NinjaOne

4,8 (241)
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Automatisez les tâches IT les plus complexes avec NinjaOne

Note globale

4,8 /5
(241)
Rapport qualité-prix
4,6/5
Fonctionnalités
4,5/5
Simplicité d'utilisation
4,7/5
Support client
4,7/5

98%
des utilisateurs recommandent cette application
Classer par

241 avis

Christophe
Note globale
  • Secteur d'activité : Matériel informatique
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Ninja RMM, un produit en constante evolution

Publié le 17/05/2023

Au déla du produits qui fonctionne tres bien, nous avons découvert une équipe réactive et a...

Au déla du produits qui fonctionne tres bien, nous avons découvert une équipe réactive et a l'écoute de nos demande, plus qu'un fournisseur Ninja est un partenaire fiable

Avantages

Une prise en main rapide pour l'assistance de nos clients, un tableau de bord qui concentre l'essentiel pour faciliter la vie des techniciens, et l'automatisation des taches récurrentes qui nous fait gagner énormément de temps.

Inconvénients

L'acces pour les clients lorsqu'ils veulent prendre la main sur leur parc est tres limité.

Geneviève
Note globale
  • Secteur d'activité : Cabinet d'avocats
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les mois pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d'utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Excellent outil de gestion des billets

Publié le 04/03/2024

Nous avons remplacé l’utilisation du courriel pour l’ouverture des billets et nous avons que de...

Nous avons remplacé l’utilisation du courriel pour l’ouverture des billets et nous avons que de bons commentaires. Il est facile d’utilisation et j’adore la fonction de capture d’ecran

Avantages

Facile d’utilisation, permet de créer un billet pour une autre personne que soi et d’y ajouter des captures d’écran

Inconvénients

Aucun, je n’ai que du positif à dire sur cet outil!

Antoine
Note globale
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Rc Group

Publié le 20/12/2022

Avantages

A chaque mise à jour des évolutions pertinentes

Inconvénients

Un seul endroit pour gerer mon parc informatique, il manque plus que bitdefender GravityZone dans la console

Fabio
Note globale
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Répond aux attentes

Publié le 14/07/2021

Le support technique est très réactif, le commercial est également présent lorsqu'on en a besoin....

Le support technique est très réactif, le commercial est également présent lorsqu'on en a besoin. Super équipe dans l'ensemble !

Avantages

Le produit est simple d'utilisation. La plateforme cloud qui héberge la solution est réactive. NinjaRMM est un outil bien optimisé !

Inconvénients

Toutes les fonctionnalitées ont été mises à l'épreuve, et se sont intégrées parfaitement dans les parcs informatique de nos clients.

Nicolas
Note globale
  • Secteur d'activité : Logiciels
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Simple et efficace

Publié le 18/08/2020

Avantages

Les licences intégré de TeamViewer et de Bitdefender sa simplicité d'utilisations sa rapidité de mise en production et de déploiement..

Inconvénients

Je trouve qu'il n'y a rien à lui reprocher les évolutions du logiciels sont rapide.

Divaldo
Divaldo
Note globale
  • Secteur d'activité : Services aux consommateurs
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Excellent remote IT management and monitoring platform

Publié le 11/02/2024

Avantages

One of the most complete solutions on the market, with excellent functionality and easy to use. Very easy for Device Management, Remote Support, IT Security. Excellent for improving the efficiency of the IT team and reducing costs.

Inconvénients

It was difficult to start using because there was no price transparency, that is, they could very well make prices available without having to contact the company.

Andrew
Note globale
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

NinjaOne is the NumberOne RMM for MSPs

Publié le 10/04/2024

Outstanding. I love NinjaOne and couldn't do my job efficiently without it.

Outstanding. I love NinjaOne and couldn't do my job efficiently without it.

Avantages

Ease of use, ease of deployment, the GUI is simple yet gives you everything you need at a glance, simple patching functionality and asset organisation. NinjaOne is incredible.

Inconvénients

I honestly can't of any shortcomings of NinjaOne. It's an incredible product and must have for any MSP.

Ivy
Note globale
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 5.0 /10

It wasn't bad, but users bounced off it for interface reasons and support issues so we left

Publié le 06/09/2023

Overall it was ok. The software seemed like it was on its way, but the amount it cost had me...

Overall it was ok. The software seemed like it was on its way, but the amount it cost had me feeling like we were paying to be beta testers

Avantages

Cleanliness of design was nice. Actively developed

Inconvénients

Things that were not present were described as forthcoming, but no roadmap at the time.

