Drift

Chat en direct et messagerie in-app pour les ventes et le marketing

Note globale

4,5 /5
(195)
Rapport qualité-prix
4,1/5
Fonctionnalités
4,3/5
Simplicité d'utilisation
4,4/5
Support client
4,3/5

92%
des utilisateurs recommandent cette application
Classer par

195 avis

mohamed hamou
Note globale
  • Secteur d'activité : Logiciels
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

chatbot master

Publié le 07/07/2023

Je suis absolument ravi d'avoir découvert Drift, un outil de chatbot qui a vraiment révolutionné ma...

Je suis absolument ravi d'avoir découvert Drift, un outil de chatbot qui a vraiment révolutionné ma façon de gérer les interactions avec mes clients. Depuis que j'ai intégré Drift à mon site web, j'ai constaté une augmentation significative de l'engagement et des conversions.

Avantages

Flexibilité de l'expérience, la rapidité dans les repenses

Inconvénients

le design peut etre mieux, et la personnalisation et compliqué sur le dashboard

Essime
Essime
Note globale
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Logiciel très simple

Publié le 13/10/2023

Avantages

Facile et rapide permet d'intégrer d'autres produits et très professionnel. J'adore son interface d'utilisateur.

Inconvénients

Un très bon produit que j'apprécie et je n'ai aucun problème avec Drift. Ça été une expérience professionnelle

Réponse de Drift

Hi Essime — appreciate you taking the time to review your experience with Drift. Glad you're finding it easy to integrate with other tools!

Sarah Haberman, Senior Manager, Customer Marketing @ Drift

Jeannette
Jeannette
Note globale
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Logiciel de Chat direct

Publié le 14/10/2023

Avantages

Un nouveau logiciel de discussion en ligne et de gestion clientèle avec des mails professionnels et de très bonnes qualités relationnelles et d'interface permettant d'intégrer des nouveaux logiciels de CRM

Inconvénients

C'est le meilleur produit de Chat en direct. Je n'ai pas de soucis à ce niveau

Réponse de Drift

Thanks for your review, Jeannette!

Sarah Haberman, Senior Manager, Customer Marketing @ Drift

Akou Kafui
Akou Kafui
Note globale
  • Secteur d'activité : Immobilier commercial
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Logiciel de Live Chat

Publié le 02/11/2023

Avantages

Top produit de gestion clientèle très professionnel permettant de travailler à distance et tte sécurité avec des fonctionnalités modernes et facile a utiliser .

Inconvénients

Top et simple , sympa . Je n’ai jamais eu de problème avec Drift . Je le recommande

Réponse de Drift

Hi Akou, thanks for taking the time to review Drift — glad it's so easy to use for you!

Sarah Haberman, Senior Manager, Customer Marketing @ Drift

Emmanuel
Emmanuel
Note globale
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Logiciel de Messagerie

Publié le 24/09/2023

Avantages

J'utilise Drift comme plateforme de messagerie électronique très performant et simple à utiliser grâce à ses fonctionnalités. Ça me permet d'intégrer d'autres logiciels également.

Inconvénients

C'est une plateforme de messagerie électronique très efficace et très de créer des tickets. Je souhaite la mise à jour et l'intégration des autres logiciels

Samson
Samson
Note globale
  • Secteur d'activité : Médias de diffusion
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Logiciel de Support agent

Publié le 28/09/2023

Avantages

C'est très flexible et rapide pour le support client. Très moderne et avec une bonne qualité et de fonctionnalités tellement innovante. Ça permet de gérer les messages électroniques . J'ai aimé Drift

Inconvénients

C'est un super logiciel très simple et très bon pour la gestion des messageries électronique . Je vous le recommande

Réponse de Drift

Thanks for your review, Samson! 🙌

Laurent
Laurent
Note globale
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Logiciel de Chat

Publié le 08/10/2023

Avantages

Un très bon produit de messagerie et de Chat direct avec des meilleurs fonctionnalités . Facile pour le déploiement et simple à gérer le service client

Inconvénients

Un meilleur produit de messagerie et de Chat direct . J'adore

Réponse de Drift

Thanks for your review, Laurent!

