Findmyshift

Planification du personnel simple en ligne

Note globale

4,6 /5
(898)
Rapport qualité-prix
4,5/5
Fonctionnalités
4,4/5
Simplicité d'utilisation
4,5/5
Support client
4,4/5

96%
des utilisateurs recommandent cette application
Classer par

898 avis

Aurelie
Note globale
  • Secteur d'activité : Hôtellerie
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Bon outil de travail

Publié le 11/11/2022

Très bon outil pour manager son equipe et les horaires des salariés

Très bon outil pour manager son equipe et les horaires des salariés

Avantages

Facilité pour changer les plannings, accès des salariés facilement via leur portable, calcul des heures par semaine et par mois ce qui aide pour le calcul des variables de paie

Inconvénients

Quand je veux voir les heures par mois d'un salarié sur une année, il faut que je sélectionne mois par mois

Paul
Note globale
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 7.0 /10

Simplifie la vie de l'équipe

Publié le 28/08/2023

Avantages

Simple, efficace et facile à installer, toute l'équipe peut y avoir accès facilement.

Inconvénients

Les rapports de temps de travail sont limités. On ne peux pas facilement avoir une vue sur le nombre d'heures travaillés. Les demandes de congés et absence ne sont pas facile à gérer.

Christophe
Note globale
  • Secteur d'activité : Hôtellerie
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Satisfait

Publié le 18/10/2022

Je l'utilise depuis 5 ans pour mes plannings d'équipe.

Je l'utilise depuis 5 ans pour mes plannings d'équipe.

Avantages

Le logiciel reste facile à utiliser pour effectuer des plannings.

Inconvénients

Avoir une description plus complète sur l'ensemble des choses qui peuvent être faite, autre que les planning avec des tutos.

alban
Note globale
  • Secteur d'activité : Santé, bien-être et fitness
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

gestion du personnel

Publié le 07/11/2022

Positive, je le recommande pleinement. D'ailleurs, je vais prendre l'abonnement à l'année.

Positive, je le recommande pleinement. D'ailleurs, je vais prendre l'abonnement à l'année.

Avantages

Le rapport qualité/ prix est correcte. L'utilisation nécessite un peu de savoir-faire mais globalement ça passe très bien ensuite. Les équipes sont présent et s'auto-discipline, un vrai bonheur !

Inconvénients

La connexion est parfois lente ou difficile pour les équipes sur leur téléphone. Est-ce notre wifi ou bien le logiciel en tant que tel...

Jean
Note globale
  • Secteur d'activité : Santé, bien-être et fitness
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Efficacité de déploiement - confort pour l'équipe

Publié le 07/12/2022

Avantages

Facilité de mise en oeuvreLe personnel plébiscite l'outil

Inconvénients

gestion de l'accès du comptable qui ne voit pas les mêmes choses. résolu en donnant mon accès personnel.

Cecile
Note globale
  • Secteur d'activité : Logistique et chaîne d'approvisionnement
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 6.0 /10

Un logiciel qui répond à nos besoins!

Publié le 28/12/2021

Avantages

Les nombreuses possibilités de personnalisation, le service client réactif et efficace, la visibilité claire, les exports de pointage

Inconvénients

L'ergonomie / expérience utilisateur pourrait être rendue plus agréable. Les mises à jour de l'appli génèrent souvent des bugs.

sacha
Note globale
  • Secteur d'activité : Formation professionnelle et coaching
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Utilisation

Publié le 27/08/2021

j'arrive a suivre le planning de mes collaborateur en un temps record ce qui me permet de répondre...

j'arrive a suivre le planning de mes collaborateur en un temps record ce qui me permet de répondre vite a mes clients

Avantages

facilité d'utilisation, rapidité d'ouverture, possibilité de créer des postes

Inconvénients

lenteur de l'enregistrement, lien envoyé trop vite obsolète

Réponse de Findmyshift B.V.

Thanks for the review, Sacha!

Olivier
Note globale
  • Secteur d'activité : Transport routier/ferroviaire
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

planning au top

Publié le 10/01/2023

Avantages

un outil pratique avec un super rapport qualité prix. Tous les travailleurs se sont habitués facilement

Inconvénients

Je n'en connais pas, peut-être au niveau de la mise en forme, de sauvegarde non-automatique.

Sabrina
Note globale
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

organisation planning personnnel

Publié le 21/08/2023

en gloabal j'aime beaucoup le concept

en gloabal j'aime beaucoup le concept

Avantages

la facilité du planning le personnel peux verifier chaque jours leurs horaire

Inconvénients

les pause qui sont differente pour chaque personne

Kirsty
Note globale
  • Secteur d'activité : Recrutement
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Invaluable

Publié le 13/12/2016

We use FindMyShift daily, it is an invaluable service. There is so much that you can do with it and...

We use FindMyShift daily, it is an invaluable service. There is so much that you can do with it and it is so versatile. The support is also great and they are always willing to show you how to best utilise all of it's functions.

Avantages

Quick and easy. Support is great. So many different things you can do.

