Avis clients sur Treatwell

Treatwell

Logiciel de gestion de salon

Note globale

4,7 /5
(227)
Rapport qualité-prix
4,3/5
Fonctionnalités
4,6/5
Simplicité d'utilisation
4,7/5
Support client
4,6/5

95%
des utilisateurs recommandent cette application
Classer par

227 avis

Marina
Note globale
  • Secteur d'activité : Développement et commerce international
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Pour vous très facile pour moi très compliqué

Publié le 22/09/2023

Plus d’aide

Plus d’aide

Avantages

Aide Pas assez pour une personne comme moi qui est juste artistique et pas logiciel

Inconvénients

Une demi-heure de formation n’est pas assez contact humain plus facile

Marie
Note globale
  • Secteur d'activité : Santé, bien-être et fitness
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 7.0 /10

Treatwell

Publié le 19/06/2023

La prise de rendez vous est plus facile pour les clients comme pour les professionnels

La prise de rendez vous est plus facile pour les clients comme pour les professionnels

Avantages

La prise en charge des nouveaux partenaires par le service Treatwell

Inconvénients

Nous n’avons pas la certitude ou une vision de ce que Treatwell pourra nous apporter dans les futures mois du partenariat

Alternatives envisagées 

Instagram

Pourquoi passer à Treatwell

Un des leader sur paris
Dolores
Note globale
  • Secteur d'activité : Cosmétiques
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Précision des rdvs

Publié le 03/08/2023

Avantages

Nouvelle clientèle plus sélective et une rapide connaissance du centre

Inconvénients

Tout est bien rien à dire je conseille vivement Treatwell

Vaïana
Note globale
  • Secteur d'activité : Vente en gros
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les mois pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Avis Threatwell

Publié le 22/06/2023

Avantages

Je recommande ! Très facile pour planifier ces rendez-vous beauté en fonction de l'arrondissement où nous nous trouvons

Inconvénients

Lorsqu'il s'agit d'un rendez-vous pro et qu'il nous faut une facture avec TVA, impossible de la récupérer

Anne Helene
Note globale
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les mois pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d'utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Adopté !

Publié le 15/11/2022

Avantages

Multitudes de fonctionnalités très intéressantes pour notre domaine.

Inconvénients

L'intégration s'est plutôt bien passée, support réactif.

Fabien
Note globale
  • Secteur d'activité : Enseignement supérieur
  • Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les mois pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Treatwell

Publié le 02/12/2022

Avantages

Ce logiciel est excellent pour la prise de rendez vous. De plus, il y a toutes les informations nécessaires : le prix, la durée de prestation, le moyen de paiement accepté, et les horaires de libre.

Inconvénients

Je n’ai pas rencontré de points faibles

Marinela
Note globale
  • Secteur d'activité : Enseignement supérieur
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé tous les mois pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Treatwell

Publié le 30/11/2022

Avantages

Logiciel au top pour la prise de rendez vous, que ce soit pour les instituts de beauté ou coiffure cela est parfait. Il y a les disponibilités de chaque salon, le prix et le temps de la prestation.

Inconvénients

Je n’ai pas rencontré de points faibles

Serena
Note globale
  • Secteur d'activité : Santé, bien-être et fitness
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Easy to use for daily stuff

Publié le 23/02/2019

Treatwell is a great way of giving me an online presence, which is where most people look for...

Treatwell is a great way of giving me an online presence, which is where most people look for services.
My line manager is brilliant & super efficient & helpful.
The old pricing structure works much better for me so had I looked into it later I would probably not sign up under the new pricing.

Avantages

The calendar - booking & changing appointments or blocks is so quick & easy

Inconvénients

How i can no longer change my lead booking time.
The combination of menus across the top & down the side of the screen can make it difficult to find things you don’t use often

Abi Smith
Note globale
  • Secteur d'activité : Banque
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Easy to use, seemless functions and great cistomer service

Publié le 26/02/2019

We find that many clients forget to book a patch test, advice from our Treatwell rep means we have...