- Sarah Haberman, Senior Manager, Customer Marketing @ Drift

Sylvie Florence
Sylvie Florence
Note globale
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Logiciel de marketing

Publié le 02/10/2023

Avantages

C'est un super produit pour aider les entreprises à augmenter leurs revenus. Très facile et sympa avec une conversation meilleurs. J'adore

Inconvénients

Un super produit et sympa. Je trouve que l'équipe assistante va l'héberger dans tous les pays bientôt. C'est intéressant

Réponse de Drift

Thanks for the review, Sylvie!

Hermann
Hermann
Note globale
  • Secteur d'activité : Développement et commerce international
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Logiciel de chat sécurisé

Publié le 11/11/2023

Avantages

Avec ce logiciel on assure de très bon travail , les messages électroniques permettant le marketing. C'est un bon logiciel

Inconvénients

J'ai pas de problème avec Drift , j'apprécie beaucoup.

Réponse de Drift

Thanks for the review, Hermann!

- Sarah Haberman, Senior Manager, Customer Marketing @ Drift

Samuel
Samuel
Note globale
  • Secteur d'activité : Développement et commerce international
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Logiciel de Live chat

Publié le 25/12/2023

Avantages

Drift est un logiciel très efficace , permettant de rester en contact avec les clients en faisant les comptes. C'est un très bon logiciel.

Inconvénients

Je n'ai pas d'inconvénients avec ce logiciel pour le moment.

Marcel
Note globale
  • Secteur d'activité : Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d'utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 6.0 /10

Logiciel de conversation marketing

Publié le 06/12/2023

Avantages

C'est un logiciel hors norme niveau interfaces et fluidité. Simple et efficace

Inconvénients

Contrairement aux autres logiciels concurrents ce logiciel propose moins de fonctionnalité

Michee
Note globale
  • Secteur d'activité : Immobilier commercial
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d'utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Logiciel de messagerie

Publié le 28/11/2023

Avantages

C'est une platforme très simple à utiliser,interactive et amusant

Inconvénients

J'utilise la platforme il y a un bonoment et j'ai pas de choses encore à reprocher

Estelle
Estelle
Note globale
  • Secteur d'activité : Mode et vêtements
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant Essai gratuit
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Logiciel de marketing conversationnel

Publié le 25/10/2023

Avantages

Drift est une bonne plateforme de gestion des messages électronique qui permet l’automatisation du marketing et la gestion du temps.

Inconvénients

Drift est un bon produit que je peux conseiller mais le problème est que le prix n’est pas abordable pour tout le monde.

Réponse de Drift

Thanks for reviewing Drift, Estelle!

- Sarah Haberman, Senior Manager, Customer Marketing @ Drift

Wilrich Fleury Amour
Note globale
  • Secteur d'activité : Construction
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les mois pendant Essai gratuit
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Logiciel de chat

Publié le 09/10/2023

Avantages

Drift un incroyable logiciel à succès. Avec ce logiciel, j'ai une grande facilité à travailler à distance avec mes équipes grâce au chat en direct. Très facile pour le déploiement.

Inconvénients

Un service qualité prix très favorable, grâce à son service client, je peux le recommander tout simplement.

Réponse de Drift

Hi Wilrich, thanks for taking the time to review Drift! Glad to hear you're having a great experience.

- Sarah Haberman, Senior Manager, Customer Marketing @ Drift

Saturnin
Note globale
  • Secteur d'activité : Construction
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les mois pendant Essai gratuit
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Logiciel de gestion

Publié le 10/10/2023

Avantages

C'est un tres bon logiciel qui est utilisé pour les Operation de back Office. Il est utilisé à plusieurs Systeme .

Inconvénients

Je recommande ce ce logiciel sécurisé au utilisateur.

Réponse de Drift

Hi Saturnin, thanks for your review!

- Sarah Haberman, Senior Manager, Customer Marketing @ Drift

Modeste Komlan
Note globale
  • Secteur d'activité : Développement et commerce international
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les mois pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d'utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Logiciel de marketing

Publié le 28/11/2023

Avantages

Une plate-forme de vente qui assure une bon controle de ses activités

Inconvénients

Pas d'inconvénients à déplorer, c'est une application qui a tout pour faciliter la tâche aux utilisateurs

Andrey
Andrey
Note globale
  • Secteur d'activité : Articles de sport
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

A modern way to connect with your customers

Publié le 30/09/2018

I still use Drift and will do further.

I still use Drift and will do further.

