Avis clients sur Bigin by Zoho CRM

Bigin by Zoho CRM

4,7 (462)
Donnez votre avis !
Système CRM centré sur le pipeline conçu pour les petites entreprises.

Note globale

4,7 /5
(462)
Rapport qualité-prix
4,7/5
Fonctionnalités
4,5/5
Simplicité d'utilisation
4,7/5
Support client
4,5/5

97%
des utilisateurs recommandent cette application
Classer par

462 avis

Azza
Note globale
  • Secteur d'activité : Logiciels
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Mon avis après l'utilisation de Bigin by Zoho CRM

Publié le 19/02/2024

Avantages

J'ai trouvé que l'interface de Bigin by Zoho CRM était très conviviale et facile à utiliser, ce qui a grandement facilité la prise en main du logiciel et j'ai pu facilement importer, organiser et suivre mes contacts, ce qui m'a permis d'avoir une vue d'ensemble claire de mes interactions avec eux.

Inconvénients

Bien que Bigin offre une certaine flexibilité en termes de personnalisation, certaines fonctionnalités avancées de personnalisation peuvent être limitées. Par exemple, la capacité à créer des flux de travail complexes ou à personnaliser davantage les tableaux de bord peut être limitée, ce qui peut être frustrant pour les utilisateurs qui ont des besoins spécifiques en matière de personnalisation.

yves
Note globale
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

tres bon

Publié le 06/10/2022

top

top

Avantages

Très bon logiciel pour la gestion des client dans les TPE ou PME.

Inconvénients

on ne peut pas le connecter à une page facebook

Alternatives envisagées 

Zoho CRM
Valery
Valery
Note globale
  • Secteur d'activité : Capital risque et capital-investissement
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d'utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Bigin au top

Publié le 05/12/2022

Avantages

Application très bien conçue, simple à utiliser et idéale pour les petites entreprises. Bien personnalisable avec de nombreuses fonctionnalités indispensables pour le suivi des négociations.

Inconvénients

Le service client est en anglais et parfois nous oriente vers des plateformes qui ne nous profite guère. Il est compliqué de changer les appels en appels entrants.

Gildas Douglas
Gildas Douglas
Note globale
  • Secteur d'activité : Informatique et sécurité réseau
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d'utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Outils de CRM

Publié le 24/10/2023

Avantages

Ce logiciel est logiciel basé sur les outils du CRM il est très bon dans la gestion clientèle dans les TPE et les PME

Inconvénients

J'ai du mal à intégré d'autre logiciel ce qui n'est pas trop agréable

Pascal
Pascal
Note globale
  • Secteur d'activité : Comptabilité
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 5.0 /10

Logiciel de gestion d'entreprise

Publié le 10/10/2023

Avantages

Un bon moyen pour la gestion des clients dans les entreprises et facile à utiliser.

Inconvénients

La non intégration avec zoho Books pour pouvoir faire des documents est mon projet

Guillaume
Note globale
  • Secteur d'activité : Comptabilité
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Un CRM Efficace

Publié le 21/04/2022

De la prise de contact à la vente, je pilote mon activité dans Bigin. Etant indépendant ce CRM...

De la prise de contact à la vente, je pilote mon activité dans Bigin. Etant indépendant ce CRM adapté pour une petite entreprise me permet de presque tout faire. Sa connexion avec Zoho mail et Zoho meeting est un plus pour moi qui utilise également ces deux solutions.

Avantages

J'aime particulièrement la simplicité d'utilisation et l'interface claire et efficace.

Inconvénients

Une integration directe avec Zoho booking serait un plus.

Roger
Roger
Note globale
  • Secteur d'activité : Sports
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Best CRM for Startups and Small Business

Publié le 01/02/2024

Easy to use, app is easy to read and use on our cell phones. We were up and running with BIGIN in...

Easy to use, app is easy to read and use on our cell phones. We were up and running with BIGIN in one day.

Avantages

Easy to setup with industry specific template, in our case we used the "Education" template, easy to upload data from spreadsheets, and from forms on our Website.