We find that many clients forget to book a patch test, advice from our Treatwell rep means we have minimised no shows or disappointed clients just with a few simple edits

Avantages

The ease of use. Even with having multiple stores the software is speedy and easy to jump from one store to another. I love the inbuilt marketing features too and prompts to maximise effectiveness!

Inconvénients

The small print on treatments is rather small. It would be great to have a section to make edits or notices to clients

Emily
Note globale
  • Secteur d'activité : Santé, bien-être et fitness
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 0.0 /10

Awful!

Publié le 25/01/2022

The more and more I keep using treatwell the more and more I get frustrated. Bearing in mind salons...

The more and more I keep using treatwell the more and more I get frustrated. Bearing in mind salons are their main source of income which would make you think they would listen to you, help you. Nooooo all they care about is getting their money. I will definitely look at moving to Fresha who are partner orientated and not money orientated. I was told by 5 different members of staff that clients can’t leave a review after a 1 month period. A client then leaves a review after 3 months, I contact the review team to tell them this is not fair because if someone is really unhappy they wouldn’t wait for 3 months and why would you allow it. He said they policy has always been the same. Honestly the team definitely need some training as they don’t know what they’re doing. The give false information on many different occasions as I’ve witnessed this. They Always side with the clients and they said that this is their policy. Clients can write whatever they like ( a client threatened us ) and this was allowed. There’s definitely no regulations as no one takes it seriously. Treatwell should not be allowed to be run like this, it’s damaging businesses!

Avantages

The lovely clients you can create, you can add your own clients

Inconvénients

The staff / booking system / review department.

Anna
Note globale
  • Secteur d'activité : Santé, bien-être et fitness
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Great App

Publié le 22/02/2019

Treatwell helps to fill in the gaps in your booking calendar and brings many, new loyal clients,...

Treatwell helps to fill in the gaps in your booking calendar and brings many, new loyal clients, which I am very grateful for.
It also ranks high on engine search, so your salon will be visible to potential clients. It's a win-win! Thanks Treatwell.

Avantages

The software is easy to use and there are many features that help on how to communicate with Treatwell team, which has fast a response whenever you need help.

Inconvénients

I do not like the fact, that your earned money come fortnight which prevents steady cash flow.

Laura
Note globale
  • Secteur d'activité : Santé, bien-être et fitness
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Would recommend

Publié le 21/02/2019

I use this as my go to diary. It works wwell for me and my salon.

I use this as my go to diary. It works wwell for me and my salon.

Avantages

Ease of use
Sends customer reminders via text

Inconvénients

Difficult for customers to pay via treatwell if already booked via pay at salon.
I wish it had a pay at salon option where they can pay via card

Réponse de Treatwell

Hi Laura,

Thanks so much for taking the time to leave us a review. We are so pleased to hear that you find Treatwell Connect easy to use and like our customer reminders.

Good news, we do have a pay at salon option where customers can pay via card. Take a look here for more details https://www.treatwell.co.uk/business-info/sumup/. If you are interested, speak to your Account Manager, they will be more than happy to help get your salon set up.

Best,
Treatwell

Marilyn
Note globale
  • Secteur d'activité : Santé, bien-être et fitness
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Fantastic booking system which generates new clients!

Publié le 21/02/2019

We are being able to fill in last minute slots with new clients booking via Treatwell. It also...

We are being able to fill in last minute slots with new clients booking via Treatwell. It also allows clients to book in without needing to contact us directly which reduces admin. Taking pre-payment also ensures less cancellations and no shows.

Avantages

The software is user friendly and also a widget can be inserted into your own website and on facebook to take people to your calendar.

Inconvénients

The fact that you can't run numerous discounts on the same services to run at different times.

