Avis clients sur Bigin by Zoho CRM
Bigin by Zoho CRM
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516 avis
- Secteur d'activité : Logiciels
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Mon avis après l'utilisation de Bigin by Zoho CRM
Publié le 19/02/2024
Avantages
J'ai trouvé que l'interface de Bigin by Zoho CRM était très conviviale et facile à utiliser, ce qui a grandement facilité la prise en main du logiciel et j'ai pu facilement importer, organiser et suivre mes contacts, ce qui m'a permis d'avoir une vue d'ensemble claire de mes interactions avec eux.
Inconvénients
Bien que Bigin offre une certaine flexibilité en termes de personnalisation, certaines fonctionnalités avancées de personnalisation peuvent être limitées. Par exemple, la capacité à créer des flux de travail complexes ou à personnaliser davantage les tableaux de bord peut être limitée, ce qui peut être frustrant pour les utilisateurs qui ont des besoins spécifiques en matière de personnalisation.
- Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
tres bon
Publié le 06/10/2022
top
top
Avantages
Très bon logiciel pour la gestion des client dans les TPE ou PME.
Inconvénients
on ne peut pas le connecter à une page facebook
Alternatives envisagées
Zoho CRM- Secteur d'activité : Capital risque et capital-investissement
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Simplicité d'utilisation
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
Bigin au top
Publié le 05/12/2022
Avantages
Application très bien conçue, simple à utiliser et idéale pour les petites entreprises. Bien personnalisable avec de nombreuses fonctionnalités indispensables pour le suivi des négociations.
Inconvénients
Le service client est en anglais et parfois nous oriente vers des plateformes qui ne nous profite guère. Il est compliqué de changer les appels en appels entrants.
- Secteur d'activité : Informatique et sécurité réseau
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Simplicité d'utilisation
- Probabilité de recommander le produit 8.0 /10
Outils de CRM
Publié le 24/10/2023
Avantages
Ce logiciel est logiciel basé sur les outils du CRM il est très bon dans la gestion clientèle dans les TPE et les PME
Inconvénients
J'ai du mal à intégré d'autre logiciel ce qui n'est pas trop agréable
- Secteur d'activité : Comptabilité
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 5.0 /10
Logiciel de gestion d'entreprise
Publié le 10/10/2023
Avantages
Un bon moyen pour la gestion des clients dans les entreprises et facile à utiliser.
Inconvénients
La non intégration avec zoho Books pour pouvoir faire des documents est mon projet
- Secteur d'activité : Comptabilité
- Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
Un CRM Efficace
Publié le 21/04/2022
De la prise de contact à la vente, je pilote mon activité dans Bigin. Etant indépendant ce CRM...
De la prise de contact à la vente, je pilote mon activité dans Bigin. Etant indépendant ce CRM adapté pour une petite entreprise me permet de presque tout faire. Sa connexion avec Zoho mail et Zoho meeting est un plus pour moi qui utilise également ces deux solutions.
Avantages
J'aime particulièrement la simplicité d'utilisation et l'interface claire et efficace.
Inconvénients
Une integration directe avec Zoho booking serait un plus.
- Secteur d'activité : Sports
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Best CRM for Startups and Small Business
Publié le 01/02/2024
Easy to use, app is easy to read and use on our cell phones. We were up and running with BIGIN in...
Easy to use, app is easy to read and use on our cell phones. We were up and running with BIGIN in one day.
Avantages
Easy to setup with industry specific template, in our case we used the "Education" template, easy to upload data from spreadsheets, and from forms on our Website.
Inconvénients
Would like a way to better organize files for each customer.
Alternatives envisagées
HubSpot CRMPourquoi choisir Bigin by Zoho CRM
Prior CRM to cumbersome to setup and did not offer the same flexibility as Bigin did.Logiciel antérieur
monday.comPourquoi passer à Bigin by Zoho CRM
Bigin offered more flexibility, was easier to setup, and lower cost as well.- Secteur d'activité : Divertissement
- Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
MUST have, simple but powerful CRM.
Publié le 04/08/2024
I looked for a simple CRM and this met every expectation I was needing. I really like the mobile...
I looked for a simple CRM and this met every expectation I was needing. I really like the mobile app for search and inputting of data.
Avantages
I love the ease of finding and inputting my data as well as the overall look and feel.
Inconvénients
I really do not have ANY cons. It completes every task that I need it to do .
- Secteur d'activité : Services aux consommateurs
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Probabilité de recommander le produit 7.0 /10
They need to remove the ajax query function from the search bar and the search article bar
Publié le 15/10/2023
great
great
Avantages
pretty much all you need on a crm.
Inconvénients
Having ajax in a tool like that does give an excellent impression at first glance, not having to pop-up to a different window each time you do a search the sad part is this search bar function fails more than often to the extent I have to delete and start over or even as bad as refreshing the screen. I never put reviews but i will appreciate the team looking into this or at least having a button to switch from ajax to normal opening another window to load data.