Inconvénients

It would be good to be able to put all of the hours you need covered into a system and you work out a rolling rota for a team.

Alexander
Note globale
  • Secteur d'activité : Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Comprehensive but requires work

Publié le 10/02/2017

FindMyShift is excellent for getting everything done that you need - scheduling a lot of employees,...

FindMyShift is excellent for getting everything done that you need - scheduling a lot of employees, flexible and easy to change pay rates, reporting and budget views. I even use it as a notice board - part of employee shifts I can leave notes with instructions for my workers, which is excellent.

The downside, and what may eventually push me to another service, is that I make all of the shift changes myself. Employees email me when they'd like to swap shifts and unfortunately this leaves me at the center of an ever increasing employee base that needs me to make detailed changes.

There is a Timesheet feature but it seems pretty complicated and wouldn't serve our purposes, although I'm considering taking a third look at this to see if it's really not possible for us to use.

Réponse de Findmyshift B.V.

Thanks for the review Alexander. Get in touch if you'd like us to walk you through the way swaps and timesheets work.

Alyssa
Note globale
  • Secteur d'activité : Hôpitaux et soins de santé
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Works for its intended purpose

Publié le 08/09/2023

Easy tracking of staff applied for leave

Easy tracking of staff applied for leave

Avantages

Over all Time off planner was very useful in planning rosters

Inconvénients

Not so user friendly esp to our older age group in the work force

Ahmed
Note globale
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Great to use for scheduling of staff to different place

Publié le 30/05/2018

A simple easy to use web based roster.

A simple easy to use web based roster.

Avantages

The different colour palletes makes it easy to differentiate. Sends updates to my staff when changes are made to there schedule

Inconvénients

Would be great to duplicate weeks, and copy schedules for staff over to the next weeks in a simpler fashion for schedules that don't change.

Réponse de Findmyshift B.V.

Thanks for the review Ahmed. The quickest way to duplicate weeks is to select all cells for the week (CTRL + A), copy the cells into the clipboard (CTRL + C), go to the next week (CTRL + right arrow), and paste (CTRL + V). I hope this helps to speed things up for you!

Holly
Note globale
  • Secteur d'activité : Services et installations de loisirs
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 5.0 /10

Great for scheduling cleaners at a large site

Publié le 31/05/2023

Great. Easy to use, easy to teach new users, easy for cleaners to see their roster and accept...

Great. Easy to use, easy to teach new users, easy for cleaners to see their roster and accept shifts, and easy to track hours for sites. Love it. Customer support is possibly the best I have come across.

Avantages

It's simple to use. The reports help us ensure we are meeting minimum shift requirements and rostering the correct number of hours. I like that it's simple because that keeps the cost low. That was very important for me when selecting this product. I didn't need all the bells and whistles that we wouldn't use.

Inconvénients

It should definitely allow you to save many different templates and use them whenever needed.

Aryn
Note globale
  • Secteur d'activité : Hôpitaux et soins de santé
  • Taille de l'entreprise : 10 000+ employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 6.0 /10

Good Choice for scheduling

Publié le 30/08/2023

It's been a great tool for keeping track of where everyone is scheduled

It's been a great tool for keeping track of where everyone is scheduled

Avantages

I like the ease and functionality of the site as it also translates to a mobile device

Inconvénients

I don't like that some of the colors do not transfer if/when copying and pasting or changing the schedule around. It resets to a default

Cameron
Note globale
  • Secteur d'activité : Hôtellerie
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Oscars/ King Cons Head Chef Review

Publié le 08/09/2023

Avantages

Rota creation and time clock functions are a life saver. Rotas are easily made and amended, time clock function helps me manage my staffs hours.

Inconvénients

The system for assessing hours over set time periods could be easier to navigate and more easily tailored to the users needs.

samuel
Note globale
  • Secteur d'activité : Art/artisanat
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d'utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Good

Publié le 18/07/2023

Avantages

Easy of use and other things like that really

Inconvénients

Menus and of use and other things like that really

Darvin
Note globale
  • Secteur d'activité : Hôtellerie
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

the best

Publié le 04/09/2023

for our company it makes the rota easy for me to put staff on shift

for our company it makes the rota easy for me to put staff on shift

Avantages

i like the fact i can do the rota and send it to call my staff with little effort

Inconvénients

non for me as it does what i want it do do

Ross
Note globale
  • Secteur d'activité : Hôtellerie
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 7.0 /10

Payroll and Scheduling in hospitality

Publié le 14/08/2023

makes scheduling easy

makes scheduling easy

Avantages

mobile functionality is impressive however it can sometimes be difficult to sign in and out with conectivity issues

Inconvénients

sometimes staff memebers have issues signing in and out.

Julie
Note globale
  • Secteur d'activité : Eau/gaz/électricité
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Easiest system to use and set up

Publié le 27/10/2020

Easy to use and set up.
Not tied into long contracts for a system that does not work for us (this...

