Avis clients sur Drift
Drift
Note globale
Filtrer
Taille de l'entreprise
Temps d'utilis.
198 avis
- Secteur d'activité : Logiciels
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
chatbot master
Publié le 07/07/2023
Je suis absolument ravi d'avoir découvert Drift, un outil de chatbot qui a vraiment révolutionné ma...
Je suis absolument ravi d'avoir découvert Drift, un outil de chatbot qui a vraiment révolutionné ma façon de gérer les interactions avec mes clients. Depuis que j'ai intégré Drift à mon site web, j'ai constaté une augmentation significative de l'engagement et des conversions.
Avantages
Flexibilité de l'expérience, la rapidité dans les repenses
Inconvénients
le design peut etre mieux, et la personnalisation et compliqué sur le dashboard
- Secteur d'activité : Vente au détail
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
Logiciel très simple
Publié le 13/10/2023
Avantages
Facile et rapide permet d'intégrer d'autres produits et très professionnel. J'adore son interface d'utilisateur.
Inconvénients
Un très bon produit que j'apprécie et je n'ai aucun problème avec Drift. Ça été une expérience professionnelle
Réponse de Drift
Hi Essime — appreciate you taking the time to review your experience with Drift. Glad you're finding it easy to integrate with other tools!
Sarah Haberman, Senior Manager, Customer Marketing @ Drift
- Secteur d'activité : Vente au détail
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
Logiciel de Chat direct
Publié le 14/10/2023
Avantages
Un nouveau logiciel de discussion en ligne et de gestion clientèle avec des mails professionnels et de très bonnes qualités relationnelles et d'interface permettant d'intégrer des nouveaux logiciels de CRM
Inconvénients
C'est le meilleur produit de Chat en direct. Je n'ai pas de soucis à ce niveau
Réponse de Drift
Thanks for your review, Jeannette!
Sarah Haberman, Senior Manager, Customer Marketing @ Drift
- Secteur d'activité : Immobilier commercial
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
Logiciel de Live Chat
Publié le 02/11/2023
Avantages
Top produit de gestion clientèle très professionnel permettant de travailler à distance et tte sécurité avec des fonctionnalités modernes et facile a utiliser .
Inconvénients
Top et simple , sympa . Je n’ai jamais eu de problème avec Drift . Je le recommande
Réponse de Drift
Hi Akou, thanks for taking the time to review Drift — glad it's so easy to use for you!
Sarah Haberman, Senior Manager, Customer Marketing @ Drift
- Secteur d'activité : Vente au détail
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
Logiciel de Messagerie
Publié le 24/09/2023
Avantages
J'utilise Drift comme plateforme de messagerie électronique très performant et simple à utiliser grâce à ses fonctionnalités. Ça me permet d'intégrer d'autres logiciels également.
Inconvénients
C'est une plateforme de messagerie électronique très efficace et très de créer des tickets. Je souhaite la mise à jour et l'intégration des autres logiciels
- Secteur d'activité : Médias de diffusion
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
Logiciel de Support agent
Publié le 28/09/2023
Avantages
C'est très flexible et rapide pour le support client. Très moderne et avec une bonne qualité et de fonctionnalités tellement innovante. Ça permet de gérer les messages électroniques . J'ai aimé Drift
Inconvénients
C'est un super logiciel très simple et très bon pour la gestion des messageries électronique . Je vous le recommande
Réponse de Drift
Thanks for your review, Samson! 🙌
- Secteur d'activité : Vente au détail
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
Logiciel de Chat
Publié le 08/10/2023
Avantages
Un très bon produit de messagerie et de Chat direct avec des meilleurs fonctionnalités . Facile pour le déploiement et simple à gérer le service client
Inconvénients
Un meilleur produit de messagerie et de Chat direct . J'adore
Réponse de Drift
Thanks for your review, Laurent!
