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3619 avis
- Secteur d'activité : Marketing et publicité
- Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Le meilleur CRM gratuit
Publié le 09/11/2022
Expérience globale plus que positive.
Avantages
Le CRM est complet et il est gratuit. Il permet la gestion d'un SAV par ticket et un suivi simple de ces derniers.
Inconvénients
Si on veut intégrer plus de fonctionnalités comme le marketing, les réseaux sociaux, la gestion de formulaires et le suivi des ventes. Il faut passer à la caisse et la facture peut être salée avec Hubspot.
- Secteur d'activité : Logiciels
- Taille de l'entreprise : 501-1 000 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
HubSpot CRM Review
Publié le 23/11/2022
- Bonne expérience, facile d'onboarder de nouveaux utilisateurs- Beaucoup de nouveauté produit- Accès facile aux betas produit- Réactivité du support- Formation rapide et concis avec HubSpot Academy
Avantages
- Workflow simple à prendre en main et variés- Pipeline de gestion commercial- Perso / AB test / segmentation email market simple et actionnable- Mise en place de rapport et dashboard rapide - Administration simple et épurée - Logiciel très UX Friendly
Inconvénients
- Customisation un peu complexe à faire sans une équipe de dev (pour les grand compte)- Difficulté d'Analyse des séquences sales dans la contribution au closing- Formatage de la data un peu capricieuse (case sensitive)- Code action pas très UX Friendly, compliqué dans la lecture et l'indentation- Service Hub ne permet pas encore d'Afficher la santé et l'utilisation des clients en un seul endroit dans un environnement SaaS
- Secteur d'activité : Philanthropie
- Taille de l'entreprise : 501-1 000 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
mon avis
Publié le 21/07/2021
il me permet d'aider les clients à faible revenus ou débutants pour avoir la connaissances de ce type de logiciel
Avantages
il est automatisé en quelques cliques et son interface est motivant
Inconvénients
il limite ses utilisateur à la beauté, pas de forts bénéfices
Alternatives envisagées
HubSpot Marketing HubPourquoi choisir HubSpot CRM
gratuité et beautéLogiciel antérieur
HubSpot Marketing HubPourquoi passer à HubSpot CRM
gratuité et beauté- Secteur d'activité : Internet
- Taille de l'entreprise : 2-10 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Un CRM très complet et surtout gratuit
Publié le 28/01/2021
Très bonne expérience. J'ai fait plusieurs CRM avant et je pense que c'est le plus complet
Avantages
Tout est clair, souple et intuitif. Je suis parfaitement le tunnel de vente. Il permet de faire des choses complexes, je n'utilise pas toutes les fonctionnalités. J'ai utilisé des logiciels payant et beaucoup moins bien.
Inconvénients
J'avais certaines questions pour la prise en main mais comme j'étais sur la version gratuite, je n'ai pas eu le droit à un support par email mais j'ai trouvé la solution en regardant les vidéos dans l'espace documentation
- Secteur d'activité : Événementiel
- Taille de l'entreprise : 11-50 employés
- Logiciel utilisé tous les mois pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
Excellent CRM gratuit
Publié le 29/11/2020
Avantages
Excellent, très complet, très simple d'utilisation... Même en version gratuite !
Inconvénients
Peut-être un peu trop complet pour mon utilisation. Beaucoup de paramètres possibles donc très long à configurer.
- Secteur d'activité : Formation professionnelle et coaching
- Taille de l'entreprise : 2-10 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 5.0 /10
J'adore
Publié le 06/10/2022
Pas mal, un peu difficile
Avantages
C'est vraiment interessant mais trop de tacas
Inconvénients
Il faut bien se former à utiliser ca on perd du temps
- Secteur d'activité : Conseil en gestion
- Taille de l'entreprise : 2-10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 1.0 /10
Attention : machine commerciale qui en veut à votre argent
Publié le 25/02/2020
Déçu par le service client.
L'impression d'être juste un portefeuille.
Avantages
Fonctionnalités étendues
Notoriété du produit
Inconvénients
Système commercial automatisé et déshumanisé.
Lisez bien votre contrat, car il n'y a aucun recours possible.
- Secteur d'activité : Relations publiques et communications
- Taille de l'entreprise : 2-10 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Probabilité de recommander le produit 8.0 /10
Bon CRM
Publié le 23/09/2022
Globalement c'est un outil très utile en entreprise pour gérer les contacts, etc
Avantages
Excellent, très bon outil de CRM. Très clair et assez simple d'utilisation.
Inconvénients
Il y a beaucoup de fonctionnalités, peut-être même trop.
