
Note globale
Filtrer
Taille de l'entreprise
Temps d'utilis.
1544 avis
- Secteur d'activité : Automatisation industrielle
- Taille de l'entreprise : 5 001–10 000 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 7.0 /10
Logiciel optisigne
Publié le 07/10/2022
Une très bon expérience
- Secteur d'activité : Médias de diffusion
- Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Une gestion d'affichage ultra simple
Publié le 02/11/2022
J'ai travaillé un an pour une société qui utilisait Otisigns et j'ai beaucoup apprécié sa fiabilité..Aucune panne durant toute la période où je l'ai utilisé, et ceci est pour moi exceptionnel, ayant connu de nombreux systèmes...
Avantages
Sa très grande facilité de mise en oeuvre et sa fiabilité sont l'un des points les plus remarquables à mon avis
Inconvénients
Il y a beaucoup d'applications intéressantes inutilisables en France car elles sont diffusées en anglais
- Secteur d'activité : Relations publiques et communications
- Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
- Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 8.0 /10
Premier test réussi
Publié le 10/03/2023
Avantages
Facilité d'utilisation et le fait de pouvoir connecter d'autres applications
Inconvénients
Se connecter avec Calendly pour pouvoir souhaiter la bienvenu à notre prochain RDV
Alternatives envisagées
YodeckPourquoi passer à OptiSigns
Plus d'applications disponibles- Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Simple et rapide
Publié le 28/03/2022
Avantages
L'outil est rapide à déployer et nous avons pu mettre en production pour notre client sur deux sites éloignés en moins d'une heure. Le prix est très compétitif.
Inconvénients
Peut être encore baisser le prix ^^ même s'il est déjà compétitif !
- Secteur d'activité : Médias de diffusion
- Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
- Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Incroyable
Publié le 25/10/2022
J'ai posé quelques questions auxquelles on m'a répondu rapidement. Le mieux est l'essai gratuit, on ne risque rien. L'essayer c'est l'adopter
Avantages
tout ! Facilité d'installation, très intuitif, plein de proposition d'images suivant les corps de métier, mise à jour immédiate, abonnement pas très cher et la clé amazon est un bonheur
Inconvénients
Je ne vois absolument rien de négatif à ce produit.
- Secteur d'activité : Bijoux et produits de luxe
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Notre expérience
Publié le 28/02/2022
Nous avons choisi la solution Optisigns pour notre nouveau magasin. Son menu très intuitif a été très facile à prendre en main. Cette application est sans aucun doute la meilleure du marché et son tarif imbattable a été déterminant pour nous.
Avantages
L’étendue de ses capacités et la facilité d’installation et d’administration.
Inconvénients
Je n’ai pas remarqué pour l’instant de points faibles.
- Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Un service au top
Publié le 03/03/2022
Avantages
Ce service est devenu indispensable pour nous, il nous permet de promouvoir nos produits et faire de la publicité sur le lieu de vente
Inconvénients
Pouvoir changer les textes en live et la modification est prise immédiatement en compte
- Secteur d'activité : Cosmétiques
- Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
- Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 8.0 /10
super
Publié le 16/02/2022
tres bon logiciel ,facile d'utilisation et prix correct
Avantages
facile d'utilisation,bonne prise en main
Inconvénients
dans les modeles il devrait y avoir plus de metier differents
- Secteur d'activité : Marchés boursiers
- Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant Essai gratuit
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 1.0 /10
Tuvbubbn
Publié le 19/12/2022
Es-tu intéressé pour faire ce statut afin d'avoir accès à toutes nos offres d'extra ?Cette question est requise *
Avantages
HtfvjEs-tu intéressé pour faire ce statut afin d'avoir accès à toutes nos offres d'extra ?Cette question est requise *
Inconvénients
Hhknvrhj je Es-tu intéressé pour faire ce statut afin d'avoir accès à toutes nos offres d'extra ?Cette question est requise *
- Secteur d'activité : Biotechnologie
- Taille de l'entreprise : 201–500 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Simplicité d'utilisation
- Probabilité de recommander le produit 8.0 /10
Solution très intuitive. Prise en main rapide et back office simple.
Publié le 15/07/2022
Avantages
Ses fonctionnalités et sa simplicité d'usage.
Inconvénients
Gestion des playlists, avoir quelques bonnes pratiques.
- Secteur d'activité : Vente au détail
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 8.0 /10
très bonne application
Publié le 05/02/2023
Avantages
facile d'utilisation et à installer avec le stick amazon
Réponse de OptiSigns Inc.
Thank you so much for your kind review, Benoit.
We are always here to help in case you need us.
All the best,
Gustavo S.