Kevin
Note globale
  • Secteur d'activité : Entreposage
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé tous les mois pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 6.0 /10

Great RMM, but expensive and lacks some features

Publié le 12/12/2024

The company I worked at used NinjaOne for a while, and it was great, however, it lacked features...

The company I worked at used NinjaOne for a while, and it was great, however, it lacked features that aren't critical, but nice to have. It was also quite a bit more expensive than some other RMM solutions.

Avantages

NinjaOne is extremely easy to use, has robust automation features, responsive customer support, and comprehensive remote management.

Inconvénients

Some cons of NinjaOne are its limited integration options, feature gaps, and it's a little pricey.

Nish
Note globale
  • Secteur d'activité : Recherche
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

NinjaOne Usage

Publié le 18/09/2024

NinjaOne has been great tool for us to use. Especially, it works seamlessly when we remote control...

NinjaOne has been great tool for us to use. Especially, it works seamlessly when we remote control the devices.

Avantages

Easy to use and automation of tasks. It's been great to use this product.

Inconvénients

Format of the devices dashboard. It needs a bit of upgrade as the software doesn't integrate very well with Lenovo laptops.

Micheal
Note globale
  • Secteur d'activité : Hôpitaux et soins de santé
  • Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

NinjaOne Has Been a Reliable and Easy to Use Solution

Publié le 01/05/2024

Avantages

The capabilities of NinjaOne are excellent.
NinjaOne makes work easier for us.

Inconvénients

I do not have dislikes for NinjaOne.
NinjaOne is superb.

Andrew
Note globale
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

NinjaOne - NumberOne!

Publié le 06/10/2023

Ninja is one of if not the best platform I use daily. Of the 20-odd platforms and tools I regularly...

Ninja is one of if not the best platform I use daily. Of the 20-odd platforms and tools I regularly use, Ninja is the most user-friendly, robust, dynamic and comprehensive. If you're in the market for an RMM - Go with NinjaOne.

Avantages

Ninja RMM is so simply and straight forward to use, however is jam-packed with vital features any serious MSP utilises. I live in Ninja and would be hard-pressed to find a better tool to replace it.

Inconvénients

The only issue I have come across is that I had a little bit of trouble changing the display mode. Such a minor, almost non-issue, that is how great this RMM is.

Nyoro
Note globale
  • Secteur d'activité : Construction
  • Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

NinjaOne Has Been an Effective IT Management Tool

Publié le 01/05/2024

Avantages

NinjaOne has been a superb IT management solution.
I like the reliability and ease of use of NinjaOne.

Inconvénients

NinjaOne makes work easier.
No dislikes about NinjaOne.

Ana
Note globale
  • Secteur d'activité : Électronique grand public
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

NinjaOne helps me keep track of my tasks and stay on top of deadlines easily.

Publié le 09/08/2024

Avantages

The interface is user-friendly and the automation features save me time.

Inconvénients

I wish there were more customization options for task organization and labeling.

Mark
Note globale
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Great Product - Continuing to add features

Publié le 05/12/2023

Consolidating our tools and having a single pane of glass for our operations center to work from,...

Consolidating our tools and having a single pane of glass for our operations center to work from, no longer are we missing alerts because a monitoring page is minimized or covered by another one of our tools.

Avantages

As an MSP getting the tool deployed quickly, efficiently and leveraging the work we've put into our configuration has been a huge time savings.

Inconvénients

The gap is being closed with every release, our biggest issue with MDM which we are looking forward to trying out soon.

Nick
Note globale
  • Secteur d'activité : Informatique et sécurité réseau
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Excellent RMM software, highly recommended.

Publié le 04/03/2021

Our overall experience of NinjaRMM is massively positive. The platform has enabled us as an MSP to...

Our overall experience of NinjaRMM is massively positive. The platform has enabled us as an MSP to fully manage all our clients patching and asset management needs.

Avantages

Excellent portal interface, that is so clear and concise for everyone to use. The patch management and asset information is top notch. The features and functionality of the platform are also superb and always being added to.

Inconvénients

Nothing, the platform works so much better than the RMM software we replaced.

Alternatives envisagées 

Datto RMM, Atera et Kaseya VSA

Pourquoi choisir NinjaOne 

Costs of SolarWinds was expensive. The portal layout and design of SolarWinds was clunky and not intuitive to use. NinjaRMM's simple cost brackets and online portal are lightyears ahead of SolarWinds and other RMM platforms.