- Secteur d'activité : Médias en ligne
- Taille de l'entreprise : 2-10 employés
- Logiciel utilisé tous les mois pendant 6 à 12 mois
-
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Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 5.0 /10
bon logiciel
Publié le 31/10/2022
Depuis que j'utilise ce logiciel, j'ai toujours eu une longueur d'avance sur mes concurrents avec une base de données très qualifiés.
Avantages
la gestion de la base de données, ce qui permet de gagner en temps sur le travail à grande échelle
Inconvénients
Je n'ai vraiment pas trouvé des inconvénients significatifs à ce logiciel.

- Secteur d'activité : Logiciels
- Taille de l'entreprise : 10 000+ employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Best marketing software that include awesome features which any use easily
Publié le 02/09/2019
Overall my experience with hubspot crm is very well, here first I used free version then I satisfy first time because at that time many software industries to provide their features to their customers then at that time I trusted hubspot crm .
Avantages
Hubspot CRM is a awesome and easy option that contain all the necessary or aquier basic features for your business. Its most beautiful features is its free versions available for all, it is all basic features which solve your difficulties which are confusing or non perfect to someone.
Hubspot crm is a very famous and best software in industries which are leading in software industries at this time. There are many other software version available in market which provides all necessary features but hubspot crm completed our sequence.
Here email to other Clint and chat with clints are actually crazy need on time.
Inconvénients
Paid version could out of experience for large area but I likely to review its because this platform provides all necessary features to all your acquirement or need your company.
There are many software available in market but we get in quality in hubspot crm other than best. We can send industrial email for future time.
- Secteur d'activité : Produits pharmaceutiques
- Taille de l'entreprise : 10 000+ employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 8.0 /10
Great, Reliable App !
Publié le 08/12/2022
Overall I can say that HubSpot is Agreat Application ,I learned a lot from it and get certified and I have to say also you need time to get saturated of all the benefits that you will meet
Avantages
It is an excellent and practical application , through which I learned a lot of fields such as e-marketing, search engine optimization, email marketing and how to plan along-term content strategy and the best feature I appreciate you keep in touch with customers you deal with through his contact card
Inconvénients
not many conclusions , except that it may be kind of expensive when you needs some features in the beginning compared to its competitors
- Secteur d'activité : Marketing et publicité
- Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 0.0 /10
I hate HubSpot so much, it made me loose a lot of money!!!
Publié le 10/05/2019
The worst experience with a piece of software in my life. I have lost thousands because of HubSpot. Avoid with all your means!
Avantages
I really wanted to be fair and find something that I like about HubSpot but, to be honest, when I tried to do so, I was unable. It has so many bugs, its control panel UX is so bad, the learning curve is so big and it lacks so many features, that this is the first review I make in Capterra where I cannot find anything I like of a piece of software.
Inconvénients
Oh, god. I have TONS of things that not only I dislike, but HATE of HubSpot. 1) The learning curve is ridiculously big, as a result of a very badly designed UX and the constant bugs when using it. 2) You will need hours, days, weeks and sometimes months of hard work to design by yourself a decent landing page that will still lack many functionalities and look not so good. Their visual editor is really really bad, and coding in HubL is frustrating. And if you look for predesigned templates, most of them are terribly badly designed. It has issues every now and then, and you will lose contacts, automations will not work... a disaster. Their support chat works sometimes, sometimes not, just when they decide to make it available! Very careful with the Advanced Code Snippet box in your landing pages settings, don't place your tracking codes there: sometimes this doesn't work and you will lose retargeting opportunities. Also, email templates are terrible. Oh! And this one is the worst: if you tag your ads' URLs with UTM tags, HubSpot receives these tags but will not show you this info for all interactions, only for the interaction preceding the creation of the contact. TERRIBLE!!! I think this has to be the worst CRM ever in history!!!
- Secteur d'activité : Marketing et publicité
- Taille de l'entreprise : 2-10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Absolutely fantastic crm. Top of the shelf.
Publié le 20/10/2022
Phenomenal crm for 99% of businesses and SME’s. Really easy to integrate into your business and helps you do more than you thought possible.
Avantages
Easy to use. Easy to train people on. Continuous updates from developers and very good customer and support service.
Inconvénients
There’s not much to dislike. If I had to pick something it would be the pricing maybe.
Alternatives envisagées
Salesforce Sales CloudPourquoi choisir HubSpot CRM
Mainly the user interface and ease of use.Pourquoi passer à HubSpot CRM
It outshone the others in a variety of ways. Top of the shelf software.- Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
- Taille de l'entreprise : 51-200 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 8.0 /10
Excellent CRM for SMBs that helps to keep track of sales
Publié le 08/12/2022
Overall, HubSpot is a great sales CRM for SMBs as it includes all of the basic as well as a variety of other advanced CRM features that no other CRM provides. Highly recommended for SMBs.