Inconvénients

Would like a way to better organize files for each customer.

Alternatives envisagées 

HubSpot CRM

Pourquoi choisir Bigin by Zoho CRM 

Prior CRM to cumbersome to setup and did not offer the same flexibility as Bigin did.

Logiciel antérieur 

monday.com

Pourquoi passer à Bigin by Zoho CRM

Bigin offered more flexibility, was easier to setup, and lower cost as well.
Tung
Note globale
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Very good for small business

Publié le 17/05/2024

Avantages

I recently started using Zoho Bigin for our company, and I couldn’t be more satisfied. The user-friendly interface makes it incredibly easy to manage customer relationships and track sales pipelines. Its integration with other Zoho products enhances our workflow efficiency. Overall, Bigin has streamlined our processes and significantly improved our productivity. Highly recommend! 5 stars!

Inconvénients

the integration options are somewhat limited compared to other CRMs

Alternatives envisagées 

HubSpot CRM
Max
Note globale
  • Secteur d'activité : Services aux consommateurs
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 7.0 /10

They need to remove the ajax query function from the search bar and the search article bar

Publié le 15/10/2023

great

great

Avantages

pretty much all you need on a crm.

Inconvénients

Having ajax in a tool like that does give an excellent impression at first glance, not having to pop-up to a different window each time you do a search the sad part is this search bar function fails more than often to the extent I have to delete and start over or even as bad as refreshing the screen. I never put reviews but i will appreciate the team looking into this or at least having a button to switch from ajax to normal opening another window to load data.

Connor
Note globale
  • Secteur d'activité : Équipements publics
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

BIGIN REVIEW

Publié le 13/03/2024

Great, the app is very user friendly and I have a strong feeling it is going to take my business to...

Great, the app is very user friendly and I have a strong feeling it is going to take my business to the next level.

Avantages

The thing I like the most about BIGIN as how it easily integrates a sales pipeline with CRM. The software is very easy to use and it looks god as well. I messed around with 10+ CRM software's and I can honestly say BIGIN is amazing. I even preferred it over the full zoho CRM software.

Inconvénients

I don't like that sometimes it doesn't show all of my contacts - even when all contacts are selected it only shows certain ones.

Juan
Note globale
  • Secteur d'activité : Santé, bien-être et fitness
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Bigin by Zoho CRM - Great Tool, easy to use and best cost/benefit

Publié le 28/05/2024

Great Tool at a great price, it has all the functionalities that our business needs.

Great Tool at a great price, it has all the functionalities that our business needs.

Avantages

All its functionality that it is easy to use and at a reasonable price.

Inconvénients

More WhatsApp Business functionality with the integration that has at the moment.

Alternatives envisagées 

Pipedrive

Pourquoi passer à Bigin by Zoho CRM

Funtionality, price and support on my contry
Mbaluka Michael
Note globale
  • Secteur d'activité : Eau/gaz/électricité
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Best in Class CRM

Publié le 13/05/2024

Avantages

We have enjoyed using Bigin by Zoho as our primary CRM. It is cost effective and efficient but most importantly, it's easy to setup and use.

Inconvénients

The price point can start increasing and become a bit high if you have a large organization.

abhinandh
Note globale
  • Secteur d'activité : Informatique et sécurité réseau
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

very good product

Publié le 26/05/2024

Avantages

easy to use - intergration with email service provider

Inconvénients

support can be better- chat support would be nice

Anil
Note globale
  • Secteur d'activité : Santé, bien-être et fitness
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d'utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 7.0 /10

Bigin is very intuitive with a clean UI

Publié le 30/04/2024

Avantages

With the Bigin CRM it was so easy and intuitive and I also managed to create a web form to embed on my landing page in the firt try only.

Overall, Bigin is very intuitive with a clean UI and it's fast too. Highly recommended!

Inconvénients

Pricing per user shuld be lower. Colourful labels would have been good.

Denara
Note globale
  • Secteur d'activité : Exploitation minière et métaux
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Easy and Simple for Sales Tracking

Publié le 13/05/2024

Avantages

Setting it up was easy and quick, I was tracking my pipeline and Sales within 30 minutes.