- Secteur d'activité : Construction
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Probabilité de recommander le produit 7.0 /10
Very good starting point!
Publié le 04/06/2024
Avantages
We utilize Bigin by Zoho CRM to meticulously monitor and manage our leads on prospective clients and sales. This comprehensive system ensures that our entire organization maintains a clear and up-to-date understanding of who has interacted with each client, the details of those interactions, and the current status of their engagement with our services. It's simplicity is its best asset and the biggest downside i'd say.
Inconvénients
Some of the biggest problem i've seen so far is the implementation of phone calls, wich are not as easily tracked if you don't use their platform to make the call. The customer support is reactive so far, but the lack of different languages can be a downside compared to the competitors on the market. Some advanced feature for integration are missing, but that is to be expected from a product wich is aimed at small teams/enterprises.
Alternatives envisagées
Less Annoying CRM, Zoho CRM, Pipedrive, Dynamics 365, Salesforce Sales Cloud, Copper et HubSpot CRMPourquoi passer à Bigin by Zoho CRM
Mostly the pricing, i had a very strict budget to start the crm project since the company never used one before.- Secteur d'activité : Marketing et publicité
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 8.0 /10
Great sales and pipeline management
Publié le 28/07/2024
Overall experience with Bigin is positive. We have just started using the platform but have enjoyed...
Overall experience with Bigin is positive. We have just started using the platform but have enjoyed it so far.
Avantages
Bigin is easy to visualize, making use seamless, and setting up the platform even easier.
Inconvénients
I haven't found too much to be concerned about. Support is extremely helpful.
- Secteur d'activité : Pétrole et énergies
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 8.0 /10
Good CRM for Unexperienced Admins
Publié le 05/09/2024
Good for small to medium enterprises but the challenge is getting buy in from users to fill it...
Good for small to medium enterprises but the challenge is getting buy in from users to fill it correctly
Avantages
UI and easy to understand logic. Easy to make customisable metrics
Inconvénients
Filtering system needs to be more advanced and allows you to filter per pipeline colomn.
- Secteur d'activité : E-learning
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
CMR that offers flexibility
Publié le 26/07/2024
Avantages
Easy to use workflow, the ability to customize the pipelines and makes it easier to manage contacts.
Inconvénients
I still have to try the phonecalls and mail features and I haven't found many cons as it has what my small business needs.
- Secteur d'activité : Cabinets médicaux
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Zoho Bigin for tracking missed patients
Publié le 29/07/2024
Avantages
I like that each patient is showed as a card that can be moved to different stages based on when we call and we can keep detailed call notes.
Inconvénients
I dont like that cards cant have conditions that move them automatically.
- Secteur d'activité : Logiciels
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Great CRM and Helpdesk in one
Publié le 09/09/2024
It actually was my first CRM, and I love it, I think it's a great combination of price to quality
It actually was my first CRM, and I love it, I think it's a great combination of price to quality
Avantages
They have both CRM and a help desk combined
Inconvénients
They have various issues once in a while, but I guess most products will have
- Secteur d'activité : Marketing et publicité
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
BigIn Review By Kabir.
Publié le 02/09/2024
Avantages
User friendly.
Productivity Booster
Easy to Manage.
Value for Money
Inconvénients
Not Really. It offers almost all the features a small business can demand.
- Secteur d'activité : Services environnementaux
- Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
Excellent
Publié le 23/11/2022
I've used nearly every CRM and this lightweight offering from ZOHO is excellent, highly recommended
I've used nearly every CRM and this lightweight offering from ZOHO is excellent, highly recommended
Avantages
I've used nearly every CRM and this lightweight offering from ZOHO is excellent, highly recommended
Inconvénients
I would like contacts on a map for routing
Pourquoi choisir Bigin by Zoho CRM
Ease of useLogiciel antérieur
HubSpot CRMPourquoi passer à Bigin by Zoho CRM
It suited my use better than the rest and ease of use- Secteur d'activité : Vente en gros
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Easy and Powerful
Publié le 26/10/2023
It is an extremely satisfying experience.
It is an extremely satisfying experience.
Avantages
Excellent features that are more than necessary for every SME. It has more than I imagined and I am now implementing new processes based on the capabilities. I am trying to master the automation in order to make it even more powerful and useful. The ease of use is just amazing!
Inconvénients
Microsoft Office integration could be improved.
Alternatives envisagées
InsightlyPourquoi choisir Bigin by Zoho CRM
It was too complicated for me and my team and did not increase productivity.Logiciel antérieur
HubSpot CRMPourquoi passer à Bigin by Zoho CRM
Leaner, faster and more templates to follow different processes.- Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
CRM for statups
Publié le 31/10/2023
It's got us from an excel spreadsheet to an actual CRM with sales pipeline.
It's got us from an excel spreadsheet to an actual CRM with sales pipeline.