Réponse de Treatwell

Hi Marilyn,

Thanks for taking the time to leave us a review. We are so pleased to hear that you find the software easy to use and are making use of the widget.

Thanks for being a great Treatwell partner.

Best,
Treatwell

Nauman
Note globale
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Amazing Platform

Publié le 27/02/2019

Overall we are very happy with Treatwell

Overall we are very happy with Treatwell

Avantages

Treatwell booking system is amazing. You can check your clients history, rebook them, sending your campaigns and lots of other functions. Web chat is always avilable when you need a quick response. The good thing you can approach online calendar anywhere in the world and see what's going on in your venue.

Inconvénients

Treat the returning customers as a repeat customers even If they don't turn up within a year

Oliver
Note globale
  • Secteur d'activité : Santé, bien-être et fitness
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Quality Company is Treatwell.

Publié le 21/02/2019

Great booking service and are very helpful to resolve any problems which may arise.

Great booking service and are very helpful to resolve any problems which may arise.

Avantages

Fantastic systems for Internet & Phone apps So easy to read and make adjustments to appointments if any customer //client which to reschedule if necessary .

High quality software. Software for ease of use

Inconvénients

I do not think there is at present any hick cup with the existing and new software. I am sure there will be additions and perhaps they may not be as useful as it is now.

Some of Treatwell clients change their details and this is very hard to recognise that they are customers who have used our services and are not new.

Andreea
Note globale
  • Secteur d'activité : Santé, bien-être et fitness
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Great for business

Publié le 21/02/2019

Best thing ever , made my salon visible on the market from the beginning. Is only in your hands to...

Best thing ever , made my salon visible on the market from the beginning. Is only in your hands to keep up your ratings

Avantages

Easy to use , very easy to access it from phone or laptop .

Inconvénients

Can’t block clients , preventing the to rebook if you don’t want them in your salon

Réponse de Treatwell

Hi Andreea,

Thanks so much for taking the time to leave a review. We are so pleased that you find the software easy to use and enjoy the visibility that Treatwell gives you.

Thanks for being a great Treatwell partner.

Best,
Treatwell

Louise
Note globale
  • Secteur d'activité : Santé, bien-être et fitness
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Amazing

Publié le 21/02/2019

Avantages

I have been with treatwell since the very beginning when it was wahanda and then treatwell I can only say what a great efficient company to put my business on

Inconvénients

Nothing it’s all great I can work the software with confidence

Réponse de Treatwell

Hi Louise,

Thanks so much for taking the time to leave us a review. We are so pleased that you are enjoying using the software and that you have been a partner with us for so long.

Thank you for being a great Treatwell partner.

Best,
Treatwell

michael
Note globale
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 0.0 /10

Treatwell Spain is a nightmare

Publié le 07/04/2023

Our company Splash salons has been using Treatwell in the UK for almost 15 years and we have had a...

Our company Splash salons has been using Treatwell in the UK for almost 15 years and we have had a great relationship with them. We opened a salon in Madrid 6 weeks ago and we decided to use Treatwell for our software. since then it has been a nightmare. They are single-handedly ruining our business. 1. they DO NOT get back to us regardless how many emails or whatsapp’s we send them. 2. All of our prices and treatments are incorrect and we do not have the options to change them ourselves.3. Treatwell Pro is not fit for purpose and it’s creating chaos to our day to day operation. To everyone who is considering using Treatwell Spain i strongly advice you not

Avantages

none

Aimee
Note globale
  • Secteur d'activité : Cosmétiques
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 6.0 /10

Treatwel

Publié le 28/02/2019

Treatwell has been ok
I was disappointed when I had to stater paying monthly and they take 35% off...

Treatwell has been ok
I was disappointed when I had to stater paying monthly and they take 35% off you for a new customer which I don’t think is fair when you pay monthly anyway.
My 1st account manager was on the ball and stayed in touch all the time my previous one is not that great shame really

Avantages

That your able to fill gaps in your day.