Pourquoi passer à NinjaOne

The pricing structure and overall usability was light years ahead of any other vendors offerings. The presales technical information was excellent.
Brian
Note globale
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Ninja One changed our business

Publié le 08/08/2022

Fantastic, I can't fault ay aspect of the solution or the people working with the company.

Fantastic, I can't fault ay aspect of the solution or the people working with the company.

Avantages

The ease of use along with the great development, technical, support and sales teams mean we are never stuck. That great relationship with the company along with the efficiency of the software means we gave gained and incredible amount of time to do work instead of working on the software.

Inconvénients

The only criticism I have of Ninja One is that they produce a huge amount of features regularly but we would love to have access to them often before they are ready. This is due to the development being customer driven so the upgrades they offer are always great and we are a little impatient!

Alternatives envisagées 

N-central

Pourquoi choisir NinjaOne 

Needed a more mature and capable product

Logiciel antérieur 

Atera

Pourquoi passer à NinjaOne

Better functionality, better ease of use, better value, and better people to work with.
Warren
Note globale
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 7.0 /10

A very affordable RMM solution.

Publié le 06/01/2023

The onboarding was extremely quick, our guys were very quick to get used to the new GUI and it is a...

The onboarding was extremely quick, our guys were very quick to get used to the new GUI and it is a very useable product. Not really used the support yet so can't comment on that.

Avantages

The price is very comparable to it's competitors, but one of the main benefits, is that it feels like a one stop shop for IT. Most things you will require, are all under the hood, so to speak. Helpdesk, asset management, remote support etc.

Inconvénients

We do like providing our customers with lots of stats. And the reporting only gives us so much that we can do. I'd like to see this expanded to include more custom fields.

Alternatives envisagées 

Zoho Desk

Pourquoi choisir NinjaOne 

The pricing was more attractive.

Logiciel antérieur 

Zendesk Suite

Pourquoi passer à NinjaOne

Pricing and the features which it offers. The different products which we could integrate was also an attraction.
Erik
Erik
Note globale
  • Secteur d'activité : Informatique et sécurité réseau
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Ninja RMM was what we were waiting for

Publié le 01/09/2020

From start till now, evrything good, good trial and demonatration, explanation, also the customer...

From start till now, evrything good, good trial and demonatration, explanation, also the customer support, the forum, and after sales, good, fine and motivated people over there, not only too sell. They like so invest for long periods, no one day flies.

Avantages

The ease of use, the speed of the executing comands, the available features, the integrations with our MSP software, the development, customer care, after sales, etc etc.

Inconvénients

Can't name none at the moment, there is always space for improvements, but don't know what fill in here...

Kagera
Note globale
  • Secteur d'activité : Équipement et fournitures de bureau
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

My Experience With NinjaOne

Publié le 30/04/2024

Avantages

The tool comes with great remote support features
It makes IT management easy

Inconvénients

With NinjaOne, all has been seamless. It is affordable too.

Stephen
Note globale
  • Secteur d'activité : Réseaux informatiques
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Reviews of product

Publié le 02/04/2024

Avantages

It's very easy to use it was. It was even easier to train somebody how to use it.

Inconvénients

It could always be user-friendly or more. Also the price too

Sebastien
Note globale
  • Secteur d'activité : Entreposage
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Ninja is good quality product

Publié le 11/12/2023

Avantages

It's been 2 years that I am using Ninja. I changed job in that time span and ask to implement it in my new place and we did.

Inconvénients

I think Ninja can add more support for network equipment: for example, rebooting switches would be convenient.

Alexia
Note globale
  • Secteur d'activité : Électronique grand public
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant Essai gratuit
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

I use NinjaOne to keep track of my tasks and collaborate with my team effortlessly.

Publié le 20/09/2024

Avantages

The interface is user-friendly and the task management features are efficient.

Inconvénients

I wish there were more customization options for task organization and prioritization.

Angel
Note globale
  • Secteur d'activité : Automobile
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les mois pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

NinjaOne keeps my team organized and productive, love it!

Publié le 21/11/2024

Avantages

Intuitive interface, great task management tools

Inconvénients

Occasional lag during peak usage times, mobile app needs improvement

Tonia
Note globale
  • Secteur d'activité : Gestion d'organisme à but non lucratif
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Ninja one review

Publié le 21/06/2023

This tool has changed how I run the network at several locations. It has made managing our network...

This tool has changed how I run the network at several locations. It has made managing our network much easier and the response time is much higher . I see issues before the end user even knows there is a problem.

Avantages

This tool has revolutionized my job. I can travel less and get more done, saving time and money.

Inconvénients

None, I have not found any cons to this software yet.