- Secteur d'activité : Gestion d'organisme à but non lucratif
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les mois pendant Essai gratuit
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Bon logiciel
Publié le 10/11/2022
Avantages
Ce logiciel nous rend service pour la mise en place des heures d'ouverture
Inconvénients
La prise en main parait un peu complexe quand on ne connait le systeme.

- Secteur d'activité : Institutions religieuses
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 8.0 /10
Easiest Signage System around
Publié le 14/07/2020
They are super responsive. I feel like they listen.
Avantages
We are using the software as signage for our church. We love that we can collaborate on the content allowing each department to determine which assets to use. We tried several solutions before settling on this one. It gives us the control and flexibility we need while giving us tremendous functionality.
Inconvénients
The developer is still working on some of the native features (youtube support) on the Roku.
- Secteur d'activité : Gestion d'organisme à but non lucratif
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant Essai gratuit
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Probabilité de recommander le produit 4.0 /10
Been using the free trial
Publié le 20/01/2023
Avantages
Easy of use is probably the best feature so far.
Inconvénients
I am having problems with some of my media on screen - I have reached out to Customer Services. I would like to see integration with IP cameras on windows and roku devices.
- Secteur d'activité : Construction
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 0.0 /10
Optisigns lags behind competition
Publié le 01/10/2019
Avantages
-cloud based management
-customer support team is responsive and helpful
-fire stick is easy to source and cheap
Inconvénients
-cannot manage content effectively: need ability to group players
-very simplistic: no ability for custom widgets; no integration with RSS feeds, Tableau, or Power BI
-in net present value terms, Optisigns was our companies 3rd option
Pourquoi passer à OptiSigns
No. Yodeck was chosen and if currently deployed at all of our locations for internal communication.- Secteur d'activité : Gestion de l'enseignement
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
OptiSigns at school
Publié le 09/01/2023
Thanks to OptiSigns I can create many interesting screens with informations for students in my school. They can see them on the screen in the main entrance hall and they are very happy to have it.
Avantages
Very useful and easy to use software. One use it intuitionally, easy to learn, nice and many apps to choose from to prepare different and interesting screens.
Inconvénients
I've been using it only for few weeks and sinnce then I haven't noticed any bad sites of it.
Alternatives envisagées
Play Digital SignagePourquoi passer à OptiSigns
Because it was much better than the other product. For me it's the best product for my school.Réponse de OptiSigns Inc. Traduire en Français
Hi there,
Thank you so much for your kind review. I'm happy to see you are more than happy with our features and we are making your job easier.
We are always here to help in case you need us.
Best,
Gustavo S.
- Secteur d'activité : Vente au détail
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Easy to use digital displays
Publié le 27/01/2023
Avantages
My team was able to set up OptiSigns in a single afternoon. It's super easy to use out of the box and has all the features we were looking for.
Inconvénients
Unfortunately the Roku app doesn't support the split-screen options.
- Secteur d'activité : Vente au détail
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Simplicité d'utilisation
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
OptiSigns for Retail Store
Publié le 09/03/2023
Avantages
Love the features and learning how everything operates is pretty straight forward. Really like the fact that I could speak with customer service on the phone being a new user that helped me understand the features and how everything works. Customer service was very helpful getting our display up and running.
Inconvénients
I would like to see more templates available in an array of different colors.
Réponse de OptiSigns Inc. Traduire en Français
Hello Craig,
Thanks for your kind review. Your feedback helps us improve our service and product so we really appreciate it.
If there is anything we can help you with in the future please do not hesitate to ask, we are always here to help.
Best,
Gustavo S.
- Secteur d'activité : Énergies renouvelables et environnement
- Taille de l'entreprise : 201–500 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
OptiSigns Does What We Need it To Do
Publié le 02/02/2023
We were looking for a solution to add a layer of communication with our employees in our plants and corporate offices. This provides an easy ramp up and a great array of options as well as flexibility.
Avantages
The ease of use, the low barrier to entry, and the interface were all important items to me in choosing OptiSigns.
Inconvénients
I'm not sure yet. As a free trial user, I am hoping it will be as easy to use for 25 screens as it has been for two.
Alternatives envisagées
YodeckPourquoi passer à OptiSigns
Ease of use, low barrier to entry, priceRéponse de OptiSigns Inc. Traduire en Français
Hi David,
Thanks for your kind review, we really appreciate it.
If there is anything we can help you with in the future please do not hesitate to ask.
Best,
Gustavo S.
- Secteur d'activité : Vente au détail
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 8.0 /10
Affordable Digital signage
Publié le 20/02/2023
Avantages
I really like all the options that optisigns has to offer, the templets make designing screens very easy and I like that you can add different apps to screens. We really like that you can split the screens as well so it can run multiple screens at once.
