management of reports and data.

Inconvénients

It is a good platform, but it needs to improve its work on mobile. Adding new options will make the program faster and more suitable for companies with a large number of employees.

David
Note globale
  • Secteur d'activité : Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Bigin CRM

Publié le 10/04/2023

Avantages

The flow of the platform is smooth and intuitive, making it simple to navigate and manage my tasks efficiently. The customization options are also fantastic, allowing me to tailor the CRM to my specific business needs.

Inconvénients

That I have to pay for every user, so it would be very good especially on early stage if you can at least start with two users. Talking as a small business

Alternatives envisagées 

HubSpot Marketing Hub

Pourquoi passer à Bigin by Zoho CRM

Because it allows me to try before paying for the product
Luyolo Leroy
Note globale
  • Secteur d'activité : Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

CRM Experience using Zoho Bigin

Publié le 05/12/2021

Client activity is consistent and I don't forget deals

Client activity is consistent and I don't forget deals

Avantages

The Deal stages and Dashboard features are what I use the most. I am able to keep track of my progress and set activities for myself.

Inconvénients

Probability feature for each deal stage would be helpful to estimate what I could close off with on the month

Arlène
Note globale
  • Secteur d'activité : Santé, bien-être et fitness
  • Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

If you "live" inside your sales pipeline, this CRM tool is for you

Publié le 14/08/2021

For the most part, I have had a good experience with Bigin

For the most part, I have had a good experience with Bigin

Avantages

The first time I came across Bigin, I wondered why a company would have two CRM tools (Zoho also has Zoho CRM)... but then I understood: Bigin focuses on the pipeline aspect of a CRM.

The one thing that stroke me the most at first was the fact that Bigin was really a mobile-focused CRM. Pipelines, workflows (another name for automations in Bigin), and activity management are powerful, but I think that it is really in its mobile-first approach that Bigin shines.

Its Signals are the perfect way to make sure you never forget to do something, and if you are an Apple user, you can even write or use a pencil on your iPad. Something I really enjoy is the ability to create widget to add to my smartphone homepage. This is great because I can easily get an overview of different things – e.g. tasks I need to carry out, upcoming appointments for the week – without having to be in front of my computer or without having to log into the Bigin mobile app. A simple swipe from my phone's home screen and I can see all of that.

Inconvénients

Depending on what you would like a CRM tool to do for you, you may find that Bigin is lacking some things... For me, the main con is the fact that the premium plan has a limit of 50,000 contacts/record (though it is true that you can add more by paying)

Alexis
Note globale
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

CRM always available with you

Publié le 09/07/2023

It's very important to have knowledge of what happens with the emails sent. It would be asking too...

It's very important to have knowledge of what happens with the emails sent. It would be asking too much if we know where the customer clicks (lol).Easy to send individual or mass emails.We have a summary of what was done and compared with the previous month.

Avantages

I love signals. Being aware of what is happening with my sent emails is very important to help me make decisions about the next steps to take.

Inconvénients

I would like to have signals available in the mobile application. In my case, I use android and I don't have this feature available, I don't know if it's for iOS. How about an integration with LinkedIn?

sreenivas
Note globale
  • Secteur d'activité : Immobilier
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Begin your Business with Bigin

Publié le 21/01/2023

Avantages

Perfectly designed, and user friendly CRM

Inconvénients

Email Marketing is a bit challening product

Alternatives envisagées 

Zoho CRM et SugarCRM

Pourquoi passer à Bigin by Zoho CRM

Pricing