- Sarah Haberman, Senior Manager, Customer Marketing @ Drift
- Secteur d'activité : Vente au détail
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
Logiciel de marketing
Publié le 02/10/2023
Avantages
C'est un super produit pour aider les entreprises à augmenter leurs revenus. Très facile et sympa avec une conversation meilleurs. J'adore
Inconvénients
Un super produit et sympa. Je trouve que l'équipe assistante va l'héberger dans tous les pays bientôt. C'est intéressant
Réponse de Drift
Thanks for the review, Sylvie!
- Secteur d'activité : Développement et commerce international
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
Logiciel de chat sécurisé
Publié le 11/11/2023
Avantages
Avec ce logiciel on assure de très bon travail , les messages électroniques permettant le marketing. C'est un bon logiciel
Inconvénients
J'ai pas de problème avec Drift , j'apprécie beaucoup.
Réponse de Drift
Thanks for the review, Hermann!
- Sarah Haberman, Senior Manager, Customer Marketing @ Drift
- Secteur d'activité : Développement et commerce international
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Logiciel de Live chat
Publié le 25/12/2023
Avantages
Drift est un logiciel très efficace , permettant de rester en contact avec les clients en faisant les comptes. C'est un très bon logiciel.
Inconvénients
Je n'ai pas d'inconvénients avec ce logiciel pour le moment.
- Secteur d'activité : Marketing et publicité
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Simplicité d'utilisation
- Probabilité de recommander le produit 6.0 /10
Logiciel de conversation marketing
Publié le 06/12/2023
Avantages
C'est un logiciel hors norme niveau interfaces et fluidité. Simple et efficace
Inconvénients
Contrairement aux autres logiciels concurrents ce logiciel propose moins de fonctionnalité
- Secteur d'activité : Immobilier commercial
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Simplicité d'utilisation
- Probabilité de recommander le produit 8.0 /10
Logiciel de messagerie
Publié le 28/11/2023
Avantages
C'est une platforme très simple à utiliser,interactive et amusant
Inconvénients
J'utilise la platforme il y a un bonoment et j'ai pas de choses encore à reprocher
- Secteur d'activité : Mode et vêtements
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant Essai gratuit
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
Logiciel de marketing conversationnel
Publié le 25/10/2023
Avantages
Drift est une bonne plateforme de gestion des messages électronique qui permet l’automatisation du marketing et la gestion du temps.
Inconvénients
Drift est un bon produit que je peux conseiller mais le problème est que le prix n’est pas abordable pour tout le monde.
Réponse de Drift
Thanks for reviewing Drift, Estelle!
- Sarah Haberman, Senior Manager, Customer Marketing @ Drift
- Secteur d'activité : Construction
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les mois pendant Essai gratuit
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
Logiciel de chat
Publié le 09/10/2023
Avantages
Drift un incroyable logiciel à succès. Avec ce logiciel, j'ai une grande facilité à travailler à distance avec mes équipes grâce au chat en direct. Très facile pour le déploiement.
Inconvénients
Un service qualité prix très favorable, grâce à son service client, je peux le recommander tout simplement.
Réponse de Drift
Hi Wilrich, thanks for taking the time to review Drift! Glad to hear you're having a great experience.
- Sarah Haberman, Senior Manager, Customer Marketing @ Drift
- Secteur d'activité : Construction
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les mois pendant Essai gratuit
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
Logiciel de gestion
Publié le 10/10/2023
Avantages
C'est un tres bon logiciel qui est utilisé pour les Operation de back Office. Il est utilisé à plusieurs Systeme .
Inconvénients
Je recommande ce ce logiciel sécurisé au utilisateur.
Réponse de Drift
Hi Saturnin, thanks for your review!