Avantages
The best factor among the many is that the tool can be easily organized according to your needs. This includes creating pipelines, tracking contacts, taking notes, and scheduling follow-ups for each contact, making it an ideal platform for lead generation and account closing processes.
Inconvénients
When it comes to collaboration, the software falls short. Moreover, because it includes complex functionalities, the system has a steep learning curve for first-time users. Also, the provider should offer WhatsApp integration because it will automate the messages in the same way that we connect Gmail and Hubspot.
- Secteur d'activité : Marketing et publicité
- Taille de l'entreprise : 501-1 000 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
HubSpot is loved and thus widely used by end users
Publié le 06/12/2022
Exceptional; end users love it and embrace it enthusiastically
Avantages
Ease of use; seamless intuitive attractive design, user experience which is probably most important aspect of any CRM
Inconvénients
At times desired greater customizability
- Secteur d'activité : Marketing et publicité
- Taille de l'entreprise : 2-10 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Probabilité de recommander le produit 6.0 /10
very complete crm tool
Publié le 05/12/2022
Avantages
organized very well and high capacity to do the job for you
Inconvénients
very expensive not so much business can afford a payment plan
- Secteur d'activité : Internet
- Taille de l'entreprise : 51-200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
best of your lead and contact management
Publié le 05/12/2022
its a great CRM tools
Avantages
It is the best one that organize your contact data properly. Its a centralized database, so that across the organisation can use it.One of the best tools for sales teams. Automates that data that can be understood by any team.Great reporting features such as sales dashboards and reports.Sales forecasting automation.
Inconvénients
Its one of the best CRM tools, as of now do not have any cons
- Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
- Taille de l'entreprise : 11-50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
HubSpot CRM Review
Publié le 05/12/2022
Avantages
An amazing CRM solution that helps a lot in attracting more of the right audience, converting leads and correctly executing our campaigns.
Inconvénients
So far I haven't found any cons using HubSpot.
- Secteur d'activité : Production audiovisuelle
- Taille de l'entreprise : 2-10 employés
- Logiciel utilisé tous les mois pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
HubSpot Review
Publié le 30/12/2022
Once those flaws are ironed out, I believe the tool has significant potential.
Avantages
It appears to cover everything, and it is quite industry neutral, allowing you to find what you require to support your business.Email templates and documents may be readily incorporated.Separate the leads based on the input.
Inconvénients
We now have more marketing control and a better grasp of our history and present data thanks to HubSpot CRM.Automatically assigning a contact to a certain individualWhen adding contacts to sequences, not only emails, you may search by name.

- Secteur d'activité : Vente au détail
- Taille de l'entreprise : 2-10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Best CRM for small businessess
Publié le 19/04/2022
Overall this is by far the best and easiest system to implement in a small business. It allows us at a low cost to track leads, manage contacts, and close deals.
Avantages
HubSpot is easy to deploy and setup. I like that you can upload an excel spreadsheet with all your contacts and companies into HubSpot which allows the data to be quickly synced. In addition there are a lot of integrations available for various commonly used business software with HubSpot such as WooCommerce and WordPress.
Inconvénients
There are some features that are limited or not available depending on your level of membership plan.
Pourquoi choisir HubSpot CRM
Tracking everything in excel became unmanageable.Logiciel antérieur
Microsoft ExcelPourquoi passer à HubSpot CRM
HubSpot was the perfect fit for our business and it allowed us to take advantage of a full blown CRM system at a low cost.
- Secteur d'activité : Hôpitaux et soins de santé
- Taille de l'entreprise : 51-200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
Top-quality CRM with excellent features, just make sure everyone is on board
Publié le 08/10/2020
Overall, HubSpot has been an INCREDIBLY positive experience for us. I won't lie and say there haven't been frustrations, but there are always going to be frustrations with switching software or implementing new processes. Ultimately, HubSpot has helped us bring our processes forward in a wonderful way, and their support is truly, truly superior to any other product support I have ever received.
Avantages
To HubSpot's credit, their CRM functions really quickly and its basic features have a very short learning curve -- we onboarded our sales teams in multiple parts, with inside first followed several months later by outside reps. The main CRM we used before HubSpot was Microsoft Dynamics, and we are still significantly based there, but I attribute the positive reception of a new (and dramatic) software shift to HubSpot's ease of use and quick accessibility of prospect information.