Avantages

I implemented Drift in my website. The reason is not just I want to connect with my customers. but to show them that behind that e-commerce store there is a real person.
Nowadays, people loves connecting by others by typing what they need or what questions they have.
I use Drift app on my smartphone so I can answer fast to my customers.

Inconvénients

My suggestion is to offer an option to choice louder or another sound notification when there is a user on the other side. Very often I can't hear that someone has just sent me a question. And then I miss the opportunity to answer.

Ramon
Ramon
Note globale
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 6.0 /10

One of the most appealing, beautiful and expensive website chats on the market

Publié le 31/07/2018

- Providing a beautiful and direct contact option directly on my website
- Direct targeting of...

- Providing a beautiful and direct contact option directly on my website
- Direct targeting of specific customers groups with chat messages, emails and pop-ups
-> Increasing the number of leads & sales

Avantages

- The design of the chat widget is gorgeous. It works on any browser and every mobile phone, I've tried, like a charm. With other chat widgets, I had lots of issues that it hasn't been displayed always correctly.
- Advanced bot and automation capabilities based on tags and other attributes
- Live view of prospects on your website with direct contact via web chat functionality
- Outbound marketing (sending sequences and tracking of emails) with their drift Gmail extension.

Inconvénients

- Drift is quite expensive for what they offer. I'm one of the happy customers, which has gotten a startup license of the pro plan for a fraction of the normal price. Even with the pro plan, you have unnecessary restrictions like customization of the chat widget with CSS and using the smaller version. Most of the enterprise features as account-based marketing are great for any startup. Why isn't just the support by Drift and the quantity of usage restricted? Why do I have to see the restrictions within your account always and cannot just hide them if I cannot afford? Are they in need of that kind of marketing?
- The calendar cannot be completely translated into the language of your choice and you can't use a custom domain.
- Help center is branded with drift, even if your plan support branding free chat widget.
- I've received lots of emails from Drift about their Hypergrowth Conference (at least 10 in the last few months), which is quite annoying, no matter how personal and funny they have been written.
- I receive quite some emails regarding extensions of the core product like Drift Signature and Drift Help Center, but I've never gotten an update what has changed in the core product. After a while looking into the bot creation section, I've been flabbergasted that the whole design of the visual builder has changed, without me receiving any message about the advantages the new design and process brings with it.

Olivier
Note globale
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 0.0 /10

Not a good way to do business

Publié le 18/11/2019

Just an awful approach to customer service and the worse experience with a vendor after 15 years in...

Just an awful approach to customer service and the worse experience with a vendor after 15 years in IT. We have lost a couple of months because of them, and we are now going with another solution, which is 7x cheaper plus delivers most of the features, if not the fanciest ones.

Avantages

The advanced features are interesting but they lack some of the basics

Inconvénients

The main issue is not the software, but the way drift does business. I am taking the time to write this review because there should be consequences to a firm reputation when they are misleading people.

1. Drift refused any free trial and only accepted to provide a tech demo where we were told everything would be fine

2. After sign up, we got ZERO access to the implementation team, which service was included in the price, and support did not answer emails, refused to do anything but chat, could not provide any clear tech guidance. Really poor.

3. We were overcharged and had to send emails all over the organization to get that point resolved after weeks. I got other things to do.

4. During the implementation, it turned out that the critical feature we had been told was included (routing).... was only available if we agreed to pay 3x more than the cost we had been quoted. And Drift is expensive in the first place when compared to pretty much any other chat solution.

5. So after losing a month+ in the process, Drift accepted to cancel the subscription BUT still charged us and refused to refund the initial month

6. We are talking about small money here (1k or something), and Drift can keep the change if their team feels they need to.

Darien
Darien
Note globale
  • Secteur d'activité : Institutions religieuses
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé Autre pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d'utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 7.0 /10

Drift is a high quality chat platform with a significant load time

Publié le 02/03/2021

Drift has a lot of great features, and although it can be confusing at first, it is well worth the...

Drift has a lot of great features, and although it can be confusing at first, it is well worth the effort. My only complaint (and the only reason I wouldn't use it at this time) would be the significant increase in load time on my websites, which caused me to look elsewhere for a better solution.