Inconvénients

There are a few required fields that cannot be customized. There are also some fields that cannot be changed after creation. However, these are small problems based on my personal preferences overall, it's a winner.

Utilisateur vérifié
Note globale
  • Secteur d'activité : Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Good and very affordable

Publié le 30/05/2024

Avantages

Pricing point of view is very good. so everyone can afford it.

Inconvénients

Need whatsapp Cloud API integration. So we can do whatsapp marketing & automation in that also.

Rohit
Note globale
  • Secteur d'activité : Immobilier
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

the best crm for startup's!

Publié le 06/07/2023

So far I and my team have become very comfortable with bigin.

So far I and my team have become very comfortable with bigin.

Avantages

I have been using Zoho for 15 days and can claim it is the most user-friendly CRM/ sales management tool for startups, with a lot of productivity features like I-MAP for emails, and great templates. If I had a query in the first few days the team is very responsive and proactive in supporting you. Highly recommended product for sales teams.

Inconvénients

It would be nice if onboarding can be done in the trial perios.

Alternatives envisagées 

Zoho CRM Plus

Pourquoi choisir Bigin by Zoho CRM 

Managing sales data and keeping a track in excel had become overwhelming.

Logiciel antérieur 

Microsoft Excel

Pourquoi passer à Bigin by Zoho CRM

Begin is the best sales suite for startups in the term of the right functionality ad pricing.
Radoslav
Radoslav
Note globale
  • Secteur d'activité : Vente en gros
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Easy and Powerful

Publié le 26/10/2023

It is an extremely satisfying experience.

It is an extremely satisfying experience.

Avantages

Excellent features that are more than necessary for every SME. It has more than I imagined and I am now implementing new processes based on the capabilities. I am trying to master the automation in order to make it even more powerful and useful. The ease of use is just amazing!

Inconvénients

Microsoft Office integration could be improved.

Alternatives envisagées 

Insightly

Pourquoi choisir Bigin by Zoho CRM 

It was too complicated for me and my team and did not increase productivity.

Logiciel antérieur 

HubSpot CRM

Pourquoi passer à Bigin by Zoho CRM

Leaner, faster and more templates to follow different processes.
Charles
Note globale
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Bigin CRM is perfect for our Small Business

Publié le 08/09/2022

Avantages

The Sales Pipeline is very intuitive and simple. We always pull up the Bigin Sales Pipeline on our weekly sales call as the team discusses current sales opportunities.

Inconvénients

Little tricky to find things sometimes. For example, today I tried to figure out how to merge multiple contacts into one contact to eliminate duplicates. Was pretty intuitive in ZoHo CRM, but not as easy to do in Bigin.

Benjamin
Note globale
  • Secteur d'activité : Santé, bien-être et fitness
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Best CRM for Small Businesses

Publié le 05/12/2023

So far, I’m very happy with Bigin CRM and what they offer. A very flexible tool that allows me to...

So far, I’m very happy with Bigin CRM and what they offer. A very flexible tool that allows me to keep my track records for all my clients.

Avantages

Finally a simple but yet very powerful CRM for small businesses! I’ve been looking so long for a CRM that’s not only made for teams, or for bigger sales corporations, and stumbled upon Bigin. I like how much you can modify it so it’s suits you and how you want it to look like.

Inconvénients

I work from my iPad Pro, and the app is good, but still not as powerful as I would like it to be. So I prefer to work through a web browser instead.

Alternatives envisagées 

monday CRM, Pipedrive et HubSpot CRM

Pourquoi passer à Bigin by Zoho CRM

Much better interface. Easier to understand. Esthetically more beautiful.
Pankaj
Note globale
  • Secteur d'activité : Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Streamlined Sales Management - Bigin CRM Review

Publié le 24/07/2023

Avantages

Bigin CRM by Zoho is a game-changer! The user-friendly interface, easy pipeline management, seamless integrations, and time-saving automation have revolutionized our sales processes. Highly recommended!