Inconvénients
We've run into a similar problem several times due to our industry being so niche (and therefore, the information we collect tends to be highly customized). We have needed to organize and implement quite a few custom fields, which GENERALLY HubSpot's CRM is very good about -- however, there are some significantly important fields that cannot be changed at all, even by HubSpot. We also have had some issues with company associations -- if your prospects work in an industry in which one company can have multiple locations (and the distinction matters), HubSpot's CRM does not lend itself well to that at all.
Pourquoi choisir HubSpot CRM
We were ready to explore a more robust and user-friendly tool, and HubSpot had been recommended to us multiple times.Pourquoi passer à HubSpot CRM
HubSpot was by far the greatest solution for our budget and our time constraints. It was such a huge improvement from our previous software that it's like night and day to us, whereas some of the bigger names in the space like Salesforce and Marketo were much too far out of our acceptable price range.- Secteur d'activité : Loisirs, voyage et tourisme
- Taille de l'entreprise : 2-10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Simplicité d'utilisation
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Perfect for our startup
Publié le 24/02/2022
Brilliant, the fact that we can start on a free plan and do so much makes us think that hubspot could be a really good long term partner for us.
Avantages
We love the fact that hubspot enables us to keep a track of all our clients in one place. Not only that but it is free. The ability to import data from excel files allowed us to upgrade our database from google sheets and combined with hubspots internal database elevated the amount of info we had to hand on our clients, taking it to the next level. We also love the fact you can create custom fields to the CRM and different views for different users.
Inconvénients
To be honest there is very little not to like with hubspot, in terms of the various software we use, this one takes a little more time to implement and adopt, however once customized to your requirements it becomes way easier to use.
Alternatives envisagées
AirtablePourquoi choisir HubSpot CRM
Google sheets is limited and to get it to the level of customization we have with hubspot would be a nightmare. Hubspot is also really user friendly compared to google sheets.Logiciel antérieur
Google SheetsPourquoi passer à HubSpot CRM
We really like the interface for hubspot and the fact they have a lot of basic data on clients, like number of employees etc..- Secteur d'activité : Marketing et publicité
- Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
Super easy to use
Publié le 23/06/2021
Pro:Marketing, sales, customer service - these are the three main pillars of HubSpot. The live chat tool in the service area is not only easy to set up and manage, it also offers chat bot features that help you improve the customer experience on your website. The paid version of HubSpot also adds more options to the live chat tool, allowing you to customize it to meet your needs.
Now for the negative: Since HubSpot CRM is still relatively new compared to other major CRM vendors, not all functions and features are fully developed yet. However, there is good news here as well: HubSpot regularly launches updates and strives to constantly develop its platform.
Avantages
Start using free, and scale up as you grow, that is relaxed
HubSpot's sales tools reside in your inbox (Gmail an so on), so you don't have to switch back and forth between different windows and can get your work done faster.
By connecting your email account to HubSpot, you can send and receive emails to and from all your contacts directly in their HubSpot contact record.
Inconvénients
It very well may be seen that the product was brought into the world in the USA. On the off chance that, for instance, leads are consequently moved to Hubspot and the information is enhanced, then, at that point a few names become something different or the designing of the telephone numbers isn't completed effectively. We have essentially deactivated this capacity and make the leads physically or incorporate them by means of structures.

- Secteur d'activité : Marketing et publicité
- Taille de l'entreprise : 11-50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 7.0 /10
Worth the price if you need it all
Publié le 26/09/2022
It has been good, it was a smooth transition from Keap.
Avantages
One of the pros with Hubspot is that your organization can operate out of one system instead of stitching together 4-5 management tools for sales, marketing, and admin.
Inconvénients
The price point is really high when you start to get into all the package options and features. Users can certainly stitch together a cheaper monthly bill by using multiple dedicated services.
Alternatives envisagées
ActiveCampaignPourquoi choisir HubSpot CRM
The email sending capabilities at Keap had become limited and the general customer service was not great.Logiciel antérieur
KeapPourquoi passer à HubSpot CRM
HubSpot had more sales and calendar booking options than ActiveCampaign.- Secteur d'activité : Santé, bien-être et fitness
- Taille de l'entreprise : 2-10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Awesome CRM for Small Business
Publié le 20/07/2021
Overall good experience with lots of features that I use to keep track of different lists of contacts and touch points.
Avantages
Easy to import contacts and create lists based on type of contact or type of connection. I like using this feature for organizing my contacts. I also like that I can add other users so that I can see the chronological timeline of all contact points without having to interact with the employee. Able to send emails out to specific lists easily and quickly.
Inconvénients
Challenging to use at first and I had to google a lot to figure out how to use all the features. Issues with importing and not seeing all of the information but was about to troubleshoot on my own. Not super intuitive to start out.