Avantages

I inherited drift from my predecessor, and immediately found it to be a very powerful and useful platform. It offered simple chat solutions, sent follow-up emails to people who didn't see your chat automatically, and provided numerous other useful features. It had a simple chat window that caught people's attention and generated chats, all of which we found very useful for our needs

Inconvénients

Drift has a couple key problems - one being the overly simplistic and confusing backend UI. For users, there were just so many options on the admin side of things, and using it, I immediately felt lost and confused. This likely would have been different if I'd been part of the team that set it up, but starting to use the platform required quite a learning curve to customize it to our needs.

Perhaps more significantly, I used Drift for a period of time while updating my companies website - and upon switching to Wordpress and using Drift, I started to notice a significant increase in load time - with lighthouse & gtmetrix revealing a significant load time (I believe it was over 1.3 seconds of load time) caused by Drift's code. Needless to say, load time is key in website conversions, so I switched away from the platform pretty quick after that.

Réponse de Drift

Darien,

Thanks very much for taking the time to share your experience with us. This feedback is really important to ensuring we can improve for our customers. I'd love the opportunity to introduce you to our produce team if you'd be open to chatting more. Feel free to contact me directly at jhogan@drift.com.

All the best,

Julie Hogan, VP - Customer Experience

Dan
Dan
Note globale
  • Secteur d'activité : Ressources humaines
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

This has been a great tool to improve website conversion.

Publié le 13/12/2019

We purchased Drift to help our website convert more visitors, we definitely saw an uptick in...

We purchased Drift to help our website convert more visitors, we definitely saw an uptick in conversions even if you take into account the amount of form fills it enviably cannibalized.

Avantages

Drift is easy to implement and a extremely powerful tool for increasing conversion on your website by directly engaging visitors.

Inconvénients

If you're looking to engage your entire Salesforce in using this tool, it can be quite expensive to purchase the seats. Also, it's not all that flexible if you're not trying to use it in a relatively specific way.

Chris
Chris
Note globale
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Easy (and free) way to add chat to your website!

Publié le 16/03/2018

Avantages

The pros over at Drift get IT! They have provided a great chat tool that is super clean, easy to use, and it just works. I run an e-commerce website and there's no doubt that having Drift in place has boosted my sales. It is a great way to capture new email addresses as well, which I have used in follow up marketing sequences, thus resulting in additional sales. Can't say enough about this software, I really enjoy it.

Inconvénients

Everything isn't free! But, I get it. The additional features are worth paying for, and I will be at that point on my site soon. Looking forward to it!

Tamás
Tamás
Note globale
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client

You can fell in love with a SaaS product.

Publié le 04/05/2018

Avantages

Drift is the world's first and only conversational marketing platform. You can talk to your best leads real time on your page and create super personalized messages to get in contact with them.

Inconvénients

Its features mostly are created for the US market and some parts of the software can't be used in my Hungarian language. But honestly, I can't really mention anything bad. The team shifts monthly new features. They are super fast!

Melanie
Melanie
Note globale
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

So Much More Than a Simple Chatbot

Publié le 19/03/2018

We have made use of Drift to replace the standard static contact forms on a number of client sites...

We have made use of Drift to replace the standard static contact forms on a number of client sites in various, very different niches, including real estate, banking, recruiting and direct sales. The results have been very positive thus far. It is easier for live reps to follow up with leads, emails are not being missed or overlooked and the chatbots themselves add an interactive dimension that seems to be far more engaging for visitors

Avantages

Drift is intuitive and adds value to almost any site. The application is currently running on several of my clients' sites (under my management) with great success. Case in point. A Realtor client began an interaction with a site visitor browsing for information on his market in general. Via Drift several conversations led to the sale of a home. No email contact form can match that!

Inconvénients

The iPhone app is not always as responsive as I'd like - better notifications would help - but on the whole, my experience with Drift so far has been overwhelmingly positive.

Ishan
Ishan
Note globale
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Makes customer interaction easy!!

Publié le 24/10/2018

I am enjoying drift as it helps my customers to directly drop in a chat whenever they have any...

I am enjoying drift as it helps my customers to directly drop in a chat whenever they have any queries, this has reduced the number of support calls I used to get before drift.

Avantages

It's ability to post internal notes that only your team members can see. It really helps during troubleshooting.

Inconvénients

The mobile app is a little confusing at times and it takes time in refreshing, it doesn't auto refresh and doesn't display the recent chats on it's own.