Inconvénients
We had a little technical difficulty getting it set up, we contacted customer service and they responded promptly and was a great help to us.
- Secteur d'activité : Restaurants
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Optisigns Makes Eveything So Convenient
Publié le 25/02/2023
Amazing service to have if you have digital displays
Avantages
I love the menu layout design options and integrated social media the most.
Inconvénients
The Monthly Payments literally the only thing that can make this better would be making it free
Alternatives envisagées
YodeckPourquoi passer à OptiSigns
The difference in featuresRéponse de OptiSigns Inc. Traduire en Français
Hello Julian,
Thank you so much for your kind review. Your feedback helps us improve our features and services, so we really appreciate it.
We are always here to help in case you need us.
All the best,
Gustavo S.
- Secteur d'activité : Restaurants
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Good stuff
Publié le 26/02/2023
very good, very easy to use. hope have more better tanning service to help us.
Avantages
Easy to use, good support team and low price montly.
Inconvénients
Get more function in restaruant design and provide design help is better.
- Secteur d'activité : Loisirs, voyage et tourisme
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Very functional mobile app and easy to adjust content from anywhere
Publié le 27/05/2022
The ease of use, ability to schedule content from anywhere, and quality of playback using OptiSigns has been a gamechanger for us. We continue to find new ways to engage our guests now that we have unlocked so many possibilities with a platform that stays up to date with technological changes in the industry.
Avantages
It is so easy to schedule content, edit playlists and switch out media.
Inconvénients
There are some small interface issues with scheduling custom repeating events that show up here and there. This is not a major issue as it can be solved by refreshing and recreating the event, but it is worth refining. I also would like to see the emergency message center added to the mobile app, and a bit quicker response on the support side. These are all things that I believe will be improved as this platform continues to grow.
Alternatives envisagées
ScreenCloudPourquoi choisir OptiSigns
We will continue to use CenterEdge Advantage for many other aspects of our facility management. The Digital Signage platform they offer is not their main priority, nor is it the most important service they provided for us. We needed a more robust solution for signage, and OptiSigns delivered.Pourquoi passer à OptiSigns
OptiSigns offered the features we needed for what we felt was a reasonable price. Many providers charge more for a system that is not as easy for entry-level employees to use and more tedious to update or set up.- Secteur d'activité : Divertissement
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Excellent Solution
Publié le 31/03/2020
We have implented OptiSigns to power about 30 digital displays in our multi-disciplinary performing arts venue which is visited by approximately 150,000 guests annually. These displays are used for wayfinding, concessions/bar menus, box office signage, marketing assets, and even projection.
Our team of staff has been thrilled with OptiSigns and its ease of use vs. our previous system. In particular, the Notice Board app is incredibly useful for quick and professional deployment of content including messages like "OPAC welcomes Mr. John Doe" for day time meetings with donors. Our previous software for digital signage had only the most basic of notice board functionality.
Avantages
OptiSigns is HALF the cost of our previous software per screen/per month. As a non-profit, we work hard to use cost-effective solutions.
The feature set of OptiSigns is far greater than our previous system and after reviewing our options, it appears much more powerful than other solutions.
The deployment using Amazon Fire Sticks is absurdly easy. The affordability and availability of Fire Sticks also makes it super quick and easy to add additional screens.
OptiSigns does not charge for additional users. This is super helpful for a non-profit as we can empower our part-time staff to update our digital signage as needed. Other software options can charge up to $15 per user per month in addition to the per screen charge!
The folder management tool is awesome! It is very easy for each one of our departments to organize assets and keep things clean.
Inconvénients
This is really more of a wishlist rather than cons
Presets - We would love the ability to have mass presets that could be deployed quickly. For example, a preset would deploy different "Post-show" content to all screens for display as audiences leave. Likewise, "intermission" specific content could be deployed to different screens.
Chromebox - I would like to see better integration for Chromebox devices in kiosk mode.
- Secteur d'activité : Restaurants
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Look no further
Publié le 10/08/2020
Love the product thus far
Avantages
I have TouchBistro and their digital menu did not work at all. I have searched and searched tried multiple trials and this was by far user user friendly and easy to use even if you are not tech savvy. I can add my continuous updates to the menu as we have to keep adjusting due to food costs and the shortages. It loads in seconds beautifully. I even mark out what items we sell out of. Don’t waste your time looking around!
Inconvénients
The symbols are a little lacking and could not change the color on the ones I wanted to use from the template. Also I could not find the font though it was used in the template. I hope as I learn how to upload and edit I think it won’t matter. I also wish I could set the font size with a number not a slider bar it’s to hard to get it exact but I managed to make it close.