Inconvénients

The level of customization options available in Bigin CRM could be improved to better align with their unique business needs.

Alternatives envisagées 

ActiveCampaign

Pourquoi passer à Bigin by Zoho CRM

Simplicity: For its user-friendly and intuitive interface, making it easy for users to get started and navigate the platform.Sales Focus: Its primary focus is on sales pipeline management, lead tracking, and contact management.
Tarun
Note globale
  • Secteur d'activité : Banque
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

The best CRM for MSME and Startups.

Publié le 23/08/2022

I have been using Bigin since year along with all my Employees and Business Consultants in India, i...

I have been using Bigin since year along with all my Employees and Business Consultants in India, i am highly Impressed with the User experience.

Avantages

I being the director of a financial Institution, highly recommend Bigin Zoho CRM for all startups and SMES, it gives you ease of your data and sales pipeline management.

Inconvénients

Nothing as such i can say i did not like.

Alternatives envisagées 

Bitrix24

Pourquoi passer à Bigin by Zoho CRM

The cost effective and great user experience.
Utilisateur vérifié
Note globale
  • Secteur d'activité : Logiciels
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant Essai gratuit
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Easy to run and setup

Publié le 16/09/2023

Is so easy to setup in minutes.

Is so easy to setup in minutes.

Avantages

The most impactful feature is the custom pipelines, stages and activities.

Inconvénients

Forms customization is too basic, We need more customize forms according to our brand, I thin that the form needs to be exported as a html code to make some customizations

Alternatives envisagées 

Kommo, Pipedrive et HubSpot CRM

Pourquoi choisir Bigin by Zoho CRM 

Freshsales is good but is limited with the pipelines and sometimes is too slow to load

Logiciel antérieur 

Freshsales

Pourquoi passer à Bigin by Zoho CRM

Price and ready to use setup.
Luís Filipe
Luís Filipe
Note globale
  • Secteur d'activité : Télécommunications
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Amazing Experience.

Publié le 30/08/2023

Very satisfied... jumped from a XLS based pipeline to build a strong CRM tool in just few hours of...

Very satisfied... jumped from a XLS based pipeline to build a strong CRM tool in just few hours of medium work. Now I can track all of my sales pipeline with a sigle view, and repport it to the company owners easily.

Avantages

Very very very easy to use, easy to first setup, easy to customize to fit on your organizations structue.

Inconvénients

Lacks native integration to O365/M365, lacks on native integration with other Zoho apps like Zoho Projects. The upgrade to Zoho CRM is costly.

Alternatives envisagées 

Zoho CRM et Pipedrive

Pourquoi passer à Bigin by Zoho CRM

Easy to use, easy to customize, strong mobile app, and pricing.
Arlène
Note globale
  • Secteur d'activité : Santé, bien-être et fitness
  • Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

If you "live" inside your sales pipeline, this CRM tool is for you

Publié le 14/08/2021

For the most part, I have had a good experience with Bigin

For the most part, I have had a good experience with Bigin

Avantages

The first time I came across Bigin, I wondered why a company would have two CRM tools (Zoho also has Zoho CRM)... but then I understood: Bigin focuses on the pipeline aspect of a CRM.

The one thing that stroke me the most at first was the fact that Bigin was really a mobile-focused CRM. Pipelines, workflows (another name for automations in Bigin), and activity management are powerful, but I think that it is really in its mobile-first approach that Bigin shines.

Its Signals are the perfect way to make sure you never forget to do something, and if you are an Apple user, you can even write or use a pencil on your iPad. Something I really enjoy is the ability to create widget to add to my smartphone homepage. This is great because I can easily get an overview of different things – e.g. tasks I need to carry out, upcoming appointments for the week – without having to be in front of my computer or without having to log into the Bigin mobile app. A simple swipe from my phone's home screen and I can see all of that.

Inconvénients

Depending on what you would like a CRM tool to do for you, you may find that Bigin is lacking some things... For me, the main con is the fact that the premium plan has a limit of 50,000 contacts/record (though it is true that you can add more by paying)