- Sarah Haberman, Senior Manager, Customer Marketing @ Drift
- Secteur d'activité : Développement et commerce international
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les mois pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Simplicité d'utilisation
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
Logiciel de marketing
Publié le 28/11/2023
Avantages
Une plate-forme de vente qui assure une bon controle de ses activités
Inconvénients
Pas d'inconvénients à déplorer, c'est une application qui a tout pour faciliter la tâche aux utilisateurs
- Secteur d'activité : Institutions religieuses
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
My leads increased
Publié le 28/07/2019
Overall, drift has ben able to get way for leads and conversions. This does create a huge impact in...
Overall, drift has ben able to get way for leads and conversions. This does create a huge impact in growing our organization alot more.
Avantages
I like that i can access new conversations not only form my desktop but smartphones so i can communicate a much a possible with website visitors. And also the option for someone to put in the email and name without asking
Inconvénients
I do not like that the free version is limited as it pertains to automated messages. I guess thats similar for other chat apps.
- Secteur d'activité : Institutions religieuses
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé Autre pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Simplicité d'utilisation
- Probabilité de recommander le produit 7.0 /10
Drift is a high quality chat platform with a significant load time
Publié le 02/03/2021
Drift has a lot of great features, and although it can be confusing at first, it is well worth the...
Drift has a lot of great features, and although it can be confusing at first, it is well worth the effort. My only complaint (and the only reason I wouldn't use it at this time) would be the significant increase in load time on my websites, which caused me to look elsewhere for a better solution.
Avantages
I inherited drift from my predecessor, and immediately found it to be a very powerful and useful platform. It offered simple chat solutions, sent follow-up emails to people who didn't see your chat automatically, and provided numerous other useful features. It had a simple chat window that caught people's attention and generated chats, all of which we found very useful for our needs
Inconvénients
Drift has a couple key problems - one being the overly simplistic and confusing backend UI. For users, there were just so many options on the admin side of things, and using it, I immediately felt lost and confused. This likely would have been different if I'd been part of the team that set it up, but starting to use the platform required quite a learning curve to customize it to our needs.
Perhaps more significantly, I used Drift for a period of time while updating my companies website - and upon switching to Wordpress and using Drift, I started to notice a significant increase in load time - with lighthouse & gtmetrix revealing a significant load time (I believe it was over 1.3 seconds of load time) caused by Drift's code. Needless to say, load time is key in website conversions, so I switched away from the platform pretty quick after that.
Réponse de Drift
Darien,
Thanks very much for taking the time to share your experience with us. This feedback is really important to ensuring we can improve for our customers. I'd love the opportunity to introduce you to our produce team if you'd be open to chatting more. Feel free to contact me directly at jhogan@drift.com.
All the best,
Julie Hogan, VP - Customer Experience
- Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 0.0 /10
Not a good way to do business
Publié le 18/11/2019
Just an awful approach to customer service and the worse experience with a vendor after 15 years in...
Just an awful approach to customer service and the worse experience with a vendor after 15 years in IT. We have lost a couple of months because of them, and we are now going with another solution, which is 7x cheaper plus delivers most of the features, if not the fanciest ones.
Avantages
The advanced features are interesting but they lack some of the basics
Inconvénients
The main issue is not the software, but the way drift does business. I am taking the time to write this review because there should be consequences to a firm reputation when they are misleading people.
1. Drift refused any free trial and only accepted to provide a tech demo where we were told everything would be fine
2. After sign up, we got ZERO access to the implementation team, which service was included in the price, and support did not answer emails, refused to do anything but chat, could not provide any clear tech guidance. Really poor.
3. We were overcharged and had to send emails all over the organization to get that point resolved after weeks. I got other things to do.
4. During the implementation, it turned out that the critical feature we had been told was included (routing).... was only available if we agreed to pay 3x more than the cost we had been quoted. And Drift is expensive in the first place when compared to pretty much any other chat solution.
5. So after losing a month+ in the process, Drift accepted to cancel the subscription BUT still charged us and refused to refund the initial month
6. We are talking about small money here (1k or something), and Drift can keep the change if their team feels they need to.