Easy to use and set up.
Not tied into long contracts for a system that does not work for us (this is an issue we have had in the past).
Employees find it easy to use from their phones.

Avantages

Online tutorials are good but you need to set the time aside to work through as they can be long winded.
Easy to set up locations, employees and the copy and paste facilities are excellent. What use to take at least two days to complete now takes half a day.
Like the ability to see multiple weeks alongside each other.
Client decides how long they want to use the system for rather than being tied into software agreements that do not work for the client.

Inconvénients

Find it over complicated to set the client charge out rate so cannot use the reports as we would like.

Réponse de Findmyshift B.V.

Thanks for the review, Julie!

brenda
Note globale
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Best addition to any business !

Publié le 24/11/2022

We have used Fingerpick My Shift for several years, no hesitation to keep renewing.

We have used Fingerpick My Shift for several years, no hesitation to keep renewing.

Avantages

Love the ease of scheduling shifts and for staff to request leave. Permissions allow you to streamline your scheduling options to your company needs.

Inconvénients

No consolidation in reports in the hours section. When entering information into the notes section in employee details, when you update profile the information can sometimes disappear from the notes.

Alternatives envisagées 

ADP Workforce Now

Pourquoi passer à Findmyshift

It was down to price and overall Find My Shift had what we needed.
Cal
Note globale
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Best value for money scheduling app out there! Simple but has all the features you need.

Publié le 03/01/2018

More efficient scheduling (than using Excel spreadsheets) - cost saving
Easy to manage staff...

More efficient scheduling (than using Excel spreadsheets) - cost saving
Easy to manage staff requests, holiday and time off

Avantages

We have been using findmyshift for scheduling in our business (hostel, 30 employees) for a year now - having previously only used excel spreadsheets for our rota. This software has helped us schedule more accurately according to our business level which helped us save hours as well as relieving our team during the busier periods. It's use is very straightforward and does pretty much anything you need it to with a bit of fiddling. The customer support team are very quick to respond to your queries with a live chat as well. On top of that it is pretty much the cheapest in it's category (compared to Deputy or WhenIWork) although it might not look as snazzy or have all the functionalities these have. We will definitely be continuing to use this software for the next year.
Can also connect to your google cal or ical which helped me personally organise my life better :)

Inconvénients

It is a bit fiddly at times, and does seem more catered towards office businesses (9 to 6, Monday to Friday) than a 24 hours, 7 day a week business like ours.
The app (for phones, Android and Apple) is a great plus but could be improved upon - The way the shifts are displayed is not super clear, the filter is hit & miss, and how you navigate the app is not the best.

Réponse de Findmyshift B.V.

Thanks for the review Cal!

Neil
Note globale
  • Secteur d'activité : Hôtellerie
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Great value easy to use software

Publié le 31/03/2023

Very good software and easy to use. Saves time in quick payroll and holiday calculations and very...

Very good software and easy to use. Saves time in quick payroll and holiday calculations and very flexible.

Avantages

Shows shifts with costs instantly for admin users and makes payroll calculations easier than previous software.

Inconvénients

Nothing bad in my time using the software. I've watched the training videos and found bits I didn't know it did, which make casual staff holiday pay calculations much easier for example.

Leonora
Note globale
  • Secteur d'activité : Hôtellerie
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Excellent Rota Management

Publié le 25/08/2020

Makes life much easier - really enjoy how simple it is to use and that it links with Slack which we...

Makes life much easier - really enjoy how simple it is to use and that it links with Slack which we use daily also

Avantages

This software is incredibly easy to use and my favourite function is the ability to delegate facility areas so we can clearly see which departments the staff are working in. With two sites and a variety of different but equally important job roles this makes life simple.

Inconvénients

I would like time off requests to be easier for staff to use.

Réponse de Findmyshift B.V.

Thanks for the review, Leonora! Time off requests are now possible through the app, so your staff should find the process easier than having to log in to the desktop site.

Richard
Note globale
  • Secteur d'activité : Production audiovisuelle
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d'utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Just right for us

Publié le 12/10/2018

We schedule multiple jobs at multiple sites with multiple staff on a daily basis, that also changes...

We schedule multiple jobs at multiple sites with multiple staff on a daily basis, that also changes on a daily basis. This software allows us to view multiple locations and 'who is where' each day, whilst instantly notifying each member of staff and syncing with their own calendar automatically. This dramatically reduces the amount of time scheduling jobs and we also put purchase order information onto each staff members daily booking, making cross referencing of invoices much quicker. We have been using this software for our business for several years now and it quite simply just does its job, and does it well!

Avantages

We love the fact that you can add as many staff as necessary without paying per person, particularly as we use a wide database of freelance contractors, so we have may only use some of them on rare occasions yet we don't have to continually pay just to have their name sitting in the app.

Inconvénients

The fact that you can't zoom in and out whilst viewing the calendar to be able to see several weeks at a time on screen.

Réponse de Findmyshift B.V.

Thanks for the review Richard! To zoom in and out, press CTRL - and CTRL +. I hope this helps!