Inconvénients

There needs to be something in place for people that don’t pre pay if they don’t turn up.
They should still have to put their card details in and if they don’t pre pay and wait to pay at the venue if they are a no show they should have the full amount or at least 50% deducted from their card.

Kim
Note globale
  • Secteur d'activité : Santé, bien-être et fitness
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Treatwell is great!

Publié le 21/02/2019

Avantages

Easy to use! Great technical support. The calendar layout really simple.

Inconvénients

Would like to see more features like recurring appointments and marketing tools.

Réponse de Treatwell

Hi Kim,

Thanks so much for taking the time to leave us a great review.

We are so glad to hear that you find the software easy to use. In terms of marketing tools, we have recently improved our email tool in Connect, if you reach out to your Account Manager they would be delighted to talk you through how to make the most out of it.

Best,
Treatwell

Kirsty
Note globale
  • Secteur d'activité : Santé, bien-être et fitness
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

I’m loving the connect app

Publié le 24/02/2019

I really enjoyed having the income boost in January. Just liking the clarity and simplicity

I really enjoyed having the income boost in January. Just liking the clarity and simplicity

Avantages

Very easy to use and access. Can use so many features in one place, if I need to contact a client or Treatwell staff it’s quick and simple. Can also send out e-blasts and manage my schedule any time I need to

Inconvénients

Sometimes it’s not easy to find a precise time when using the app on a mobile.

Réponse de Treatwell

Hi Kirsty,

Thanks for taking the time to leave a review. We are so pleased to hear that you find Treatwell easy to use and that it is helping to boost your income.

Thanks for being a great partner.

Best,
Treatwell

Tea
Note globale
  • Secteur d'activité : Santé, bien-être et fitness
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Higly recommend doing business with Treatwell

Publié le 27/02/2019

Avantages

Treatwell has helped my company to grow and build our regular customer base. The software is so easy to use, our clients love It and the customer support is always here when you need them. Thank you Treatwell!

Inconvénients

Receiving payments only on two week basis. It is very hard for small business to wait so long to receive the payment

Claire
Note globale
  • Secteur d'activité : Santé, bien-être et fitness
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Overall I'm a very satisfied customer

Publié le 21/02/2019

I get more clients

I get more clients

Avantages

More clients and some become regulars. Good benefit

Inconvénients

Can't tailor it more to my business needs and a big % And it adds up wgen you're a small business. Not enough tear structurw

Réponse de Treatwell

Hi Claire,

Thanks so much for taking the time to leave us a review. We are so pleased that you are satisfied with Treatwell Connect.

Best,
Treatwell

Lola
Note globale
  • Secteur d'activité : Santé, bien-être et fitness
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Business support in a box!

Publié le 12/02/2019

I have enjoyed my experience with treatwell cant wait to see what they add next as they are always...

I have enjoyed my experience with treatwell cant wait to see what they add next as they are always improving things or adding new features which always improves user experiences.

Avantages

I love the features that enable you to do everything from this one one app like reports, marketing and crm

Inconvénients

Its annoying that the reports count cancelled and no show clients in the overall performance reports such as sales

Réponse de Treatwell

Hi Lola,

Thanks so much for taking the time to leave us a review.

We are so glad to hear that you are enjoying the features of Treatwell Connect, we aim to keep improving them and help you manage your business more easily.

Thanks for being a great Treatwell partner.

Best,
Treatwell

Skirmante
Note globale
  • Secteur d'activité : Santé, bien-être et fitness
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Treatwell user for the past 5 years

Publié le 20/02/2019

Avantages

Very user friendly, good customer support

Inconvénients

Missng some functions, but very minor inconvenience

Réponse de Treatwell

Hi Skirmante,

Thank you for taking the time to leave us a review. We are so pleased that you are enjoying using our software.

Thank you for your continued support as a Treatwell partner.

Best,
Treatwell