Avantages
The main pros were it's easy to set up and import data and there's enough features to keep us running. When we need to expand there's not a bit drama as we'll move into zoho.
Inconvénients
Contacts are mapped based on entities/companies so we had to adjust our import process but it wasn't a big deal
Pourquoi choisir Bigin by Zoho CRM
We needed an application for pre-launch phase and beyondLogiciel antérieur
Microsoft ExcelPourquoi passer à Bigin by Zoho CRM
Price and ease of importing data- Secteur d'activité : Services aux consommateurs
- Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
I TRULY LIKE THIS CRM - EASY TO USE
Publié le 28/11/2023
When I found this CRM it was like " Thank God" finally I found a tool that I can connect with and...
When I found this CRM it was like " Thank God" finally I found a tool that I can connect with and be able to use with out much technical learning needed.
Avantages
How user friendly it is and also how easy is to learn to use the software
Inconvénients
There is really nothing I can say for now that I dislike
Alternatives envisagées
PipedrivePourquoi choisir Bigin by Zoho CRM
Is more economic and not confusing to useLogiciel antérieur
PipedrivePourquoi passer à Bigin by Zoho CRM
Easier sue and has what I need, I love the fact that you can easily navigate thorough your pipeline once is custom setup.- Secteur d'activité : Hôtellerie
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
A basic , entry-level CRM
Publié le 08/09/2020
We have had a great experience with Bigin, it was a great alternative while lowering our costs. It...
We have had a great experience with Bigin, it was a great alternative while lowering our costs. It offers a great value for the money we pay for it.
Avantages
While trying to lower our costs derived from the health crisis, we searched for CRM alternatives and ultimately we choose Bigin, due to their clean interface and the functionality they offer, as well as their low price (but great value overall)
Inconvénients
Limited number of custom fields, no email templates and difficult to create email templates on my own.
Alternatives envisagées
Zoho CRMPourquoi choisir Bigin by Zoho CRM
Cleaner interface, best priceLogiciel antérieur
Vtiger CRMPourquoi passer à Bigin by Zoho CRM
mainly price, but it has a lot of functionality. It will also be easy to migrate to Zoho CRM, when the situation allows for it.- Secteur d'activité : Immobilier
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
Bigin is a Amazing CRM tool for small businesses
Publié le 13/05/2024
Overall, We love Bigin by ZOHO, it also our company to grow, as we grow, we can expand our use of...
Overall, We love Bigin by ZOHO, it also our company to grow, as we grow, we can expand our use of Bigin
Avantages
I appreciate the awesome customer service; it was prompt and answered all of my questions. Bigin is simple and easy to use CRM tool for small businesses. It's great that you can start with the basics and add on the different tools that you need as you grow.
Sales pipeline, contact management, as well as task automation features guarantee time-saving and flexibility throughout your business day, your day-to-day business activity will prosper. Bigin for the Win!!
Inconvénients
So far, in the past 90 days of use, I haven't experienced any Cons.
- Secteur d'activité : Santé, bien-être et fitness
- Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
- Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Best CRM for Small Businesses
Publié le 05/12/2023
So far, I’m very happy with Bigin CRM and what they offer. A very flexible tool that allows me to...
So far, I’m very happy with Bigin CRM and what they offer. A very flexible tool that allows me to keep my track records for all my clients.
Avantages
Finally a simple but yet very powerful CRM for small businesses! I’ve been looking so long for a CRM that’s not only made for teams, or for bigger sales corporations, and stumbled upon Bigin. I like how much you can modify it so it’s suits you and how you want it to look like.
Inconvénients
I work from my iPad Pro, and the app is good, but still not as powerful as I would like it to be. So I prefer to work through a web browser instead.
Pourquoi passer à Bigin by Zoho CRM
Much better interface. Easier to understand. Esthetically more beautiful.- Secteur d'activité : Équipements publics
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
BIGIN REVIEW
Publié le 13/03/2024
Great, the app is very user friendly and I have a strong feeling it is going to take my business to...
Great, the app is very user friendly and I have a strong feeling it is going to take my business to the next level.
Avantages
The thing I like the most about BIGIN as how it easily integrates a sales pipeline with CRM. The software is very easy to use and it looks god as well. I messed around with 10+ CRM software's and I can honestly say BIGIN is amazing. I even preferred it over the full zoho CRM software.
Inconvénients
I don't like that sometimes it doesn't show all of my contacts - even when all contacts are selected it only shows certain ones.
- Secteur d'activité : Conseil en gestion
- Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
- Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 8.0 /10
A easy to adopt CRM for small business
Publié le 04/01/2023
A sound quality cloud-based software with the flexibility and the most attractive is its pricing.
A sound quality cloud-based software with the flexibility and the most attractive is its pricing.
Avantages
It's inexpensive and easy to use and a good buy for first-time users and non-technical companies.
Inconvénients
The number of pipelines, inbuilt workflows are limited.