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
Great way to add essential chat functionality to your website
Publié le 11/12/2017
Great way to provide value to visitors and be able to clearly communicate.
Great way to provide value to visitors and be able to clearly communicate.
Avantages
Drift is an easy way to bring chat to your site - especially when people are less and less willing to browse your site for answers and don't trust you'll ever respond to your "contact us" form. We've enjoyed using Drift and really like how seamlessly it integrates in with HubSpot.
Inconvénients
The only complaint I have about drift is some of the functionality that's behind a paywall. I understand they need to make money, but some functionality that seems like a basic requirement to me is behind a paywall and eliminates itself from the conversation of some smaller businesses that don't always have someone able to answer immediately at all times. That being said, even Drift's paywall is easily justifiable for the benefit it provides.
- Secteur d'activité : Articles de sport
- Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
A modern way to connect with your customers
Publié le 30/09/2018
I still use Drift and will do further.
I still use Drift and will do further.
Avantages
I implemented Drift in my website. The reason is not just I want to connect with my customers. but to show them that behind that e-commerce store there is a real person.
Nowadays, people loves connecting by others by typing what they need or what questions they have.
I use Drift app on my smartphone so I can answer fast to my customers.
Inconvénients
My suggestion is to offer an option to choice louder or another sound notification when there is a user on the other side. Very often I can't hear that someone has just sent me a question. And then I miss the opportunity to answer.
- Secteur d'activité : Ressources humaines
- Taille de l'entreprise : 201–500 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
This has been a great tool to improve website conversion.
Publié le 13/12/2019
We purchased Drift to help our website convert more visitors, we definitely saw an uptick in...
We purchased Drift to help our website convert more visitors, we definitely saw an uptick in conversions even if you take into account the amount of form fills it enviably cannibalized.
Avantages
Drift is easy to implement and a extremely powerful tool for increasing conversion on your website by directly engaging visitors.
Inconvénients
If you're looking to engage your entire Salesforce in using this tool, it can be quite expensive to purchase the seats. Also, it's not all that flexible if you're not trying to use it in a relatively specific way.
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Easy (and free) way to add chat to your website!
Publié le 16/03/2018
Avantages
The pros over at Drift get IT! They have provided a great chat tool that is super clean, easy to use, and it just works. I run an e-commerce website and there's no doubt that having Drift in place has boosted my sales. It is a great way to capture new email addresses as well, which I have used in follow up marketing sequences, thus resulting in additional sales. Can't say enough about this software, I really enjoy it.
Inconvénients
Everything isn't free! But, I get it. The additional features are worth paying for, and I will be at that point on my site soon. Looking forward to it!
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
You can fell in love with a SaaS product.
Publié le 04/05/2018
Avantages
Drift is the world's first and only conversational marketing platform. You can talk to your best leads real time on your page and create super personalized messages to get in contact with them.
Inconvénients
Its features mostly are created for the US market and some parts of the software can't be used in my Hungarian language. But honestly, I can't really mention anything bad. The team shifts monthly new features. They are super fast!
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
So Much More Than a Simple Chatbot
Publié le 19/03/2018
We have made use of Drift to replace the standard static contact forms on a number of client sites...
We have made use of Drift to replace the standard static contact forms on a number of client sites in various, very different niches, including real estate, banking, recruiting and direct sales. The results have been very positive thus far. It is easier for live reps to follow up with leads, emails are not being missed or overlooked and the chatbots themselves add an interactive dimension that seems to be far more engaging for visitors
Avantages
Drift is intuitive and adds value to almost any site. The application is currently running on several of my clients' sites (under my management) with great success. Case in point. A Realtor client began an interaction with a site visitor browsing for information on his market in general. Via Drift several conversations led to the sale of a home. No email contact form can match that!
Inconvénients
The iPhone app is not always as responsive as I'd like - better notifications would help - but on the whole, my experience with Drift so far has been overwhelmingly positive.